Burde jeg være nervøs ?

Marsmamma2019

Flørter med forumet
På tirsdag viste graviditetstesten posetiv, er nå 4+2 og idag når jeg våknet å gikk å tisset å tørket meg så kom det blod men lys rød, oh det har vært sånn kun når jeg tørker meg etter å ha tisset.

Jeg har ingen smerter, men er selvsagt nervøs siden jeg hadde en MA i februar. Skulle egentlig få mensen i går, kan det være festebødning eller kan dette gå dårlig ?

På tirsdag viste graviditetstesten posetiv, er nå 4+2 og idag når jeg våknet å gikk å tisset å tørket meg så kom det blod men lys rød, oh det har vært sånn kun når jeg tørker meg etter å ha tisset.

Jeg har ingen smerter, men er selvsagt nervøs siden jeg hadde en MA i februar. Skulle egentlig få mensen i går, kan det være festebødning eller kan dette gå dårlig ?

Skulle ønske jeg kunne gi deg ett svar. Prøv å få tatt en HCG prøve i dag og en på mandag?

Lykke til :)

Det kan godt være en festeblødning, men det er vanskelig å si. En hcg-prøve hos legen er nok det eneste som kan gi deg et sikkert svar.
Lykke til [emoji4]

Kan vere så enkelt som såre slimhinner. Heilt normalt å blø litt.

Helt normalt med småblødninger. Så lenge det ikke tar seg veldig opp ville jeg senket skuldrene og tatt livet litt ekstra med ro.

Festeblødning kommer som regel før positiv test.
Det kan være helt ufarlig og komme av så mye. Det beste er vel å sjekke hCG hos lege :) Satser på at det er helt ufarlig :happy:

Festeblødning kommer som regel en uke etter befruktning :)

Hvis det ikke tar seg opp tenker jeg at det skal gå bra, hørt om flere som får en liten blødning når de egentlig skulle hatt mensen :)

Festeblødning kommer som regel en uke etter befruktning :)

Hvis det ikke tar seg opp tenker jeg at det skal gå bra, hørt om flere som får en liten blødning når de egentlig skulle hatt mensen :)

Veit jeg hadde eggløsning 20-21 juni.
Å skulle hatt mensen i går, det stoppet opp og i løpet av idag har det ikke vært noe før nå helt på kvelden men kun da jeg tørker meg

Legen min sa at 70% blør litt i svangerskapet, men det skal bare være spor på papiret eller i trusen. Øker det opp må man tinge legen med en gang. Så foreløbbig tror jeg du skal slappe litt av! Men forstår at det er skummelt [emoji31]

Unnskyld bilde, men er bare snakk om det her hver gang..
Men er så redd pga tidligere MA og at vi har prøvd i over ett år

Vedlegg

• 5FB97AA4-592E-4EC1-89F4-4C7CC4BFD324.jpeg
    5FB97AA4-592E-4EC1-89F4-4C7CC4BFD324.jpeg
    280 KB · Visninger: 71
Veit jeg hadde eggløsning 20-21 juni.
Å skulle hatt mensen i går, det stoppet opp og i løpet av idag har det ikke vært noe før nå helt på kvelden men kun da jeg tørker meg

Høres ut som du kan slappe av,så lenge du ikke blør mye og du har mye smerter.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Jeg blødde endel i første svangerskap, og har f.eks. hatt blødninger etter samleie i alle svangerskapene mine... ingen blødninger det ene svangerskapet jeg opplevde MA... synes blødningen din virker veldig sparsom og håper at det er en uskyldig blødning, og kun et sprukket blodkar :)

I mitt andre svangerskap blødde jeg myyye fra uke 18-30. Alt gikk fint. De fant ingen grunn. Nå er jeg 6+5 og blødde forje søndag og nå på tirsdag. Mye mer enn det der ;) var til legen å fikk se hjerte banke[emoji173]

Jeg blødde som mensblødning i nesten hele første trimester forrige gang jeg var gravid. Ut kom en frisk og fin jente til termin. Så man kan blø mye i svangerskapet uten at det betyr at det er over.

