Agnete
Forumet er livet
Mitt tips til å få kontroll på matutgiftene er å ha et eget kort som brukes kun til dette. Vi fikk oss trumf visa og setter inn penger på mat hver måned så betaler ikke renter på dette kortet, men får trumf og samtidig kontroll på hva vi betaler i mat da dette kortet brukes til det. Det inkluderer da takeaway og dagligvare, samme har vi på drivstoff og sparer utrolig mye trumf på dette som er en stor bonus.Mange gode tips her - tusen takk
Jeg har forsøkt å ha det på data, men det ble for kronglete å føre inn kjøp i løpet av måneden. Så nå tror jeg faktisk vi skal prøve gammeldags lapp på kjøleskapet aller først, også evt føre inn på data eller i en app i tillegg.
Tror det blir lettere å få oversikt for både samboer og meg med en felles lapp hjemme (også fordi han må overtales og tvinges til å bruke nye apper, lol).
Det er hovedsaklig hva som går til mat vi behøver å få kontroll på, da vi har en felles utgiftskonto hvor vi setter inn penger begge to, og har trekk til regninger. Men da kan jeg også lettere føre inn de regningene som ikke er like hver gang, feks strøm.
Ellers så er jeg gammeldags av meg jeg skriver ned alle utgiftene våre i løpet av måneden i min 7 sans med penn og papir