Bursdag i barnehage!

*Peonella*

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
De skal feire bursdagen til jenta mi i barnehagen om noen dager! [:)] Hva kan jeg lage og ta med? Har rett og slett ikke peiling, boller blir vel kjedelig... Har dere barn som har feiret bursdag i barnehage, hvordan foregikk det? Er helt ny på dette jeg [:D]

ORIGINAL: theskj

Her går barnet i sukkerfri bhg så jeg hadde med pølsegrateng den ene gangen.
Nå er det personalet som styrer med det[;)]

hvor gammel er barna da, og hvor mange er de? og hvilke "regler" har dere for bursdager?

vafler eller boller er jo enkelt da

jeg tror jeg ville laget pizza med grovere bunn jeg. Med grønnsaker som er veldig fint hakket (eks: paprika, løk, champ, gulerot, osv) med karbonadedeig på.

ORIGINAL: Suzanne

Når jeg jobbet i barnehage var muffins og gele i plast kopper veldig poppis[;)]

Muffins i plastkopper? Hvordan funker det? [:D]

Jeg jobber som pedagogisk leder på en småbarns base. Vi ønsker å ordne i stand bursdagen til barnet selv i barnehagen, men om foreldrene har ønske om å ta med noe får de selvfølgelig det. Vi satser på et sunt kosthold så søtsaker blir det ikke noe av. Barna får velge selv hva de vil ha, da blir det gjerne varm mat eller fruktsalat. Det er selve opplevelsen av å ha bursdag vi ønsker å formidle til barnet. Samling med barnet i fokus. Bursdags stol, krone, sender opp raketter i det antallet barnet fyller år (1 rosa rakett og 1 lilla rakett ved feks. en jentes 2 års dag). Vi lærer å kjenne barna veldig godt og synger da gjerne de sangene som vi vet barna liker veldig godt og forteller/dramatiserer historier som er favoritter.

I min barnehage opplever vi at foreldrene setter pris på at vi tar oss av feiringen. Mange barn skal feire bursdag hjemme også, gjerne i flere runder. Da går det ofte litt kake.. De barna som går på småbarns har aldri opplevd annen form for bursdagsfeiring, så da savner de heller ikke kakene!

Høres kjempe flott ut med de forslagene her med grov pizza bunn med finhakkede grønnsaker. Pizza er veldig populært i barnehagen [:D]

Back
Topp