Budrunden

Ikke la dere lure til å by over dere selv hvertfall. Om megleren vet hva derez makspris er så vil jo han at dere skal gå så langt. Om dere legger inn litt under takst og er eneste interesserte så kan msn like gjerne la de avslå og vente en stund. Om dere er eneste interesserte så selger de nok til slutt.

Ikke la dere lure til å by over dere selv hvertfall. Om megleren vet hva derez makspris er så vil jo han at dere skal gå så langt. Om dere legger inn litt under takst og er eneste interesserte så kan msn like gjerne la de avslå og vente en stund. Om dere er eneste interesserte så selger de nok til slutt.
Hva defineres som litt undee takst? Vil spare penger, men vil ikke fornærme selger :p

Når vi bydde på vårt hus så var der et par til som bydde. De begynte ekstremt lavt, og gikk lite opp på budene. Takst var 2290000. Dems første bud var vel 1800000 (!!)
Vi økte mye på budene, mens de økte lite. Til slutt ble det vårt for bare 2190000 :D

Hva defineres som litt undee takst? Vil spare penger, men vil ikke fornærme selger :p

Jeg tror dette kommer veldig an på hvor leiligheten ligger og hva andre tilsvarende leiligheter har gått for. På den første vi bød på (og som vi fikk) la vi inn 100 000 under takst. Dette ble kalt skambud og ble avslått umiddelbart.

Jeg har aldri kjøpt i budrunde,men jeg har solgt noen leiligheter og der har jeg alltid lagt prisantydning på det beløpet jeg vil aksepetere, ikke det megler ville vi skulle legge oss på( over) alltid solgt dagen etter første visning og fått det jeg har ønsket. Det viktige er å sjekke hva tilsvarende boliger i området har gått for, en selger forventer å få tilsvarende, de vet også hvis de har lagt seg for høyt, de fleste har uansett en minstepris. Jeg har sagt til megler ved flere anledninger at jeg ikke vil akseptere bud under ..... Da forventer jeg at han avslår uten å ringe meg...

Spørs litt på prisen da, men 50.000-100.000 under kanskje? En bolig er ikke mer verdt enn hva markedet er villig til å betale. Jeg hadde aldri kjøpt noe til takst eller over om jeg var eneste interesserte

Takk for flotte innspill og tips! :D

Før dere begynner å by er det lurt dere snakker om hvor langt dere er villig å gå for aktuelt objekt. Når budrunda er i gang er det fort å la seg rive med....

Om dere er alene om å være interessert så kommer det jo også ann på hvor "desperat" selger er. Når jeg solgte min To-manns bolig kom det kun 1 på visning og de la inn bud på 190 000 under takst. Ønsket ikke å få så lite så jeg takket nei flere ganger. De endte opp med å by over seg selv med 170 000 og jeg solgte til 20 000 under takst. Til og med megler mente jeg var gal som gang på gang sa nei :P Glad jeg gjorde det da! :D

Om dere er alene om å være interessert så kommer det jo også ann på hvor "desperat" selger er. Når jeg solgte min To-manns bolig kom det kun 1 på visning og de la inn bud på 190 000 under takst. Ønsket ikke å få så lite så jeg takket nei flere ganger. De endte opp med å by over seg selv med 170 000 og jeg solgte til 20 000 under takst. Til og med megler mente jeg var gal som gang på gang sa nei :P Glad jeg gjorde det da! :D
Godt de økte :D Får håpe vi får til under takst :p

Kommer veldig an på. Vi kjøpte nettopp enebolig. Den hadde ligget ute lenge og det var heller ikke mange interesserte på visningen. Vi bøy under takst og fikk det :D

Det kommer vel helt an på markedet der dere bor og om det et flere parter inne budrunden.

Sist vi var inne startet vi med 500.000 under takst, det ble avslått. Så startet en annen part på takst. Etter det gikk det i 100.000 per runde i budkrigen.

Men nå var dette et hus med takst på 7.5 mill, så da ble alt under 100.000 per runde i budkrigen veldig lite i forhold til prisen på boligen ;)

Back
Topp