Bursdagsdilemma

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Har et dilemma som jeg trenger noen meninger om.

Jeg har ikke et godt forhold til svigermor, dessverre av ulike grunner. Vi bor hos mamma akkurat nå fordi leiligheten skal pusses opp. Og det er svigermor veldig sjalu for. Selvom ho ikke brydde seg i svangerskapet.

Barnefar har veldig mange søsken der eldste er over 20 og yngste er 5. Det er snakk om 7-9 søsken i samme hus + burdagsgjester som kommer. Han yngste jeg snakker om har bursdag nå i nærmeste fremtid og de skal feire han. Men når Lille er med på besøk (lillegutt) så går all oppmerksomhet på han. De andre blir ikkr sett og alt handler om lillegutt

Jeg lurer da på om det egentlig er best at Lille ikke er med i bursdagen men at han heller kan besøke dem noen timer dagen før foreksempel. Men at jg og barnefar hadde dratt i bursdagen mens lille var hos min mor. Er redd for ar han yngste på 5 ikke får noee oppmerksomhet for alle skal holde hele tiden, er oppi han og duller verre enn værst

Tilogmed når jeg lå med brystbetennelse, så ble ho furt for at vi ikke kom -.-

Eneste jeg veit helt sikkert er at hvis han ikke blir med, åherre, det blir et helvete fra svigermor.

Hva hadde dere gjort?

Det høres jo lurt ut:) Avtal å ta en ekstra bursdagstur i forveien og la mini være hos mormor.

Enten si det som det er til svigermoren din og gjør en avtale med henne! Eller så tar du med lillegutt.. Han er jo en del av familien deres nå!! Kan jo hende at han som har bursdag gleder seg til lillegutt skal være med også.. Det enste er vel å snakke med svigermoren din og avtale med henne, så vet hun hvordan du tenker!

Enten si det som det er til svigermoren din og gjør en avtale med henne! Eller så tar du med lillegutt.. Han er jo en del av familien deres nå!! Kan jo hende at han som har bursdag gleder seg til lillegutt skal være med også.. Det enste er vel å snakke med svigermoren din og avtale med henne, så vet hun hvordan du tenker!
Vi var der igår og 5 åringen var kjempe sint/frustrert/lei seg for at lille skulle i bursdagen for da ser ingen meg sa han lille på 5 år. Moren/svigermor ser ikke barnet sitt når lille er der for da handler alt om han. Er derfor det er så vanskelig

Åja huff.. Nei da er det ikke så lett.. Kanskje det er en god ide og la lille være hos moren din da.. Bare fortelle svigermor at sånn er det.. Sp får hun bli så sur hun vil! Dere har jo vært der før bursdagen:)

Vi var der igår og 5 åringen var kjempe sint/frustrert/lei seg for at lille skulle i bursdagen for da ser ingen meg sa han lille på 5 år. Moren/svigermor ser ikke barnet sitt når lille er der for da handler alt om han. Er derfor det er så vanskelig
Og dette er ikke bittelitt overdrevet? Høres ut som en usedvanlig velartikulert 5-åringen, med et veldig pussig fokus før bursdagen? Min jevngamle ville aldri tenkt tanken i alle fall, før bursdag er fokuset på pakker, kaker og godter.

Jeg ville avfeid det der som tull. I familiebursdager er det for meg en selvfølge at babyer er med. Når din blir større vil du oppdage at de fleste bursdagsbarn får lite oppmerksomhet der uansett. Ungene er opptatt med gavene og de andre barna, de voksne snakker med hverandre om de ikke har en baby å ooooe over. Du kan kanskje ta litt mer ansvar selv? Bursdagsbarnet kan få førsteretten til å snakke med babyen hvis han er interessert, og så kan vel du leke med 5-åringen mens de andre duller med babyen? Jeg har i alle fall aldri vært i et bursdagsselskap der mer enn en voksen i gangen har sittet på gulvet og lekt med bursdagsbarnet, så nok oppmerksomhet kan dere fikse alene.

Tenk på 5åringen du :) drit i svigermor :) hun kan se nurket hele tiden, han har bare bursdag en dag i året :)

Svigmeødre altså!! Jeg ville uten tvil latt babyen være hos mormoren. Eventuelt bare sendt mannen og blitt hjemme sammen med babyen selv!

Back
Topp