Burde slappe av, men..

Arandir

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Var dum og leste for mye på et forum, og til slutt dukket det opp et innlegg fra ei som mistet i MA uke 18 (foster 13u). Mistet selv i MA uke 13 (foster 6u) sist, og var grisebekymret helt til jeg var på UL i uke 12 denne gangen. Da sa legen at nå gikk det mest sannsynlig bra, og jeg slappet litt av - helt til nå.. Håper ikke jeg stresser noen andre opp her nå, men jeg føler meg bare så maktesløs. OUL er ikke før 4. Aug, men JM er om en uke. Krysser alt av fingre for at jeg hører noen hjerteslag da og kan slappe av igjen. Det er så ekkelt å bare gå sånn og vente:(

Termin 4. januar :)

Du kan slappe helt av. I slike tilfeller så er det noe galt med fosteret at det ikke er levedyktig.

Jeg har ikke opplevd noen miste så sent alle disse årene som mor og gravid.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med jm din. Da får du lettet på "trykket" samt få faglig og gode råd og svar :)

Termin 17. Januar

Den kom jeg over og, men da er det no galt med bebisen.. Og tenk hvor sjeldent det er forhold til hvor mange vellykkede svangerskap :) hvor mange fødsler og perfekte babyer hører du ikke om forhold til de som har mistet så sent?;) tenk heller på å fint det skal bli å holde babyen din i armene dine:) vi må kunne nyte graviditeten og ikke være for redde .. Jeg var ekstremt redd selv frem til tidlig ul uke 12.. Nå er jeg uke 16 å gleeeeder meg såå over å være gravid:) :)

Sånn kan desverre skje i alle uker i svangerskapet, og jo også når de er født. Som mamma må man lære seg å tenke minst mulig på deg og fokusere på at alt er bra:)
Hvis du tenker alt for mye på det så er det viktig å få snakket høyt om det...kanskje med JM?

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Jeg fikk veldig roen i meg etter jeg kjøpte doppleren min, og fikk høre hjertelyden :) anbefaler det!

❤️25.1.15❤️

Takk for støttende ord. Jeg får ta en prat med JM til uken. Har ihvertfall ikke lyst til å tenke på at det kan skje når som helst i svangerskapet og også etter fødsel, det syntes jeg var vel mørkt. Men jeg skjønner at det var godt ment:)

Har vurdert dopler, men mannen syntes ikke det var noe lurt siden ikke jeg har noe peiling på hvordan slikt funker. Men kan godt tenke meg at det er betryggende:)

Håper du snart kan få litt ro i sjelen. For meg er ikke uke 12 noen magisk grense som gir løfte om frisk og fin baby, til det kjenner jeg altfor mange som har mistet sent i svangerskapet. Det et noe veldig skremmende med å være gravid, og jeg tror mye av det skyldes at vi er så alene med ansvaret så lenge lille er i magen vår. Når den er født, kan vi fordele litt av bekymringene våre på anfre rundt oss, og få god hjelp av andres dømmekraft. I disse ni månedene er det bare vi som kan føle og avgjøre hva som er best.

Min jm som jeg var hos på torsdag, sa jeg måtte bare ringe dersom jeg trengte å komme inn og høre hjertet. Jeg har dopler hjemme, og finner den stort sett selv, men det er godt å vite at jeg har jm i ryggen hvis jeg ikke stoler på det jeg finner/ikke finner.

Tror og håper at den opplevelsen du hadde sist var en engangshendelse, og at du har din fine, friske baby i armene om ett halvt års tid :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg og hadde en MA nå i uke 12 (8uker ble den) så jeg skulle hatt to babyer inni magen, men må bare tenke at den andre tvillingen var ikke frisk, og at det er en grunn til at det skjer! For det er alltid en grunn til det! Svigermor hadde en SA 5 mnd på vei, ble gravid igjen og fikk broren til sambo, og er ekkelt å tenke på at vi ikke skulle hatt han om ikke henne hadde mista tidligere .. Så alt skjer for en grunn!:)

<3 vinter prinsesse <3

Back
Topp