brystvortehelvete

myprecious

Glad i forumet
ååå..er så lei denne ammingen pga sår brystvorte. Jeg har virkelig prøvd alle råd om hvordan jeg skal få den bedre. Og har prøvd å pumpe  meg nå i 2 dager for at den skal få grodd men neida like ille. Greia er at brystvorta er på en måte litt delt på tuppen og har ett hakk inn på siden. Jeg hadde det samme på den andre brystvorta men den har for lengst blitt fin. skal på 6 ukers kontroll denne uken og hvis jeg ikke får noe hjelp da så går jeg over til erstatning til snuppa. Er søren meg bare mas med disse puppene.

noen fler som fortsatt ikke er helt i sjakk med ammingen eller er det bare jeg som er ei kløne!!?? og er det noen som har ett siste råd til meg... er ingen kos med ammingen når jeg fortsatt biter tenna sammen og krøller tærne når hun tar tak i puppen..gjelder kun den ene og er så bra når vi ammer på den andre. veldig godt på natta for da slipper jeg å stå opp. henter bare vesla og slenger frem godpuppen også er vi ferdige[:)] krysser fingra for den andre skal bli bra.

en liten klage tråd fra meg... huff...

Har du prøvd skjold? Det funket veldig bra for meg, jeg var utroooolig sår første uken.

har prøvd både skjold og purelan men den brystvorta mi vil bare ikke gro.... arg..purelan bruker jeg daglig.

har du pøvd ammeskjell? jeg hadde også hakk i brystvorta, men et par dager med skjell på grodde det endelig! nå koser jeg meg me amminga [:)]

Jeg tror jeg er norgesmester i sår brystvorte....[&o]
Jeg har et sår som fan ikke vil gro! Jeg har vært gjennom betennelse, infeksjon, sopp og tette melkeganger pga et gapende sår på det ene brystet. Er på min tredje runde med antibiotika nå og pumper og håndmelker brystet. Smører med Fucidin og canesten. Det er blitt bitte litt bedre og ser kansje ut som det er på bedringens vei.
Blir det ikke bra i løpet av de neste to ukene så gir jeg meg og rett og slett gir opp det brystet![>:] Vurderer å bare amme det andre brystet for det er helt fint og i følge HS så er det fullt mulig å amme med bare ett bryst. Men jeg håper at det gror snart....

Hadde sår p tvers av begge brystvortene de første ukene, så grodde de, men så dukket det opp et lite sår på den ene. Det siste såret forsvant først nå sist uke, så gikk altså 6 uker. Men nå kan hun herje med begge brystene så mye hun vil! Så ja det kan ta lang tid..

jeg er også veldig sår til tider [:'(] men simplex øyesalve virker bra på sprekkene i knoppen. og så har jeg klippet av håndtaket på en te-sil og satt den på brystvorta, sånn at knoppen ikke kommer bort noe å sånn at melk kan renne ut av silen [;)] så har jeg ammeinnlegg utenpå der [:D]

jeg har ikke prøvd ammeskjell, kanskje det er løsningen!!

går det ann å bare amme på ett bryst altså???[:D]
men har så lyst til at det skal funke på begge. det går så bra på det ene [:D]

jeg får holde ut hvertfall 2 uker til så får jeg se. krysser fingrene for deg også mcbaby. at det blir bra igjen.
*krysser alt jeg kan*
takk for alle gode råd.

Fikk et råd om å dra på body shop å kjøpe bodybutter med kakaosmør å smøre på brystvorten. Funka som bare det, ble herdet på ett-to-tre [:)] brukte purelan fra apoteket, men bare etter noen dager med kakaobodybutter ble det mye bedre!

Prøv "husets salve".. Får kjøpt det hos helsekost. Fungerer mot det meste [:)]

Back
Topp