BUP

Bkno7265962

Har verdens beste prinsesse <3
Hei vi har blitt hennvist til bup pga helsesøster har trua oss med å gå til barneveret visst vi ikkje gjer so ho sei.
Noken som har erfaring med dette?

Lang histore men det starta med at vi gjikk på vanlig kontroll osv med jenta vår. Alle gangane vi har våre der har vi fått så mykje negative komentara om at vi er for unge, at vi ikkje gjer nokk og at ho er beskymra for utvikling osv i det store å det heile.... vi har gjort alt vi kan for at ho skal vere perfekt nokk i hennas auge og no er vi drit lei. Ungen vår er utrulig flink og ho kan det ho skal kunne no 6 mnd gammal. Så om ho meina at ho skal kunne gjer underverk no, det syns vi blir litt for mykje altso. Vi blir stempla som dårlige foreldre og eg føle at ho meina at eg er ei dårlig mamma. Vi leser og tar til oss all info om oppdragelse av spebarn og utvikling.

Jeg ville ikke bekymret meg. Kanskje BUP kan hjelpe dere med litt veiledning. Alle foreldre kan ha godt av det, unge som gamle. Vær åpen og se hvordan det går. Så er jeg sikker på at det ordner seg :)

Jeg har bare positive erfaringer med Bup :-) Det er et lavterskel-tilbud, så "alle" som vil inn kommer inn.

Barne og ungoms et eller annet. Psykologihjelp for unge, og foreldrene til unge eller små barn. Vi vawder forebyggende etter eget ønske, er kjempefornøyd :)
skjønner ;)

Da kan jeg også si at det absolutt hjelper å ta i mot den type hjelp.
Jeg gikk til samtaleterapeut (som det ble kalt) etter Vesla ble født. De trodde først at det bar fødsels depresjon.
Men de fant fort ut at det ikke hadde noen med det å gjøre i det hele tatt. Men etter noen runder "i stolen" kjentes det ut som hodet mitt var klarere og 20 kg var vekk fra skuldrene mine.

Mitt syn er at egentlig alle burde tatt seg en time eller to. Om ikke annet for å lette tanker og følelser.

Grip sjansen! Lykke til!

skjønner ;)

Da kan jeg også si at det absolutt hjelper å ta i mot den type hjelp.
Jeg gikk til samtaleterapeut (som det ble kalt) etter Vesla ble født. De trodde først at det bar fødsels depresjon.
Men de fant fort ut at det ikke hadde noen med det å gjøre i det hele tatt. Men etter noen runder "i stolen" kjentes det ut som hodet mitt var klarere og 20 kg var vekk fra skuldrene mine.

Mitt syn er at egentlig alle burde tatt seg en time eller to. Om ikke annet for å lette tanker og følelser.

Grip sjansen! Lykke til!
Ja det er utrolig hva slikt kan gjøre. Med mindre man får en man ikke har kjemi med da, men da kan man jo bytte om mulig.

Disse instansene er til for å hjelpe, ikke for å ødelegge for dere.
Det kan være vanskelig å se om man selv trenger hjelp, og å føle at man blir stemplet som dårlige foreldre må være helt forferdelig.
Hvis dere har dårlig kjemi med helsesøster bør dere bytte, men det er ingenting negativt med å ta imot litt hjelp. Både for deres og barnets skyld. Om ikke annet så for å kanskje få en second opinion, og forhåpentligvis få avkreftet at dere trenger innblandingen? :)

Helsesøstrene er profesjonelle og har endel erfaring, kanskje ser de noe som dere ikke ser? Hva sier hun at hun trenger ekstra oppfølging for? Ville tatt imot hjelpen dere blir tilbydd.

Om det er slik at hs tar heilt feil i dette tilfellet vil jo berre BUP bekrefte det, og gi tilbakemelding til hs. Ta imot tilbudet, og tenk at det er greit at ein ny instans ser på alt med nye auger:) Lykke til:)
høres veldig fornuftig ut :)

Jeg har bare positive erfaringer med Bup :-) Det er et lavterskel-tilbud, så "alle" som vil inn kommer inn.
Bup er ikke er lavterskeltilbud. Det er endel av spesialisthelsetjenesten og må henvises fra 1. Linjetjenesten.

Bup er ikke er lavterskeltilbud. Det er endel av spesialisthelsetjenesten og må henvises fra 1. Linjetjenesten.
Jeg fikk beskjed om at det var lavterskel-tilbud fra Bup her. At det var lett å komme inn og få en utredning.

Jeg fikk beskjed om at det var lavterskel-tilbud fra Bup her. At det var lett å komme inn og få en utredning.
Alt annet enn lavterskel her hvertfall. Barne og ungdomspsykiatrien.

Alt annet enn lavterskel her hvertfall. Barne og ungdomspsykiatrien.
Kanskje de mener lavterskel som i lett å få hjelp? At man ikke trenger å vente i et halvt år på å få komme inn, eller får avslag fordi man ikke er syk nok? Ikke vet jeg, men det endrer ikke saken. Det er et godt tilbud og ts bør absolutt benytte seg av det, så får begrep være begrep.

Kanskje de mener lavterskel som i lett å få hjelp? At man ikke trenger å vente i et halvt år på å få komme inn, eller får avslag fordi man ikke er syk nok? Ikke vet jeg, men det endrer ikke saken. Det er et godt tilbud og ts bør absolutt benytte seg av det, så får begrep være begrep.
Helt enig!! Ta imot den hjelpen man kan få:)

Disse instansene er til for å hjelpe, ikke for å ødelegge for dere.
Det kan være vanskelig å se om man selv trenger hjelp, og å føle at man blir stemplet som dårlige foreldre må være helt forferdelig.
Hvis dere har dårlig kjemi med helsesøster bør dere bytte, men det er ingenting negativt med å ta imot litt hjelp. Både for deres og barnets skyld. Om ikke annet så for å kanskje få en second opinion, og forhåpentligvis få avkreftet at dere trenger innblandingen? :)

Akkurat dette jeg tenkte og. Ta imot hjelpen, så får dere forhåpentligvis avkreftet.
Selv om BUP er i bildet trenger det nødvendigvis ikke være at dere gjør noe galt, de er der for å hjelpe :)

Lykke til!

Ta imot hjelpen , bytt helsesøster. Dere kan ta alle kontroller hos legen hvis dere ønsker det, så dere må faktisk ikke på helsestasjonen. Kjenner flere som ikke er der. Si klart til de at dere tar imot tilbudet fordi dere ønsker å være de beste foreldrene dere kan være for barnet , men kommer ikke tilbake til helsestasjonen før dere får en ny helsesøster. Si at dere tar da kontrollene hos fastlege hvis det er et problem. Helsestasjonen er et tilbud , ikke et krav . På samme måte som vaksiner.

Back
Topp