Jeg opplevde akkurat det samme som deg nå når jeg var på toalettet.. det var pitte litt mindre rødt enn det du hadde på bilde, men noe var det. Jeg fikk det ikke på papiret første gang jeg tørket, men andre gang når jeg tørket litt godt så kom det [emoji31] har du hatt noe mer blødning?

Jeg opplevde akkurat det samme som deg nå når jeg var på toalettet.. det var pitte litt mindre rødt enn det du hadde på bilde, men noe var det. Jeg fikk det ikke på papiret første gang jeg tørket, men andre gang når jeg tørket litt godt så kom det [emoji31] har du hatt noe mer blødning?

Huff! Prøv å ikke overtenk selvom jeg veit hvor vanskelig det er å heller ta dag for dag, en ny dag er en ny seier og en dag til den lille blir sterkere <3
Jeg over tenkte sist jeg ble gravid i desember og fant ut i februar at det var BO og måtte igjennom en MA å bestilte meg 3-4 tidlige ultralyder, å bare stresset meg selv opp.

Hadde litt i går morges på samme skala som dagen før, men det gav seg ut over dagen, ikke hatt noen smerter eller mindre tegn på graviditet, så regner med at det bare er enten fordi jeg skulle hatt mensen eller så er det faktisk festeblødning.
Tar det dag for dag å håper å krysser for det beste

Huff! Prøv å ikke overtenk selvom jeg veit hvor vanskelig det er å heller ta dag for dag, en ny dag er en ny seier og en dag til den lille blir sterkere <3
Jeg over tenkte sist jeg ble gravid i desember og fant ut i februar at det var BO og måtte igjennom en MA å bestilte meg 3-4 tidlige ultralyder, å bare stresset meg selv opp.

Hadde litt i går morges på samme skala som dagen før, men det gav seg ut over dagen, ikke hatt noen smerter eller mindre tegn på graviditet, så regner med at det bare er enten fordi jeg skulle hatt mensen eller så er det faktisk festeblødning.
Tar det dag for dag å håper å krysser for det beste

Ja, uff er ikke lett! Jeg overdrev litt til legevakten å sa at jeg har hatt en blødning i natt, selvom den var minimal. Så fikk en time til sjekk. Håper jeg får se ett bankende hjerte. Jeg er jo 6+2 så tror det er en stund siden jeg skulle hatt mensen, så tror ikke det er grunnen nå. Jeg har vært på do 3 ganger siden jeg oppdaget det og det har ikke vært noe da. Jeg tørket meg godt oppi «musen» for å komme med detaljer. Jeg bare håper det ikke kommer mer i løpet av dagen. Har heller ikke mindre symptomer, men er veldig støl og øm i magen, håper det er pga livmoren vokser.

Ja, uff er ikke lett! Jeg overdrev litt til legevakten å sa at jeg har hatt en blødning i natt, selvom den var minimal. Så fikk en time til sjekk. Håper jeg får se ett bankende hjerte. Jeg er jo 6+2 så tror det er en stund siden jeg skulle hatt mensen, så tror ikke det er grunnen nå. Jeg har vært på do 3 ganger siden jeg oppdaget det og det har ikke vært noe da. Jeg tørket meg godt oppi «musen» for å komme med detaljer. Jeg bare håper det ikke kommer mer i løpet av dagen. Har heller ikke mindre symptomer, men er veldig støl og øm i magen, håper det er pga livmoren vokser.

Det går nok bra, du får sikkert på den timen en kjapp ultralyd og da vil du nok se ett bankende hjerte [emoji173]️

Det går nok bra, du får sikkert på den timen en kjapp ultralyd og da vil du nok se ett bankende hjerte [emoji173]️

Spl fra legevakten ringte meg å sa at de har ikke ul på legevakten, og de har bare dopler, og det går ikke ann å høre hjertelyden på den så tidlig uansett. Så vi skulle se ann dagen om det kommer mer blod eller smerter. Har ikke blød noe mer, og har jo gått 7 timer siden nå. Bare håper det ikke kommer noe mer blod!

Back
Topp