Bugaboo cameleon

Bringebæra

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Vi har fått tilbud om å arve en bugaboo cameleon, en vogn jeg synes ser kul ut og som er veldig lett å trille og manøvrere. Vi blir også å reise en del med babyen, så det kommer godt med at vognen er lett å ta med seg. Men, så trenger jeg noen innspill, om det er noen som kjenner til denne vognen fra tidligere.. Vil den fungere i en norsk vinter? Det blir å ligge sny til og me april, så det ville selvfølgelig vært greit at man kan trille greit på sny. (Vi arver vinterhjul også) Og så blir bekymrede meg redd for om vognen egentlig er varm nok? Vi blir selvfølgelig å ha en god og varm vognpose, men bagen til vogna ser så tynn og spinkel ut sammenlignet med feks emmaljunga. Noen meninger?

Vi skal ha bugaboo buffalo, men svigerinnen har camelon og de har vært veldig fornøyd ihvertfall. Nå er det ikke mye snø her i Stavanger da. Hvis dere har mulighet til å arve denne vognen så ville jeg takket ja til det. I verstefall kan dere kjøpe ny vogn hvis det skulle vise seg at den er katastrofe:p

Termin 12.februar med første frøet:)

Nå veit ikke jeg hvor du bor, men hørtes ut som du har mer vinter enn oss her i Stavanger;)
Jeg har hatt vognen, og kjørt på snø og slaps. Brukte da vinterhjulene og låste de fremme. Jeg syns den fungerte fint, men brukte den kanskje bare en uke på snø så jeg er nok ikke den rette å svare:/
Om den er varm nok har jeg aldri tenkt på at den ikke skulle være, men nå er det jo ikke så klart her heller.. Hehe!
Det ble alltid for varmt for min:/
Men med god vognpose, saueskinn i bunn og så er det jo sånn trekk oppå i tillegg så kan jeg ikke tro det skulle bli så kaldt at det ikke går? Da ville jeg heller tenkt på pusten til barnet liksom.. At det blir for kaldt for den på den måten i stedet for kroppen:)
Jeg likte vogna godt, er en lett og funksjonell vogn:)
Men sikkert greit å få erfaring fra noen som veit hva ordentlig vinter er i stedet;)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Søsteren min hadde den vognen og det er noe av det værste jeg har vært borti (og jeg ser mange vogner på jobb). Den er ikke laget for norsk vintervær nei. Stoffet i kallesjen blåser rett igjennom og det er åpent mellom kallesjen og bagen. Bagen er også veldig smal. Håndtaket er festet veldig nært bagen slik at jeg som er lav og skyver håndtaket ned gikk da å sparket borti understellet fordi jeg kom så nærme. Synes også vognen svingte alle veier og er en typisk "kjøpesentervogn". Har ikke prøvd vinterhjul men kan ikke tenke meg det er den beste på vinterføre - den er ikke det på ulent terreng hvertfall. Ikke liker jeg at man ikke kan legge flat sportsdelen heller.

Mange liker vognen - men jeg personlig kan ikke fatte og begripe hvorfor. Men hvis du arver den (får den gratis) så er det jo bare å ta imot og eventuelt kjøpe ny hvis den ikke funker for dere.

(Ps. Høres ut som du er nordfra og er litt nyskjerrig på hvor siden du sier sny ;) )

Tusen takk for tilbakemeldinger! Godt å høre litt argumenter både for og imot. Tror vi forsøker oss på den, og så ser vi an. Og skulle det på noen måte være ønskelig med en kraftigere vogn, så kan vi investere i en slik etterhvert. Og ja, jeg sier sny, små dialektord sniker seg inn mens jeg skriver ;) jeg bor i Tromsø, mer vinter her enn i Stavanger ja :D

Vi har den til storebror og elsker den! Vi hadde veldig lang vinter i fjor og hadde ingen problem på snø med vinterhjula på :-) viskal ha bugaboo donky denne gang pga tvillinger og kunne virkelig ikke tenkt en annen vogn :-) heldig dere som får arve en da:-) de er jo ikke akkurat billige :-)

Back
Topp