Bursdagsbesøkdilemma.

Cullen

Glad i forumet
Hva syns dere? :

Min datter fyller 8 år snart. Hun er litt "spesiell" og litt annerledes enn jenter på sin alder. Har lite venner, og trives godt alene, og må på en måte "tvinges" litt ut i blant...(hun utredes for autisme)
Hun har 2-3 gode venner som går i klassen sin. I fjor hadde vi bursdagsfest med alle jentene i klassen (17stk), mest for at hun skulle få litt innpass sosialt. Måtte leie lokale pga vi bor i en liten leilighet. Hun hadde det kjekt, men hun liker jo ikke halvparten av jentene en gang, (noe jeg kan forstå faktisk, hehe..) og etter kake osv,  trakk hun seg unna alt bråket og ble hun sittende i en krok og tutle med noen av lekene hun fikk.

I år har hun ytret ønske om at hun ønsker at vi inviterer kun de hun er nærest, hjem til oss for pizza og film osv. (det er jo 3-4 stk)

Hva syns dere? Det er jo slik vi gjorde da vi var små, uten problemer, men nå er det jo blitt så mye "regler" på alt.....

Jeg syns liksom om vi hadde invitert 10 stk av jentene i klassen hadde det vært feil, men om det er kun de få jentene hun leker med og kjenner godt så kanskje ikke det gjør noe??

Er det skikkelig dumt gjort?

tror jeg ville hørt på jenta og gjort det slik hun ønsker :)

be 3 venninner og kose seg med film, mat og godiser :)

da kommer dere sikkert til å se at hun storkoser seg hele tiden :)

nybolleiovnen skrev:
tror jeg ville hørt på jenta og gjort det slik hun ønsker :)

be 3 venninner og kose seg med film, mat og godiser :)

da kommer dere sikkert til å se at hun storkoser seg hele tiden :)

sign.
ser ikke noe poeng i å invitere hele gjengen når hun ikke ønsker det. Det er jo hennes dag. :-)

Jeg syns at det er hennes bursdag, så da må hennes ønske fylles

Drit i reglene, og gjør det jenta di har mest lyst til!

ville gjort som jentå di ønske :)

Siden det ikke er fåtallet som blir utestengt så ser jeg ikke noe problem med det. Men gi ut invitasjoner på fritiden, ikke på skolen.

Stjernejenten skrev:
Siden det ikke er fåtallet som blir utestengt så ser jeg ikke noe problem med det. Men gi ut invitasjoner på fritiden, ikke på skolen.

Enig.

Sier som de over, gi ut innbydelser på fritida, ikke på skolen. Da slipper noen å bli lei seg eller fornærma osv. 

Jeg var som jenta di, og det værste som er er å føle seg utenfor i sin egen bursdag....

Så vi bytta fort over til at jeg hadde de aller nærmeste med meg på resturang og spiste middag og desert, og gikk på kino etterpå...
Det synes jeg var kjempe stas, og jeg fikk ett nærmere bånd til venninene mine...

Så jeg ville absolutt hørt på jenta, for den følelsen av å føle seg utenfor i sitt eget selskap er vondt, selv om det kansje ikke synes for de voksene, så kan det hende de andre jentene snakker om ting hun ikke har vært med på, ting hun ikke intriserer seg for, og hun dermed automatisk blir utenfor uten at det synes noe spesielt for de rundt. 

Om 2-3 år kommer dette til å være det alle i klassen ønsker :-P

Lag en bursdagsfeiring for jenta deres og ikke for andres forventninger! :-) Jeg synes det viktigste er at hun får en fin dag og koser seg, uansett om hun har diagnose eller ei.

Back
Topp