bursdag i bhg..

• Trådstarter Trådstarter Sun_shine
  • Opprettet Opprettet
S

Sun_shine

Guest
hva serveres i de bhg barna deres går da, eller om du jobber i bhg, hva serveres det?
I den snuppa går i, har de is stort sett hver gang, med sjokolade biter oppi eller sjokoladesaus... Er det mest vanlig med kaker, is osv eller frukt?

Frukt og smoothie der snuppa går, ikke lov med kaker og sånt. Synes det er helt greit [:)]

I barnehagen til R får de som har bursdag lov å bestemme hva som skal være til lunsj den dagen.

Hos oss må foreldrene ta med selv om det skal serveres noe.
Vanligste er vel kake, muffins, is osv...
Jeg lagde fruktpinnsvin da min fylte ett .

her følger de anbefalingene fra regjeringen om mat i bhg - og har kuttet ut kake.

De har samling med kongestol, krone, skattekiste med magisk stein oppi, og den som har bursdag gjøres stas på på andre måter enn ved kake.

de har frukt, salt kjeks, rosiner, popcorn o.l.
vi foreldre sender ingenting, og er glad for det[:)]

her er det opp til foreldrene de får krone og barna synger. vi hadde med sjokolade kake.. :D kjempe stolt frøken ;)

Datteren min går i en bhg hvor det er lagt mye vekt på sunt kosthold. Bhg serverer ingenting, men vi foreldre kan ta med noe om vi vil. Men ikke kaker, is ol..

Jeg hadde med frukt på spyd. Var veldig popp[:)]

her så er det foreldrene som må ha med til slik servering og har ikke lov med kaker og slikt
Så når det er bursdag i barnehagen går det mye i pizza, pølser, fiskepiner og pomfrie, salat, fruktsalat og taco

Foreldrene tar med noe.
Det er ikke sukkerhysteri i barnehagen vår, men vi oppfordres til å ta med noe som ikke tar fokuset bort fra bursdagsbarnet (noe kaker, is, gele osv ofte kan gjøre).

Vi tok med fruktpinnsvin. Det er det mange som har gjort etter oss også.
Ellers er det noen som har hatt med is, vaffelrøre (grove vafler.. kjempepopulært), og gulrotkake.

Back
Topp