Bursdags tema:)

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Vet jeg er tidelig ute men november kommer fortere enn man tror:) å kjenner at jeg gleder meg mer til 2 nov enn jeg har gjort til julaften siden jeg ble voksen. Så vil lage skikkelig bursdag for Mary Johanne selv om hun ikke skjønner det:)

Men jeg har vært veldig klar på at jeg ikke har fått noen prinsesse. Og har hele tiden sagt at hun kommer til å kjøre traktor før jeg kjøper tutu skjørt. Men det har seg slik at det ikke er alle i familien da spesielt svigerfam som fårstår dette. Så vil ikke ha noe som kan minne om prinsesse bursdag på noen måte.
Men samtidig synes jeg det nå er morro med rosa.

Vi hører ikke spesielt mye på musikk da dette er mer forstyrrende føler jeg. Jeg synger til henne men jeg kan ikke lage bursdag basert på kristne barnesanger, da hadde gubben lagt meg inn;)

Så alle tips mottas med takk:)

Å kom gjerne med hva dere ønsker dere til de små i bursdagsgave også, trenger tips der å:)

Så kjekk tråd! Jeg har noen CD-er med kristne barnesanger du kunne fått;) Har begynt å tenke på det selv, uten å ha kommet noe videre langt. Nå fyller frøkna heller ikke før 2 des. Vi blir ca. 30 og skal ha det hjemme. Blir koldtbord og kaker regner jeg med(så greit i forhold til hjelp med koldtbord). Jeg er veldig glad i stjerner og enhjørninger,så gjerne begge eller en av de som tema. I broren sin 1årsdag var det Ole brumm som var tema. Ellers er det jo ikke noe nødvendig med tema, er bare jeg som syns det er veldig kos å stelle i stand;) Hadde bilder fra fødsel av og til 1år på lerret,slideshow. Partyhatter er alltid et must:D

Tenkt litt på det her og, og feiring blir det (med eller uten gjester). Prøver allerede nå å overtale svigermor til å ta seg turen (vet mannen ønsker det, men sier jo ikke noe selv)

Hadde lyst på Batman-tema men mannen sa nei :P så må nok tenke litt mer på den :)
Har vel egentlig ikke satt opp noen ønskeliste, men vi vurderer å gjøre det - samtidig er familiene våre notorisk kjent for å gå sine egen vei akkurat der :

Men tenker du rosa traktor eller ønsker du et nytt/ nøytralt tema?

Og ja i forhold til ønskeliste...hmm... Trenger en del mer på veggene hennes. Så noen hyller og noen bilder hadde vært fint. Gyngestol, liten sofa som man også kan legge ut å ligge på(broren har en),hårpynt, dukkehus, lekekjøkken(får av oss), lekemat, div klær. Lillelam dress med lue vet jeg hun får og ellers ønsker vi lillelam kjole. Sett fra Woolland. Rosa racerbil/gåbil. En strikket dukke til dukkevognen sin. Penger er alltid topp. Har jo egen konto hvor vi sparer.image.jpegimage.jpegimage.jpeg

Last edited:
Tenkt litt på det her og, og feiring blir det (med eller uten gjester). Prøver allerede nå å overtale svigermor til å ta seg turen (vet mannen ønsker det, men sier jo ikke noe selv)

Hadde lyst på Batman-tema men mannen sa nei :P så må nok tenke litt mer på den :)
Har vel egentlig ikke satt opp noen ønskeliste, men vi vurderer å gjøre det - samtidig er familiene våre notorisk kjent for å gå sine egen vei akkurat der :

Men tenker du rosa traktor eller ønsker du et nytt/ nøytralt tema?
Finner ikke rosa traktor servietter:( de jeg finner er med John deerr eller nå hvordan det skrives å det er feil traktor merke :p har traktor krone:))

Her blir det kanskje jungel/dyretema... om det ikke blir et spesifikt tema, så bruker vi det vi har i boden - da skal det iallefall være fargerikt med vimpler, ballonger, bursdagshatter og hjemmelaget bursdagskrone :D og ikke noe fancy kake her; en langpanne sjokoladekake og gelé :D og pai med salat til mat.

