BT og puls

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Er det noen som et gode på forståelse av puls? Hvilepulsen skal ligge rundt 60 vet eg. Men målte blodtrykk og puls idag da var BT litt forhøyet og hvilepulsen lå på 103, er ikke det litt mye? Eller er det helt normalt når eg er gravid?

Uke 32 nå :-)

Hvilepuls min er aldri lavere enn 70-80 og som regel ikke høyere enn 115-120. Blodtrykket mitt ligger mellom 115/75-85. Dette er helt normalt for meg. Jeg målte blodtrykk og puls ved hver jordmor time og dette var liksom normalen for meg. Når man snakker eller nettopp har satt seg ned eller beveger på kroppen, så stiger blodtrykk og puls noe. For å få mest mulig korrekte mål, så bør man sitte helt avslappet og holde kjeft :p det jeg fikk beskjed om. :))

Er det noen som et gode på forståelse av puls? Hvilepulsen skal ligge rundt 60 vet eg. Men målte blodtrykk og puls idag da var BT litt forhøyet og hvilepulsen lå på 103, er ikke det litt mye? Eller er det helt normalt når eg er gravid?

Uke 32 nå :-)
Jeg er håpløs på å quote for tiden..

og moderator, jeg vet dere ikke er glade i flere innlegg etter hverandre, men sitter på appen og den ville virkelig ikke la meg redigere innlegget mitt i denne tråden. Beklager så mye og håper jeg ikke blir bannet av den grunn.

Jeg er håpløs på å quote for tiden..

og moderator, jeg vet dere ikke er glade i flere innlegg etter hverandre, men sitter på appen og den ville virkelig ikke la meg redigere innlegget mitt i denne tråden. Beklager så mye og håper jeg ikke blir bannet av den grunn.
Er moderatorene så strenge? :-o

Sant som spinnvill sier, for noen er det høye verdier og andre lave. Kan godt komme av at du er gravid :) ikke unormalt med stigninger nå på slutten :)

Er moderatorene så strenge? :-o

Sant som spinnvill sier, for noen er det høye verdier og andre lave. Kan godt komme av at du er gravid :) ikke unormalt med stigninger nå på slutten :)
Fikk advarsel på melding om noe sosiale medier styr. Er ganske sikker på at jeg ikke har linket til den blå siden annet enn å spurt hvilken gruppe folk snakket sånn om. Sto at det ble bare med den advarselen før utestenging eller noe :p helgraderer meg her haha

Takk for svar :-) har lest en del på nettet og har fått forståelse med at 103 ikke er så mye når en er gravid i de siste månedene:) får ta det opp med JM på neste kontroll, bare for og bli helt trygg på det :-P

BT mitt lå igår på 137/79, eg har rundt 120/60 til vanlig.

Fikk advarsel på melding om noe sosiale medier styr. Er ganske sikker på at jeg ikke har linket til den blå siden annet enn å spurt hvilken gruppe folk snakket sånn om. Sto at det ble bare med den advarselen før utestenging eller noe :p helgraderer meg her haha
Oi jøss det var strengt! Mange av oss er vel ikke klar over at det er forskjellige regler her inne engang, så litt drøyt med bare en advarsel før utestenging synes jeg :P

Den meldingen har jeg også fått, to ganger, fordi jeg sa hva gruppen het på den "blå siden" :p la aldri ved noe link, skrev bare navnet :p
Jaja :p

Back
Topp