Bumbo stol

ORIGINAL: stort og lite gull

likte ikke, kvittet meg fort med den [>:]

Hvorfor?

ORIGINAL: Ulva

Hvorfor?

Fordi jeg mener at det blir overbelastning for de små musklene [:)]

ja di skal jo ikke sitte enda egentlig..sier i hvert fall di på helsestasjonen min..pga ryggen liksom..så di må "holdes oppe" når di sitter samme når di står så må ikke tyngden være på beina liksom..så tror kanskje at jeg hadde vært litt forsiktig med å bruke den for mye i hvert fall..

som min helsesøster sa så fint: man skal ikke la barnet sitte før det kan sette seg helt opp selv;)

ORIGINAL: sommerfugler85

Hvorfor?

ja di skal jo ikke sitte enda egentlig..sier i hvert fall di på helsestasjonen min..pga ryggen liksom..så di må "holdes oppe" når di sitter samme når di står så må ikke tyngden være på beina liksom..så tror kanskje at jeg hadde vært litt forsiktig med å bruke den for mye i hvert fall..

som min helsesøster sa så fint: man skal ikke la barnet sitte før det kan sette seg helt opp selv;)

wæææ..no fikk eg litt hetta her.. Ikkje pga stolen, for den meiner eg er konstruert sånn at dei fint tåler det (beina er høgre enn rompa),
men fordi eg lar ho stå... ho står heilt sjøl, berre støtter seg i fingrane mine..
Er det dårlige greier??????????
Ho er knallsterk i beina, og står sjøl med litt støtte (ikkje at eg har peiling, men er andre som seier ho er uvanlig sterk)

ORIGINAL: Villemo26

ORIGINAL: sommerfugler85

Hvorfor?

wæææ..no fikk eg litt hetta her.. Ikkje pga stolen, for den meiner eg er konstruert sånn at dei fint tåler det (beina er høgre enn rompa),
men fordi eg lar ho stå... ho står heilt sjøl, berre støtter seg i fingrane mine..
Er det dårlige greier??????????
Ho er knallsterk i beina, og står sjøl med litt støtte (ikkje at eg har peiling, men er andre som seier ho er uvanlig sterk)

Elise og gjør det (og hun og er usedvanlig sterk i følge HS), men de skal ikke gjøre det før de kan stå selv nei. Ikke KRISE KRISE KRISE!!! Men, minst mulig. Babyene skal egentlig ikke gjøre noe før de kan klare det uten hjelp.

han her og kan stå selv, men jeg holder han åppe, og lar aldri bena hvile ned på bakken..han hopper å holder på..blir sliten i armene gitt! hehehe

Aldri sett sånn stol før jeg!
Ikke noe jeg personlig hadde kjøpt til Ylva.

Spurte HS da vi var på kontroll på fredag ang det å sitte og da sa hun at bebisene ikke skal sitte før dem sitter selv. Men slik det er nå, så vil snuppa kun sitte oppreist på fanget (jeg holder henne selvfølgelig og støtter henne). Hun blir arg om hun må ligge...det er ikke noe stas.
Vi skal foressten på så fysioterapigruppe på helsestasjonen i slutten av mnd, da skal jeg høre med fysioterapauten ang det å sitte på fang og slikt.

Slik er det her og Ulva.
Hun blir ILLSINT om hun må ligge i fanget. Driver bare å løfter og løfter på seg og hyyyler! Ei lita sta ei gitt..

Her setter lillemann seg opp i sittende stilling selv nå. Han tar tak i ting foran seg, og er det fast slik at han ikke river det ned, reiser han seg opp. Så her synes jeg ikke det er noe stress å ha han på fanget sittende, men han sitter ikke uten støtte på gulvet f.eks. [:D] Det er noe tidlig [;)] Har også satt han i sofaen et par ganger, men aldri over lenger tid eller uten at vi sitter ved siden av så klart [;)] I vogna har vi noen ganger løftet ryggen ett hakk, og så lagt en dyne under posen for å få en litt "mer støtte" til ryggen. På den måten ser han litt mer rundt seg, men ligger som i en vippestol [:)]

Når det gjelder den stolen har jeg igrunn ikke gjort meg opp så mange meninger om den. [;)]

Denne stolen gir stor belastning på rygg og bekken, og er ikke bra for de små. Som nevnt i tidligere innlegg skal de ikke sitte før de kan sette seg opp selv, og da menes det å sette seg opp ved egen hjelp på gulvet. Ville vært svært forsiktig med å bruke slike.

Back
Topp