Burde jeg gjøre det?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hadde SA for litt over to uker siden. Nå viser monitoren HØY, noe som betyr at jeg har el om ca en uke. Synes dere jeg bør vente til neste syklus eller er det bare å gønne på? Tenker at jeg nå vet når el er pga monitoren. Fikk negativ graviditetstest og lav på monitoren for en uke siden så det er ikke mer hcg i kroppen min etter SA’en :)
 
Hadde SA for litt over to uker siden. Nå viser monitoren HØY, noe som betyr at jeg har el om ca en uke. Synes dere jeg bør vente til neste syklus eller er det bare å gønne på? Tenker at jeg nå vet når el er pga monitoren. Fikk negativ graviditetstest og lav på monitoren for en uke siden så det er ikke mer hcg i kroppen min etter SA’en :)
Jeg ble gravid med en gang etter sa, så jeg syns du skal gønne på:) sitter her med en liten en på 7 mnd❤️
 
Jeg var i starten av mnd gjennom en medisinsk abort etter MA. Testet negativt etter 2 uker og kjente sterke symptomer på el på samme tid. Vi hoppet rett i det og håper det klaffer med en gang.

Vi fikk beskjed om å vente 1-2 sykluser, men valgte å heller føle på det selv. Er så mange det går bra med også, så følte ikke vi hadde noe å tape :shy:
 
Kjør på:) er kroppen klar så er den det! J ble gravid på EL 11 dager etter medisinsk abort etter ma. ❤️ Er 10+3 i dag❤️
 
Hadde SA for litt over to uker siden. Nå viser monitoren HØY, noe som betyr at jeg har el om ca en uke. Synes dere jeg bør vente til neste syklus eller er det bare å gønne på? Tenker at jeg nå vet når el er pga monitoren. Fikk negativ graviditetstest og lav på monitoren for en uke siden så det er ikke mer hcg i kroppen min etter SA’en :)

Her er det nok ikke noe fasitsvar for hva som passer for hver enkelt, men det skal være helt trygt å prøve på igjen når blødningene har stoppet opp og man er mentalt klar for det! Jeg tenker at hvis kroppen ikke er klar for å bli gravid på den første syklusen, så blir man ikke gravid! Så jeg begynte rett på etter SA (uke 6), ble ikke gravid den syklusen, men den satt på neste :) Leste mye rundt det, og det var også forsket på at man ble lettere gravid etter å ha mistet og at sannsynligheten er veldig stor for at det skal gå bra :) Lykke til med videre prøving og så krysser vi fingrene for ny spire raskt!
 
Hadde kjørt på :)
 
Jeg hadde kjørt på :)
 
Jeg gikk glipp av en pp pga blødning i over 30 dager, men ble gravid i neste. Så denne spira satt på første forsøk etter SA. Jeg hadde starta prøvinga i første syklus, hadde det ikke vært for den høye infeksjonsfaren med alt blodet. Kjør på dersom dere er klare for det!
 
Ååh, gleder meg til jeg og er på det stadiet! Går gjennom MA på uke to.. Håper blødninger snart stanser..
 
Hvis du føler deg klar. Evt vurdere jerntilskudd hvis du blødde mye?! Jeg ble gravid på første pp etter sa. Gikk dessverre ikke bra, og det var veldig frustrerende å ikke bli trodd på min beregnede termin. Gikk mange uker med ikke-utviklet fosteranlegg mens helsepersonell ventet ut at det kunne jo være jeg var kortere på vei enn jeg trodde. Full forståelse, men som sagt frustrerende. De liker jo helst termin beregnet på siste mens, og det får du ikke til når du gønner på etter sa.

Men er det ment to be så er det ment to be :smiley-bounce012
 
Hvis du føler deg klar. Evt vurdere jerntilskudd hvis du blødde mye?! Jeg ble gravid på første pp etter sa. Gikk dessverre ikke bra, og det var veldig frustrerende å ikke bli trodd på min beregnede termin. Gikk mange uker med ikke-utviklet fosteranlegg mens helsepersonell ventet ut at det kunne jo være jeg var kortere på vei enn jeg trodde. Full forståelse, men som sagt frustrerende. De liker jo helst termin beregnet på siste mens, og det får du ikke til når du gønner på etter sa.

Men er det ment to be så er det ment to be :smiley-bounce012
Har ikke blødd mye?
Jeg har monitor som måler både østrogenstigning og lh, så den vil jo for sikkert vise eggløsning. De brukte den sist når jeg var gravid:) jeg er klar som et egg, så vi hopper i det. :D
 
Hadde SA for litt over to uker siden. Nå viser monitoren HØY, noe som betyr at jeg har el om ca en uke. Synes dere jeg bør vente til neste syklus eller er det bare å gønne på? Tenker at jeg nå vet når el er pga monitoren. Fikk negativ graviditetstest og lav på monitoren for en uke siden så det er ikke mer hcg i kroppen min etter SA’en :)

Kjør på! De som har peiling på dette sier jo at man ikke trenger å vente en syklus før man prøver igjen. Lytt til kroppen og kjør på om det føles riktig :D
 
Back
Topp