bulgaria..

inLove

Elsker forumet
lurer på om noen har erfaring me bulgaria?har aldri vært der og lurer litt på å reise ei uke 20 august..

tror ikke det er et sånt "trygt" land, som legen min kaller det. vi var i bulgaria for noen år siden, da hang jeg over/eller satt på doen halve tida[:'(] også var jeg i mallorca et par år etterpå, da var det ingen problem. må sies jeg har veldig ømfintlig mage da..
men har SKIKKELIG lyst til syden jeg også!!!

der e ihvertfall ikke svineinfluesa slik jeg har skjønt det....vanskelig[&:] har jo veldig lyst bort og tenker at hvis jeg bare passer meg litt for hva jeg spiser så bør de gå bra?? tenkte jeg skulle høre litt på apoteket og me helsesøster...

Hadde sjekket hvordan det er rangert, fins hvist en måte å finne ut det på nette. Men må si jeg ikke aner. Ellers så hadde jeg tatt hygiene messige forhåndsregler, holdt meg unna frukt, salater og sørge for å få skikkelig stekt mat. Flaske vann er jo uansett et must i utlande og da kna man jo holde seg til de merkene man kjenner fra andre ferier, som eks. Evian. Er du virkelig usikker så hør med helsestasjonen, de har sikkert noen gode råd.

Lykke til og eventuelt god tur.

skal tro kordan man finner ut om den rangeringa da.....jaja...får ta meg en prat med helsesøster,klarer meg fint uten å reise hvis det er en risiko der ihvertfall.....men har jo SÅ lyst....hadde trengt å kommet oss vekk litt[:)]

Mange andre steder å dra som kanskje er "safere", men hør med helsesøster. Kan anbefale at du tar tarmbakterier før du reiser og under reisen for å styrke immun forsvaret ditt i tarmen. Da blir man ikke så lett dårlig. De er veldig flinke til å veilede på hellsekosten om hvilke tarmbakterier som er bra for gravide:) Masse lykke til. 

var bare det at Bulgaria var billig og at jeg aldri har vært der før.....men tusen takk for råd[:)] skal sjekke litt opp før det eventuelt blir noe ferie på oss...

Oki. Det er bra du sjekker ut litt:)

Var i Bulgaria for noen måneder siden - ikke stor forskjell fra Norge når det gjelder mat, hygiene etc. Verken vi eller ungene ble syke, og vi var kun nøye med å drikke flaskevann, ellers spiste og drakk vi det vi kom over....Men da skal det sies at vi var på et nytt og fint anlegg. Inne i selve byen var det ikke like fint....

Jeg skal selv ut å reise til Egypt i to uker i august å har forhørt meg med både lege og vaksinekontor om hva som kan gjøres for å unngå "feriemage".. ta drikkevaksine dukoral før du reiser å pass på hånd hygiene (kjempe viktig) og kjøp ikke frukt å grønnsaker fra markedene uten å skyllde dem _godt_ :)
Ellers er det bare å reise å passe på det med kjøtt/salat til måltider :)

Håper du finner deg en fin tur :)

Ellers har jeg ingen erfaring med bulgaria, vet bare at det er festplass der, men er vell også noen familie steder å dra til og.

Har ingen erfaring med Bulgaria. Men det er nok bare og reise.[;)] Så lenge du er litt påpasselig med maten som det blir nevt her. Selv kan jeg annbefale Hellas.[:)] Der er det alltid kjempe fint, mange flotte plasser og man kan få rimelige billetter om man ikke er så nøye på hvilkn øy man skal til.[:)] og det er helt trygt og reise dit. Men self. også her passer man litt på maten[;)]

Lykke til iallefall[:)]

tusen takk for alle svar[:)] da har vi funne ut at vi orka ikke å reise til noe party plass og innbille meg at det er litt uhygenisk der...selv om de sikkert ikke er det, men nå har vi bestemt oss for Tyrkia[:D] blir 5 stjerners hotel så no gleda vi oss og er ganske sikker på at det er en del tryggere der[:)]

Hei.
Var i Bulgaria ei uke tidligere i sommer. Da var jeg akkurat ferdig med mine første 12 uker. Det gikk veldig fint. Ble ikke dårlig. Men var nøye med å bruke håndsprit når vi skulle spise.
Vi reiste til et sted som heter Balchik. Det var et veldig rolig sted. Nesten litt for rolig. Bare en strandpromenade med restauranter. Ellers lite å finne på. I tillegg var byen liten og det var mye slitte bygg rundt forbi. Men hotellet var veldig bra. Det heter Helios. Ligger på stranden.

Ellers er Goden Sands og Sunny Beach disse partyplassene som folk snakker om. Der ville jeg ikke dratt dersom en ikke er ute etter festing døgnet rundt.

Men Albena virker som et veldig bra sted. Det er et mer familievennlig sted. Det er ikke så langt fra der vi var. Det er riktignok et sted som er bygget opp for turistene. Men der var det i hvert fall mye å finne på, både for små og store. Vi kjørte innom og fikk sett litt der. Veldig mye finere strand der enn i Balchik. Så der kommer vi til å reise dersom vi skal reise til Bulgaria igjen.

Ellers er det jo veldig billig. Så vi brukte veldig lite penger. Vi fikk mat og drikke til to for ca 100kr. Tipper det er litt dyrere i Albena siden det er en mer typisk ferieplass. Men det er sikkert verdt det.

Kan fint anbefale Bulgaria for gravide :) Men kan være lurt å la være å spise salater o.l. med tanke på toxoplasmose bakterien (den som fins i jorda og i katteavføring...) Men den er visst farligst de første tre månedene.

Lykke til med valget!
Bare spør om det er noe mer du lurer på...

fikk svar på det meste der[:D] da vet jeg det til neste gang...var faktisk sunny beach vi hadde tenkt oss til men har skiftet meining.....

13 august snakka vi om å reise[:)] pegasus heite de...er all inclusive[:)] synst det såg kjempebra ut..og jeg har vært i tyrkia 3 ganga og vet at maten er heilt nydelig[:D][8D] eineste varmen som bekymra meg men får legge en våt handuk på magen eller nokke sånt[&:]

har sjøl vert i bulgaria 2 ganga :) å e likte me veldi godt å kommer til å reise tilbake ogsÅ:) dårlig hygiene e vel over heile linja både i bulgaria å andre land:) lite å gjøre me:) men e vil anbefale bulgaria selv om e ser du e bestemt de for tyrkia.. dr likte IKKE e me:) men folk e forskjellig:)

Back
Topp