Bt (blodtrykk)

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Hva ligger deres blodtrykk på kontrollene på ?? Bare fordi jeg er nyskjerrig :p

mitt var 122/73 på første kontroll i uke 13+5
og nå 101/65 i uke 20+1 =)

Det lå på 120/75 første kontroll. Og 110/70 når jeg var 15+3:)

Jeg hadde 100/62 i dag (18+3) ellers har jeg hatt 110/70 på 13 uker og på en stressa dag i uke 17+3 ble jeg målt til 130/80!!

Hadde 135/75 på 12-ukerskontroll etter å ha løpt til legekontoret :p

Hehe.. kjenner til den .. jeg pleier som regel alltid og få "lege blodtrykk" jeg da :P og har aldrig målt så lavt før noen gang som på siste kontrollen :p

Hehe, ja :p Jeg var seint ute til timen og måtte parkere langt unna, men hun tok blodtrykket to ganger og så at det både hele tiden var innenfor normalen og sank, så vi gadd ikke vente til jeg hadde fått pusten helt igjen :p Men i følge legen min er det ikke uvanlig om det blir litt høyere enn normalt når de måler, så de tar det jo med i beregningen heldigvis :) Skal til jordmor mandag, så får se hva hun får :p

Hehe, ja :p Jeg var seint ute til timen og måtte parkere langt unna, men hun tok blodtrykket to ganger og så at det både hele tiden var innenfor normalen og sank, så vi gadd ikke vente til jeg hadde fått pusten helt igjen :p Men i følge legen min er det ikke uvanlig om det blir litt høyere enn normalt når de måler, så de tar det jo med i beregningen heldigvis :) Skal til jordmor mandag, så får se hva hun får :p
men uansett 135/75 er jo ikke så himla høyt da speieselt ikke siden du hadde løpt , fikk målt blodtrykk når jeg var i aktivitet en gang og da var det oppi 240 på det høyeste!! ( er normalt til vanlig) det stiger jo og er høyest når man er i aktivitet og er lavest når man slapper av eller sover ;) de begynner vell ikke og bekymre seg før blodtrykket er 140/90 ca tror jeg.. mtp forgiftning O.l. gjennomsnittet i norge er jo 120/80 trooor jeg (( har jeg lest et sted)) :)

Jeg hadde begynnende sv.skapsforgiftning sist og hadde da undertrykk på over 100 i slutten,da er det ganske høyt. Da ble det gjort flere målinger og jeg måtte ligge flere minutter før de målte flere ganger. Høres ut som alle har normale tall på målinger foreløpig :)

Jeg har legeblodtrykk, altså at blodtrykket alltid blir høyt hos legen. Så har fått 24-timers måling, og det viste 120/69 :)

Back
Topp