Bullimi

Snart4barnsmamma:)

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring men bullimi og svangerskap? Hvordan betydning har det for fosteret? Mange er jo veldig dårlig å spyr mye uansett i svangerskapet?

Kan desverre ikke hjelpe deg, men tenker det er svært viktig at jordmor og fastlege er klar over problematikken. Dermed blir oppfølgingen av både mor og barn best.

Venninnen min er anorektiger / bullimiker.. Hun fant ikke ut at hun var gravid før i 6 mnd.. Hun hadde er relativt normalt svangerskap

Tenker at å spy som årsak av bullemi er litt annerledes enn svangerskapskvalme.

Ville ha kontaktet jordmor/helsestasjon for en prat :)

Ville snakket med Jordmor eller lege. Ellet annet av helsepersonell som du føler deg trygg på.

Altså, jeg tenker at å kaste opp på grunn av en periode med morgenkvalme er noe annet enn å ha en spiseforstyrrelse som gjør at man kaster opp. Nå er det jo slik at de som får ekstrem svangerskapskvalme kanskje må mates eller "vannes" gjennom tuber fordi de ikke får i seg det de trenger for å fungere. Babyen tar det den trenger, men hvis det gjennom hele svangerskapet vil være for lite tilgjengelig så vil det nok gå ut over babyen til slutt.

Jeg er helt enig med de andre. Gi beskjed til fastlege, jordmor, søk råd fra støttegrupper relatert til spiseforstyrrelser eller andre egnede som kan hjelpe deg konkret og faktisk vet hva de snakker om, som kan følge det opp hvis du føler at du sliter med kosten osv.

Vet legen din dette?
Jeg ble tatt inn på ekstra veiekontroller på sykehuset i begge mine svangerskap. Fordi det står i mine papirer at jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelse. De var veldig opptatt av hva jeg spiste, hva jeg følte osv. Fordi de var redd for ett tilbakeslag.
Det er viktig å få i seg næring for babyen og deg så oppsøk hjelp med engang.
Lykke til :)

Det er en grunn til at de som er mest plaget mer oppkast legges inn på sykehus for næring og væske ;)

Har lite erfaring med bulimi, men var plaget med spiseforstyrrelser av ubestemt sort før jeg ble gravid, og starten av graviditeten var heller ikke helt lett. Heldigvis fikk jeg god hjelp og oppmuntring slik at jeg klarte å spise nok og holde på det for oss begge. Håper du(eller den det gjelder om det er noen andre) får god hjelp og oppfølging, og at alt går bra ! :) Babyen tar det den trenger, men over lang tid der mor ikke inntar nok næring går det ofte ut over babyen.

Jeg er ikke noe for slank. Heller omvendt så det er ikke mangel på at beibin har nok å ta av. Men tenker litt på påkjenningen på kroppen i mage området når d fremkalles oppkast. Bruker jo magen litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare. Legen vet dette. Jeg har gått til psykolog spesialist i spiseforstyrrelser å tadd medisin. Gjorde bra framgang å sluttet i timene. Fortsatte på medisinen men nå som jeg er gravid så kan jeg ikke ta den. Lell om dette ikke er noe jeg vil gjøre å bestemmer meg vær dag for å slutte så sitter jeg plutselig dær å åverspises å kaster opp. Kjempe vanskelig:( har ikke fortalt legen at jeg har falt litt tilbake. Men skal prøve å gjøre d.

Hvordan er det med næring når man har bullimi? Står man i fare for å få mangler?
Og så har du jo faren for revning i spiserøret når man kaster opp så mye. Og det kan vel påvirke hjertet og?
Jeg tror nok ikke du kan sammenligne bullimi med svangerskapskvalme og oppkast.

Back
Topp