Bugaboo Buffalo

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
Hvordan er den å trille på snø, slaps og grus? Vanskelig å få testet det i butikken.

Er det andre ting jeg bør tenke over før jeg kjøper denne vogna? :) Gode og dårlige erfaringer mottas med takk.
 
De fleste jeg har hørt om som har Buffalo, er veldig fornøyde med den, men jeg vet ikke hvordan den er på grus/snø/slaps.
Regner med at hvis du låser hjulene foran, så er den som de fleste andre 4-hjulinger, da framhjulene er ganske så store.
Hadde jeg skulle kjøpt vogn nå, hadde jeg definitivt vurdert den =)
 
Vi har hatt bogaboo donkey i to år nå og har vært kjempefornøyd med den på alt slags vestlandsføre. Den ligner på buffalo, men er søskenvogn.
 
Har også lyst på denne vogna, blir usikker når ALLE venninne mine seier eg må ha emmaljunga for det er den einaste som duger her i vestlandsbygda... Ikkje for å tråkke noken på tærene men eg syns emmaljunga har så stygge vogner :p



Desemberbaby <3
 
Hehe. Vogn er hver sin smak. Jeg synes disse vognene fra Emmaljunga og Simo er så tunge og ustyrlige.. og de har få praktiske funksjoner ifht Buffaloen. Skal bort til Barnas Hus en dag for å teste den i bilen (vi har liten plass). Spent. Den bør gå inn. Om ikke, så må vi faktisk kjøpe ny bil :p

22.02.2015 ♡
 
Jeg er kjempefornøyd med buffalo :) men mini kom i mars så har ikke fått testet den på snø. Men har venninner som har brukt den på vinteren og er fornøyde:)

Ville ikke byttet den ut mot noe:) Lett å trille, tar liten plass i bilen, den forlengbare solskjermen er genial og sportsdelen kan vende mot deg.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Takk for tilbakemeldinger! Vi var innom Barnas Hus, og mannen er like forelsket som meg nå. Den ekspeditrisen kunne jobben sin :-D Passer fint i bilen, den tok jo ikke store plassen. Den var også mye enklere å vippe opp på f.eks. fortauskanter enn jeg trodde.

Hun sa også at egentlig var det økonomisk for dem dersom folk kjøpte f.eks. Simo, for da visste hun at de kom tilbake igjen etter et års tid og ønsket noe lettere i tillegh. Nei, jeg tror vi har landet på Buffaloen. Hurraaaa :-D

22.02.2015 ♡
 
Hehe, ja jeg har hatt en stor basson-vogn men kjøpte en ny med to svingbare framhjul etter 3,5 måneder. Ble så lei av den store tunge vogna! Skulle gjerne hatt buffalo, men jeg har en billigere vogn. Hvis jeg vinner i lotto så:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvor mye måtte dere betale for buffaloene deres? :) Og hvor kjøpte dere de? Og hva var inkludert i prisen? :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvor mye måtte dere betale for buffaloene deres? :) Og hvor kjøpte dere de? Og hva var inkludert i prisen? :)


Sent from my iPad using BV Forum

Betalte vel rundt 10.000kr. De hadde kampanje, så fikk med en voksi pose. Kjøpte på barnas hus. Av tilleggsutstyr var det bare regntrekk som fulgte med. Har senere kjøpt koppholder, myggnett og sommerkalesje.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Buffaloen er vi veldig fornøyd med iallefall. Bagen brukte vi til han ble lei av å ligge, men størrelsemessig kunne vi brukt den et par måneder til. De store forhjula er supre. Går fint på slaps og snø, da låser man bare hjula. Jeg har hjula ulåst for det meste, da kommer jeg meg akkurat dit jeg vil. Skogstier er en lek. Jeg brukte voksiposen til sportsdelen i starten. Der måtte vi kjøpe en av fotposen til bugaboo gitt, voksin i sittedelen var udugelig. Den tar som nevnt over lite plass i bilen også. Jeg tror vi kommer til å bruke vogna til den dagen han ikke vil bruke den lenger, ser ikke for meg at jeg trenger å bytte den ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Buffaloen er vi veldig fornøyd med iallefall. Bagen brukte vi til han ble lei av å ligge, men størrelsemessig kunne vi brukt den et par måneder til. De store forhjula er supre. Går fint på slaps og snø, da låser man bare hjula. Jeg har hjula ulåst for det meste, da kommer jeg meg akkurat dit jeg vil. Skogstier er en lek. Jeg brukte voksiposen til sportsdelen i starten. Der måtte vi kjøpe en av fotposen til bugaboo gitt, voksin i sittedelen var udugelig. Den tar som nevnt over lite plass i bilen også. Jeg tror vi kommer til å bruke vogna til den dagen han ikke vil bruke den lenger, ser ikke for meg at jeg trenger å bytte den ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Når byttet du til sportsdel? Mini er 4mnd og prøver å komme seg ut av bagen;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hehe. Vil opp å se sikkert. Han var faktisk 7 mnd. Kunne sikkert byttet før, men gjorde ikke det.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Buffaloen er vi veldig fornøyd med iallefall. Bagen brukte vi til han ble lei av å ligge, men størrelsemessig kunne vi brukt den et par måneder til. De store forhjula er supre. Går fint på slaps og snø, da låser man bare hjula. Jeg har hjula ulåst for det meste, da kommer jeg meg akkurat dit jeg vil. Skogstier er en lek. Jeg brukte voksiposen til sportsdelen i starten. Der måtte vi kjøpe en av fotposen til bugaboo gitt, voksin i sittedelen var udugelig. Den tar som nevnt over lite plass i bilen også. Jeg tror vi kommer til å bruke vogna til den dagen han ikke vil bruke den lenger, ser ikke for meg at jeg trenger å bytte den ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvordan var voksiposen udugelig? Tenkte egentlig å kjøpe den, men det er kanskje ikke lurt dersom den bare kan brukes de første månedene? :-/

22.02.2015 ♡
 
Joda. Voksiposen var gulle god i bagdelen,; men når vi byttet til sportsdelen passet den dårlig fordi den formet seg dårlig i sittedelen. Selene kom så langt ned og nesten bak på skuldrene på gutten. Det ble mye bedre med fotposen/fleeceposen fordi denne er formet etter setet og man kan regulere selene opp og ned i mye større grad. Men jeg ville ikke vært foruten voksien i bagen altså.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har Bugaboo Cameleon og bruker lammi odenwalder sin pose i sittedelen uten problemer. Man må ikke bruke bugaboo sine fotposer (jeg syns ikke de er fine). Til og med cameleonen kommer fint frem i snø og slaps, med vinterhjulene på. Så jeg tror ikke dette er noe problem med buffalo som er enda mere designet for ekstremføre.
 
Back
Topp