Bursdag!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Dere som har hatt bursdagsfeiring, og dere som snart skal ha. Hadde dere noe tema? Hva slags mat og kaker serverte dere? Fikk dere noen fine gaver? Og hva gav dere selv i gave? :)
 
Har ikke hatt bursdag enda, er på planlegginga nå :) Blir ikke noe spesielt tema, men har akkurat bestilt engangstallerkener og ballonger i lavendel, og skal ha lavendel fondant på 'hovedkaka'. Og sølvfargede små hjertesjokolader til å pynte bordet med :) Hun skal få Duplo Askepottslott og et armbånd med et 1-tall på (som minne om den 1. bursdagen) i gave av oss. Vet hun kommer til å få en kjempefin strikkejakke av farmoren sin, bortsett fra det vet jeg ingenting og er veldig spent på hva hun kommer til å få! Skal servere spekemat først, da deler av familien har et stykke å reise, og så kaffe og kaker. Hovedkaka blir sukkerbrød med bringebærsyltetøy, vaniljekrem og bringebærmousse, og så blir det pavlova, bringebær-oreo-brownie, vanlig sjokoladekake og vafler med Sunndalsgrøt. Stor familie (derav papptallerkener)!
 
Hadde ikke noe tema. Brukte dukene og en del av pynten fra dåpen (som egentlig er fra bryllupet vårt :p )
Serverte først Redthaicurry kyllingsuppe med hjemmelaga vårruller & dip
Så snickerskake og klovnekake (marsipankake/sjokoladekake)
Fikk medlemskap i boligbyggelaget for barn, masse fine klær og en del leker. Vi bestilte 5 forskjellige leker fra oss på lekmer, hadde pakka vekk babylekene, så var plutselig veldig tomt i lekekassen hennes
 
Nå fikk jeg lyst på Red Curry.. Og kake! :D Jeg dåner fortsatt av bringebær-oreo-brownie! Jeg har alltid vært tilhenger av den typiske barnebursdagen, med pølse i brød, og sjokoladekake i langpanne med seigmenn og nonstop ;) Jeg syns det er gøy å bake, så jeg baker gjerne alt for mye annet i tillegg. Mat synes jeg derimot ikke er gøy å lage, men har litt lyst til å gå for noe annet enn pølser denne gangen.. Tror ikke vi blir så mange nemlig! Gave står vi litt fast på. Vet ho får dukkeseng, dukke og dukkeklær av bestemødrene. Sykkel har vi etter storebror. (Hjelm trenger ho derimot, kanskje det kan være èn gave?) Og klær får vi nok av "alle andre".. Noen nye leker kanskje - hva synes deres små er gøy nå? Stella liker alt som lager masse lyd, og puttekasser ;)
 
vi gjorde enkelt. sjokoladekake og kanelboller, og så inviterte vi over noen venner med barn lørdag formiddag. Hadde hengt opp litt ballonger, men ellers ikke pynta noe.
Hun fikk leker og klær, matboks fra blafre og penger til sparekontoen sin og penger til sko. Av oss fikk hun ingenting, men hun får jo ting så fort hun trenger det ellers.
 
Nå fikk jeg lyst på Red Curry.. Og kake! :D Jeg dåner fortsatt av bringebær-oreo-brownie! Jeg har alltid vært tilhenger av den typiske barnebursdagen, med pølse i brød, og sjokoladekake i langpanne med seigmenn og nonstop ;) Jeg syns det er gøy å bake, så jeg baker gjerne alt for mye annet i tillegg. Mat synes jeg derimot ikke er gøy å lage, men har litt lyst til å gå for noe annet enn pølser denne gangen.. Tror ikke vi blir så mange nemlig! Gave står vi litt fast på. Vet ho får dukkeseng, dukke og dukkeklær av bestemødrene. Sykkel har vi etter storebror. (Hjelm trenger ho derimot, kanskje det kan være èn gave?) Og klær får vi nok av "alle andre".. Noen nye leker kanskje - hva synes deres små er gøy nå? Stella liker alt som lager masse lyd, og puttekasser ;)
Jeg eeeeelsker ordentlig barnebursdag med pølse i brød, sjokoladekake, gele&vaniljesaus, glass brusflasker med navneklistermerke på og sugerør osv.
Men svigers&mannen min er ikke så glad i sånt, så da måtte det noe mer avansert til enn pølse i brød :p Jeg får ta det igjen når ho blir stor nok til å ha barnebursdag ;)
 
Vi er akkurat ferdig med firedages feiring nå.

På lørdag hadde vi 30 gjester på restaurant vi hadde booket, veldig hyggelig. Ble servert landkylling, kalv, reker, kreps, fisk, brød, aioli, bruchetta, ost og masse annet (buffe).

Til dessert var det frukt, sjokoladekake og bringebærmousskake med sjokolaadetrøffel i.

I gave fikk hun: penger i aksjefond, smykke, sølvkopp, to sølvskjeer, barnesølje, mummiservise i stål, royal copenhagen kopp, sengetøy, fjellräven sekk, mile leke støvsuger, sykkelhjelm, noe klær, royal copenhagen servise, dukke, dukkesengetøy og Peters stol.

Bøker: den store alfprøysen boka, den store ruffen boka, hc Andersen historier, den store eventyr boka, Tassen bok, rødhette og pekebok.

Av oss fikk hun: dukke, dukke sengetøy og stol.

Vi hadde navnfest/1 årsdag.
 
Haha, det ene øyebrynet mitt hevet seg mer og mer mens jeg leste, men så leste jeg siste setningen og kom på at dere skulle kombinere med navnefest :D LITT av en ettårsdagsfeiring liksom :)
 
Back
Topp