Bursdags gave til dine barns venner

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Jeg syns jo det er litt kjedelig med bare penger, men man skulle hatt en uskreven regel om f.eks makspris 50kr :) men kan hende jeg syns penger er himla greit senere når barna starter med barnebursdager (de er såpass små enda) :p

For det første syns jeg det er så tåpelig å overtenke dette med pris. Dette er kun et problem for foreldre, ikke barna.

Denne løsningen hadde absolutt mange positive sider, men ja, litt kjedelig. :P

Synes det er en kjempe god ide. Da trenger man ikke tenke på hvilke sum man skal gi og det er en såpass lav sum av den inkluderer de fleste (for noen er desverre alle ekstra utgifter for mye). Synes ikke det er kjedelig med penger for da kan bursdagsbarnet kjøpe akkurat det h*n vil istedenfor å få gaver som aldri vil bli brukt. Ubrukte gaver det er kjedelig synes jeg.

På skolen vår har vi avtalt gravepris på 50kr.
Synes dog det var kjedelig med bare penger.

På gamle skolen har så hadde ikke gjestene med gaver i det hele tatt, foreldrene kjøpte en større (ca 300kr) gave til barnet som var fra hele klassen. Syns det er en bedre ide enn fast 50kr. Men min 8-åringen elsker barnebursdagen med gaver, fordi hun elsker sånn smånips som koster under hundrelappen, og det er ikke sånt som familien kjøper, de vil helst kjøpe «ordentlige» ting. Syns hellet man kunne hatt grense på 50kr eller en liten ting til ca den prisen.

Veldig greit egentlig! :P

Vi har en regel om å bruke en 100lapp. Om det er en 100lapp eller en gave til 100kr er frivillig :)

Dette er tipptopp! Barna får da nok gaver av familie og venner til bursdag uansett?
Jeg vil heller at barnet mitt skal få en femtilapp av hver og kjøpe seg noe stort det ønsker seg, enn å få 15 ++ småleker og dingser som er verdt 50kr hver..

Jeg kjemper stadig en kamp for at det skal være sosialt akseptert å ikke ha med gave i det hele tatt. Her slås bursdager sammen, slik at det er 6-8stk som feirer sammen, da blir den femtilappen som enkelte såvidt kan unnvære, til 3-400kr.

Huff dette syns jeg var trist, litt av gleden er jo å få gaver om det er noe stæaj til 20 spenn fra nille eller store gaver til 1-200kr spiller ingen rolle. Mine barn har ikke brydd seg om gaven koster lite eller mye. Glad vi ikke har sånne regler her[emoji5]

Back
Topp