Bugaboo Buffalo - erfaringer?

Mikkiemor

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Vurderer å kjøpe Bugaboo Buffalo - men er litt usikker på om det er den rette for oss? Elsker designet og synst den virker utrulig bra. Men - bur på Sunnmøre med det det medfører av vind og regn. Skal ha baby i september og kommer til å gå mykje på tur ute, både på grusvei og asfalt (blir ingen kjøpensenter baby...).

Nokon som har erfaringer å dele?

Vi hadde buffalo frem til mini var 8mnd. Var veldig fornøyd! Men måtte bytte fordi han ikke likte sportsdelen, ville ikke være i vogna. Byttet til tfk og da var alt greit igjen:)

Positivt:
- svingbare hjul som kan låses
- justerbart håndtak (selv om jeg personlig ikke liker teleskophåndtak så godt, liker bedre de man "vipper" ned)
- liten sammenlagt
- utrolig lett å legge sammen
- god på de fleste underlag

Negativt
- dårlig demping
- i sportsdelen er selene knotete, så vanskelig å ta inn/ut pose. Hørt at det fungerer bra med bugaboo sin pose, men var ikke optimalt med vår voksipose.
- dyrt tilbehør, men har mye. Endte selv opp med koppholder, parasoll, myggnetting og sommerkalesje.

Synes det virker som en grei vogn, men stusser litt på kalesjen? Den ser så tynn ut. Nesten sånn at det kan blåse rett gjennom.

Synes det virker som en grei vogn, men stusser litt på kalesjen? Den ser så tynn ut. Nesten sånn at det kan blåse rett gjennom.

Kalesjen er kjempegod! Ikke opplevd at det blåser tvers i gjennom. Og kan forlenges, så babyen ikke får sol på seg:)

Kalesjen er kjempegod! Ikke opplevd at det blåser tvers i gjennom. Og kan forlenges, så babyen ikke får sol på seg:)
Okey :) Har emmaljunga selv (både stoff og leatherette) så jeg er ikke vandt med den typen som bugaboo har ;)

Takk for svar. Vi og stussa på kalesja, men fikk den grundig demonstert i butikken - er heilt super mtp at den kan forlengast. Skal tåle masse :)

Vi hadde buffalo frem til mini var 8mnd. Var veldig fornøyd! Men måtte bytte fordi han ikke likte sportsdelen, ville ikke være i vogna. Byttet til tfk og da var alt greit igjen:)

Positivt:
- svingbare hjul som kan låses
- justerbart håndtak (selv om jeg personlig ikke liker teleskophåndtak så godt, liker bedre de man "vipper" ned)
- liten sammenlagt
- utrolig lett å legge sammen
- god på de fleste underlag

Negativt
- dårlig demping
- i sportsdelen er selene knotete, så vanskelig å ta inn/ut pose. Hørt at det fungerer bra med bugaboo sin pose, men var ikke optimalt med vår voksipose.
- dyrt tilbehør, men har mye. Endte selv opp med koppholder, parasoll, myggnetting og sommerkalesje.
Vi skal og ha koppholder :) Og så synst eg stelleveska var så fin, så vurderer å kjøpe den også (men ikkje i skinn, 3000 var litt vel dyrt ;) )

Vi skal og ha koppholder :) Og så synst eg stelleveska var så fin, så vurderer å kjøpe den også (men ikkje i skinn, 3000 var litt vel dyrt ;) )

Jeg vurderte også stelleveska, men ombestemte meg etter å ha prøvd den på vogna i butikken. Den er så lang at jeg ble gående å sparke i den, og det orket jeg ikke.

Jeg vurderte også stelleveska, men ombestemte meg etter å ha prøvd den på vogna i butikken. Den er så lang at jeg ble gående å sparke i den, og det orket jeg ikke.
Det er to typer - ei lang og ei kort. Prøvde du den som "kjempelang" eller den som er i vanlig veskestørrelse?

Back
Topp