Budsjett?

Så greit :) Man trenger det nok ikke hvis man ikke føler at man har behov for det :) Trenger det forsåvidt ikke hos oss heller kanskje, men føler ofte vi bruker penger på unødvendige ting, så det hadde kanskje hjulpet om vi satt opp et slags budsjett og blir litt strengere på pengebruken :p

Sikkert mye smak og behag også det der. Og i hvor stor grad man føler man trenger kontroll over pengene og hva de går til.
Jeg sløste mye før, og det har blitt slått hardt ned på:P Så jeg er mer forsiktig nå gitt;)

Har ikke budsjett, men jeg vet ganske godt hvor penga havner og hvor mye jeg bør ha igjen til mat og diverse. Prøver også å sette fast 3000 kr på sparekontoen, sånn at når eiendomsskatt og renovasjonsregningen kommer (som kom denne mnd hurra....) har jeg penger til de uten å spare og spinke andre plasser. Inkl også jula, så slipper jeg å stresse der også :)

Sikkert mye smak og behag også det der. Og i hvor stor grad man føler man trenger kontroll over pengene og hva de går til.
Jeg sløste mye før, og det har blitt slått hardt ned på:p Så jeg er mer forsiktig nå gitt;)

Ja det er sant. Vi får en liten en til nå i februar, skal kjøpe oss hus og ønsker også å gifte oss etterhvert, så her må det nok også slås hardt ned på hvis vi skal klare å spare opp noe penger hver måned :P Vi må nok bare være strenge med oss selv!

Hørtes jo ut som en veldig grei ordning :) Vi har hver vår konto, og bidrar begge til å betale de forskjellige regningene. Men føler det blir mye sløsing med pengene på ting vi egentlig ikke trenger, så derfor lurte jeg på om det kanskje hadde vært lurt å sette opp et slags budsjett :)

Slik hadde vi det før. Men når vi kjøpte hus sammen for tre år siden, fikk vi laget en felles regningskonto. Der trekkes huslån, strøm, Internett, telefoner, forsikring, billån, barnehage osv.. Vi betaler begge inn litt ekstra, slik at det blir en buffer der hvis det skulle komme noe uforutsett.. feks vaskemaskinen skulle ryke eller noe :) Så skriver vi alltid handlelapp før vi drar på butikken og holder oss til den. Sparer mye der :)

Har ikke budsjett, men jeg vet ganske godt hvor penga havner og hvor mye jeg bør ha igjen til mat og diverse. Prøver også å sette fast 3000 kr på sparekontoen, sånn at når eiendomsskatt og renovasjonsregningen kommer (som kom denne mnd hurra....) har jeg penger til de uten å spare og spinke andre plasser. Inkl også jula, så slipper jeg å stresse der også :)

Det var ingen dum idé. Kan jo alltids dukke opp uforventet regninger eller utgifter og da er det godt å ha noe ekstra stående :)

Slik hadde vi det før. Men når vi kjøpte hus sammen for tre år siden, fikk vi laget en felles regningskonto. Der trekkes huslån, strøm, Internett, telefoner, forsikring, billån, barnehage osv.. Vi betaler begge inn litt ekstra, slik at det blir en buffer der hvis det skulle komme noe uforutsett.. feks vaskemaskinen skulle ryke eller noe :) Så skriver vi alltid handlelapp før vi drar på butikken og holder oss til den. Sparer mye der :)

Hørtes veldig lurt ut :)

Ja det er sant. Vi får en liten en til nå i februar, skal kjøpe oss hus og ønsker også å gifte oss etterhvert, så her må det nok også slås hardt ned på hvis vi skal klare å spare opp noe penger hver måned :p Vi må nok bare være strenge med oss selv!

Ja, man må det!
Har selv et stort hus som vi driver pusser opp, ikke akkurat billig. Verken med lånet eller alt som skal gjøres:P

Nei men burde absolutt hatt det :-P

Nei desverre. Burde absolutt hatt!:o har null kontroll hvor mye vi bruker på de forskjellige tingene:o men så lenge vi klarer spare mye utenom så tenker jeg ikke så mye på det.

Hørtes jo ut som en veldig grei ordning :) Vi har hver vår konto, og bidrar begge til å betale de forskjellige regningene. Men føler det blir mye sløsing med pengene på ting vi egentlig ikke trenger, så derfor lurte jeg på om det kanskje hadde vært lurt å sette opp et slags budsjett :)
Dette merke me stor forskjell på før og etter at me hadde prøvd å leve på budsjett eit år. Man blei sjukt mykje meir obs på kor mykje småting kosta til samme når månaden var omme :) så sjøl om me ikkje bruke budsjett lengre så er me no meir bevisste..

Nei, men burde absolutt ha hatt det!

Får se når jeg har kommet meg litt etter svangerskapet!

Vi har ikke budsjett, og har konstant pengekrangler med samboer. Vi har vel det man kan kalle for svært romslig økonomi, (noe vi overhodet ikke hadde for fire år siden), men jeg synes at han alltid har dyrere og dyrere 'behov', og han synes jeg er gjerrig. Bare tanken på å introdusere ham for et budsjett ville vært et mareritt.....

Dette merke me stor forskjell på før og etter at me hadde prøvd å leve på budsjett eit år. Man blei sjukt mykje meir obs på kor mykje småting kosta til samme når månaden var omme :) så sjøl om me ikkje bruke budsjett lengre så er me no meir bevisste..

Så bra :) Det er nok greit å bli obs på hva pengene går til og hva man kan spare inn litt mer på :)

Ja, man må det!
Har selv et stort hus som vi driver pusser opp, ikke akkurat billig. Verken med lånet eller alt som skal gjøres:p

Nei, ingenting som er billig lenger :P Så man må bare være flink på å prioritere hva pengene skal gå til. Og der kan vi absolutt bli flinkere :D

Nei men vi burde ha det

Nei desverre. Burde absolutt hatt!:eek: har null kontroll hvor mye vi bruker på de forskjellige tingene:eek: men så lenge vi klarer spare mye utenom så tenker jeg ikke så mye på det.

Samme her :P Men jeg har begynt å tenke som så at nå er det nok og nå må vi bli strengere på pengebruken vår sånn at vi får mer oversikt og kanskje kan legge av litt mer til sparing :)

Back
Topp