Buksebleier

Bolla86

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Junibollene 2023
Når begynte dere å bruke buksebleier? Og hvorfor akkurat da?
Prøvde for første gang på lille på 6 mnd i går og synes det var genialt! Helt til den [emoji90]en hun har ladet opp til i 3 dager kom og det ikke bare var å åpne den i sidene [emoji85]

De er jo bare å åpne i siden ved å rive opp, men ikke like lett å tette igjen med teipen etterpå [emoji14]
Vi begynte vel ikke med det før hun var mellom 1 og 1,5 et sted. Bhg vil helst ha vanlige bleier, men nå som hun snart er to bruker vi kun buksebleier. Har vel litt fastere avføring og så den kaster jeg som regel i do :)

Begynte rundt året men om de ikke passer helt perfekt opplever vi lekkasjer. Mulig gutter er mer utsatt der for om bleien ikke sitter som støpt er det fritt bevegelserom nedi bleia[emoji4] Men når de sitter som de skal har vi foretrekt dem ettersom mini ikke er like glad for å ligge under bleieskiftet etter han lærte seg å gå.

Virker som de hadde feilpassform for min gutt, for det ble bare lekkasjer, så vi brukte dem egentlig aldri. Men begynte vel å prøve rundt 8 måneder

Når jeg måtte smøre jenta med fuktighetskrem fra topp til tå hvert bleieskift. Glatt slimål og vi satt allerde på gulvet begge to. Lettere å ta på "truse" bruker dog begge deler nå (smører ikke lenger) med tape om hun ligger, buksebleie om hun ikke vil ligge.
River den selvsagt opp i sidene når den skal av og er konsistensen grei går avføringa vips i do

Begynte med dem da han var 8 mnd. Vi måtte skifte bæsjebleie ute og han ville rulle rundt og reise seg opp... Ble up and go da gitt. Bruker vanlige på natta da den lekker når han ligger/sover.

Rive opp i siden ja! Det tenkte jeg ikke på[emoji85]
Da kanskje jeg skal gi det en sjanse til. Så mye som hun marker på stellebordet er hvert bleieskift blitt en prøvelse av tålmodigheten[emoji51]

Vurderte det virkelig for et par mnd siden. For han vrir seg i det øyeblikket du legger han på ryggen:p men nå er jeg blitt vant så drøyer det litt til. 10mnd nå.

Brukte sjelden til eldste, synes ikke passformen var bra. Prøvde vel bare en pakke. Da var han 1 år.ed yngste gikk jeg over til det når hun var 2 år tror jeg, for de satt bedre på når hun tisset mye på natten.

Jeg skiftet både tissebleier og bæsjebleier stående om det trengs, og synes teipbleier er lettere å bare klistre på, så slipper de å løfte på foten, treffe hullet og ballansere.

Vi begynte når lille var rundt 10 mnd kanskje... husker ikke helt, men da var det umulig å få han til å ligge i ro på stellebordet og up and go ble veldig mye enklere.. andre bleier på natta da up and go ikke holder natta igjennom...

Husker ikke helt. Mine barn bruker dem om natta. Bruker rema 1000 bleier på yngre om dagen og synes ikke de holder tett om natta. Hender de har noen uhell om natta hvor der går gjennom men da har de sovi i ganske mange timer og bleia er utrolig full. Som i natt så gikk det gjennom på yngste, men den bleia var i grunn full av bæsj ved siden av og han sov i ca 14 timer.

Kanskje ved 8-10 mnd fordi det begynte å bli veldig vanskelig å få henne til å ligge på stellebordet.

Back
Topp