Kommer til å ønske oss sekk til barnehagen, vinterdress, vintersko, leketelt til rommet, høydemåler, duplo-bord (kanskje litt liten for det enda, men hadde vært så koslig å hatt et på rommet), ulltøy, leselampe, årskort til innebadet, sparepenger...

Finner ikke rosa traktor servietter:( de jeg finner er med John deerr eller nå hvordan det skrives å det er feil traktor merke :p har traktor krone:))
Fant noen på kremmerhuset, men er gjerne de?

Her blir det kanskje jungel/dyretema... om det ikke blir et spesifikt tema, så bruker vi det vi har i boden - da skal det iallefall være fargerikt med vimpler, ballonger, bursdagshatter og hjemmelaget bursdagskrone :D og ikke noe fancy kake her; en langpanne sjokoladekake og gelé :D og pai med salat til mat.

Kommer til å ønske oss sekk til barnehagen, vinterdress, vintersko, leketelt til rommet, høydemåler, duplo-bord (kanskje litt liten for det enda, men hadde vært så koslig å hatt et på rommet), ulltøy, leselampe, årskort til innebadet, sparepenger...
Blir ikke fancy kake her heller:) å pai var ikke dumt:) blir sjokoladekake og gulrotkake tenker jeg

Petter Johan har jo bursdag nå på lørdag siden han hadde det så travelt. Blir ikke noe stor feiring, men skal feires. Storebror er borte i helgen så vi skal feire helga etter. Blir kake sammen med familie og faddere, så tar vi med kake på barseltreff ☺
Blir samme tema som dåpen, grønn og gult (her er det john deere som gjelder).
I gave fra oss får han john deere brüder traktor. Har også ønsket seg ullundertøy ☺

Petter Johan har jo bursdag nå på lørdag siden han hadde det så travelt. Blir ikke noe stor feiring, men skal feires. Storebror er borte i helgen så vi skal feire helga etter. Blir kake sammen med familie og faddere, så tar vi med kake på barseltreff ☺
Blir samme tema som dåpen, grønn og gult (her er det john deere som gjelder).
I gave fra oss får han john deere brüder traktor. Har også ønsket seg ullundertøy ☺
Blir feil traktor her i huset:p står en dautz fhar tror jeg den heter i gården her:) tenker på traktor,gravemaskin og bil tema:)

Vi skal feire med slektninger o l, men vi har ikke behov for et gjennomført tema. Det holder med en hyggelig stund, masse oppmerksomhet til knøttet, god mat til liten og stor, litt pent tøy. Kanskje noen ballonger. :)

Han trenger egentlig ingenting, men jeg kunne hatt lyst til at vi gav ham en litt varig gave. Ideer? Av meg får han en spesiell julekule hver jul, men jeg har ikke kommet på noen god idé til bursdagen enda.

Blir kun nær familie, men ingen bor i samme by som oss så det er en god grunn til å samle alle. Har lyst å gi mini kake. Hører banankake/muffins er poppis. Del gjerne oppskrift om noen har:)

Vi skal feire med slektninger o l, men vi har ikke behov for et gjennomført tema. Det holder med en hyggelig stund, masse oppmerksomhet til knøttet, god mat til liten og stor, litt pent tøy. Kanskje noen ballonger. :)

Han trenger egentlig ingenting, men jeg kunne hatt lyst til at vi gav ham en litt varig gave. Ideer? Av meg får han en spesiell julekule hver jul, men jeg har ikke kommet på noen god idé til bursdagen enda.
Så koselig ide med julekuler :)

Vet en venninne har bestilt time hos fotograf, da hun synes det 'varte lenger' (samtidig som hun kunne bruke det som julegave til besteforeldre ;))

Back
Topp