Bugaboo,Stokke, Emmaljunga...

Livaaa

Andre møte med forumet
Hvilken vogn er dere mest fornøyd med? Syns bugaboo vognene er flotte, og ser lette å trille rundt med :) Men har hørt mange e rmisfornøyd med at hjulene er tynne, og at det da er en utfordring på vinteren.
En venninne anbefaler stokke, men jeg syns rett og slett de er dritstygge :p !
Hvilken vogn anbefaler dere?
 
Er veldig glad i vår Bugaboo, har ikke erfaring med de andre, men har ikke sett at de nødvendigvis har vært bedre på vinterføre her
 
Bugaboo bufaloo er vist å anbefale heller enn fox. Det er større hjul foran på bufaloo - bedre p trille i ulikt føre/vei.
 
Bugaboo bufaloo er vist å anbefale heller enn fox. Det er større hjul foran på bufaloo - bedre p trille i ulikt føre/vei.
Men Fox er eneste som har noe som helst demping av dem.
Og man har en funksjon som «slår sammen» for og bakhjul så man lettere kan dra vogna etter seg på ekstrem-føre
 
Men Fox er eneste som har noe som helst demping av dem.
Og man har en funksjon som «slår sammen» for og bakhjul så man lettere kan dra vogna etter seg på ekstrem-føre

ok, den opplysning har j ikke fått med meg:) talk
 
Helt uenig. Fox er mye bedre og trille og har demping, Buffalo er stiv som en pinne.

Så nyttig tråd:) j har bare fått ett foreldrepar’s erfaring :)
 
Det med vogn er veldig individuelt. Jeg liker ikke bugaboo synes ikke de er pene og dårlig demping. Stokke trailz er den vogna jeg har vært mest fornøyd med. Stor bag, vendbar sittedel, god demping, baby i samme høyde som meg slik at vi fikk god kontakt. Har erfaring emmaljunga viking, babyjogger og tfk også, men Stokke sin synes jeg helt klart var best. Det synes ungene også.
 
Vi er kjempefornøyd med Bugaboo Buffalo. Hatt den ei stund nå, andre barnet som trilles i den nå. Syns den er veldig god på all slags føre, og ja, jeg har testet andre vogner! Har kjempedårlig erfaring med TFK med tre hjul i snø, der har jeg ingen problem med Buffaloen, og de er dårlig til å brøyte der jeg bor. Jeg har fått trille to forskjellige Emmaljunga, og syns de var helt grusom å trille, og min venninne som har den ene jeg fikk trille litt sa hun virkelig ikke anbefalte Emmaljunga pga den var så tung, stor og vond å trille. Jeg har ei venninne som kjøpte Buffaloen etter å ha testa vår, og hun sa det er den siste vogna hun kommer til å kvitte seg med, fordi den er så god. Det er så mange fine funksjoner på Buffaloen også, som å låse forhjulene om det trengs, funksjonen «slå sammen for- og bakhjul» som noen over her nevner at Fox har, den er lett, lang bagdel, bruker liten plass lagt sammen.. Den er også lett å trille med bare en hånd (det går ikke på alle vogner like lett). Jeg har også testet Bugaboo Cameleon, den var et rakleverk som rista godt på grusvei, noe Buffaloen ikke gjør i så stor grad. Ungen ble virkelig rista i søvn i Cameleon, og den var utrolig lav, så følte jeg nesten fikk vondt i ryggen hver gang jeg skulle legge ungen i bagdelen. Var så deilig når jeg fikk trille Buffaloen igjen rett etterpå, merka virkelig forskjellen.
 
Tenker du bare må prøve de ut litt i mutikk om du har mulighet:)

Jeg har en emmaljunga superviking og kunne ikke vært mer fornøyd
 
Har emmaljunga edge duo. Så stor og tung vogn. Men har også brio smile, baby jogger city mini og baby jogger city mini gt double. Er mest fornøyd med emmaljunga edge, har både svingbart og deluxe understell til den. Utrolig nok er deluxe understellet lettest å trille med av alle vognene. Inne på kjøpesenter er altid svingbart å anbefalle. Vi har en forferdelig bratt bakke så med barn og handling er edge lettere enn brio smile. Aner ikke hvorfor da vekten på selve vognen er høyere på edge, men er vel pga hjul eller tyngdepunkt eller noe annet. Men prøv i butikk.
 
Mange tenker på hvordan bagdelen til vogna er når de kjøper vogn. Gjorde det selv når vi kjøpte første vogna! Gikk på en smell der! Det er jo trossalt bare 5-7 måneder hvor man bruker bagdel, mens sportsdelen skal man gjerne bruke i 3 år. Det beste er derfor å tenke på hvordan type sportsdel du kan tenke deg?
- vendt mot eller fra deg?
- ergonomisk eller flat?
- hvordan er kalesjen? Kan den dras langt ut og lage god skygge?
- hvor stor er selve sportsdelen? Hvor lenge vil den vare?
 
Last edited:
Stokke trailz:
Høy bagdel, høy ergonomisk og liten sportsdel, kan vendes begge veier, 2019 og nyere har ok kalesje.

Bugaboo fox: Lav bagdel, middels høy ergonomisk og medium-liten størrelse sportsdel, kan vendes begge veier, fantastisk kalesje.

Bugaboo buffalo: Lav bagdel, middels høy ergonomisk og medium størrelse sportsdel, kan vendes begge veier, fantastisk kalesje

Babyjogger city elite: Høy bagdel, flat STOR sportsdel som varer ut hele vognperioden, kan ikke vendes, fantastisk kalesje

Babyjogger city select: Middels høy bagdel, ergonomisk middels størrelse sportsdel, middels høy sportsdel, kan vendes begge veier, kalesjen kan byttes med en BUGABOO kalesje ;-)

Emmaljunga nxt90: Middels lav bagdel, ergonomisk liten sportsdel, kan vendes begge veier, kort kalesje

emmaljunga nxt90f: middels lav bagdel, flat middels stor sportsdel, kan vendes begge veier, god kalesje
 
Men Fox er eneste som har noe som helst demping av dem.
Og man har en funksjon som «slår sammen» for og bakhjul så man lettere kan dra vogna etter seg på ekstrem-føre

Den funksjonen har du på donkey også. Vi var veldig fornøyd med donkey, selv om det ikke er demping på den. Følte aldri at det var humpete eller at barna ristet i den. Veldig god på alt føre
 
Men Fox er eneste som har noe som helst demping av dem.
Og man har en funksjon som «slår sammen» for og bakhjul så man lettere kan dra vogna etter seg på ekstrem-føre
Den funksjonen har i hvertfall både buffalo og donkey også - det er jo best når man må gå trapper :) har ikke prøve cameleon så kan ikke si om den har.
 
Back
Topp