Brystverg/brystnekt

minnieme

Flørter med forumet
Minnie vil ikke ta brystet, bare når hun er søvnig og rett etter at hun har voknet (hun er ikke helt klar over at hun tar brystet).
Jeg hadde veldig komplisert ammestart med lite melk og mange brystbetennelser..og t.o.m opphold i ammingen. Nå har hun blitr så vant til flasken og smokken at puppen er ikke interesant.
Noen som har opplevd det samme?
 
Har problemer med det samme. Vi har hatt problemer med vektøkningen hans så har gitt litt mme hele veien, men tidlig i januar begynte det som værst med puppenekt. Uansett hva jeg gjorde så nektet han, så har jeg klart å delamme siden, men nå når han er blitt forskjølet og tett og jeg har kun fått han til å ta pupp tre ganger på to døgn :( Helt tydelig at han foretrekker flasken:/
Men det jeg ser hjelper (når han ikke er syk), er å gi 40-50 ml mme først for å slukke tørsten/hungeren også spiser han resten av meg.
Håper ikke det er helt slutt på ammingen og at han blir fort frisk så han orker å ta pupp.
Har ikke så mange gode råd å komme med siden vi har gitt opp litt her og tyr fortere til flasken. Jeg orker ikke ta den kampen etter alle de utfordringene vi har hatt (puppenekt, fullpumping, fryktelig dårlig vektoppgang osv).
 
Opplevd det samme. Blir mindre og mindre pupp her og. Litt fordi jeg ikke orker den kampen med skriking, spesielt ikke når vi er borte..
 
Min gutt hadde en slik periode i begynnelsen av januar, men det gikk over :)
 
Blir nok snart slutt på amming her og! Ammer til kvart måltid, men sluker ei flaske mme etterpå, så gidder ikkje drikke so mykje av meg! Ska på 4 mnd kontroll torsdag, så får snakke litt med hs da!
 
Hun som nektet flaske fra fødsel til hun ble 4 måned(rart)...Ikke interessert i bryst lenger..hun kan ta det bare i natt. Jeg prøver å gi henne på dagen, men hun kan ta det for noen min før hun nekter. Da tilbyr jeg flaske, så fort kan hun drikke 100ml.
Det er jo bra at hun tar flaske nå, men jeg synes det er veldig synd at jeg mister den spesielle kontakt/følelse når jeg ammer:(
 
Jeg og savner den kosen når jeg ammer . Jeg føler meg spesiell som mor fordi jeg ammer. Alt annet kan far og gjøre.
Men det viktigste er at hun får morsmelk, og litt er bedre enn ingenting.
Jeg har blitt so desperat for å få det i gang at jeg kjøpte hjelpebryst ( gir mme på sonde som jeg teiper på brystvorten) så hun tror det kommer mye melk fra meg.
Prøvde to ganger i dag rett etter at hun våknet og det gikk kjempebra!
Nå synes jeg at det er synd vi hadde ikke fått det anbefalt før, det ville sikkert blitt mye bedre for melkeproduksjonen siden hun suger på brystet hele tiden hun spiser:)
 
Har med tungt hjerta gitt opp amming her. Han ville ikkje suga på puppen når han var sjuk. Produksjonen gjekk såpass ned då, at han blei sint kvar gong eg la han t.
E bittelitt igjen i puppene endå, så han får nåken dråpe om han våkne på natto. Trur egentlig da e mest kos...
E trist at da har tatt slutt, men prøve å sjå da positiv i da. At no sleppe me den vonde avvenningo når han blir eldre :)
 
Her en det fullpumping nå! Frøkna har nektet puppen etter at jeg hadde sopp:( Og nysgjerrigpetrine har nå funnet ut at hun får med seg mer om maten kommer ut ifra flasken;p så da pumpes det for harde livet!
 
Her en det fullpumping nå! Frøkna har nektet puppen etter at jeg hadde sopp:( Og nysgjerrigpetrine har nå funnet ut at hun får med seg mer om maten kommer ut ifra flasken;p så da pumpes det for harde livet!
Hvor mye klarer du å pumpe av gangen?
Det viktigste er at hun for morsmelk og metoden er ikke så viktig..
Jeg har og hatt en periode med fullpumping:)
 
Hvor mye klarer du å pumpe av gangen?
Det viktigste er at hun for morsmelk og metoden er ikke så viktig..
Jeg har og hatt en periode med fullpumping:)
Pumper ca 800 ml i løpet av dagen, enn så lenge så holder det:)
Håper jeg klarer det i 2-3 mnd til! Fikk beskjed av Hs at det var altfor slitsomt å drive med fullpumping og at det bare var å gå over til mme - men så lenge jeg har nok melk så skal jeg fortsette :D
Fullpumpet lenge du eller?:)
 
Du har kjempemye melk! Jeg fullpumpet i noen uker men pumpen er ikke effektiv nok i på mine bryster. Fordi jeg måtte håndmelke etter hver pumping og da ble det mye job, og styr..
 
Du har kjempemye melk! Jeg fullpumpet i noen uker men pumpen er ikke effektiv nok i på mine bryster. Fordi jeg måtte håndmelke etter hver pumping og da ble det mye job, og styr..
Blir håndmelking etter hver runde her også, så kjenner til det der:( utrolig slitsomt og ikke minst vondt:p
Så har full forståelse for at du ikke orket det noe mer! Frøkna her tåler ikke vanlig mme og er ikke noe glad i de mme-typene man får på blå resept, så håper jeg klarer å opprettholde melka :)
 
Det skal ikke være lett:-( men jeg klarte aldri å få mer en 40ml på pumpe, od det er ikke ofte jeg fikk det heller.
 
Det skal ikke være lett:-( men jeg klarte aldri å få mer en 40ml på pumpe, od det er ikke ofte jeg fikk det heller.
Hvem pumpe har du? Erfaring viser seg til at medela swing er knall ! Den får ut mye mer enn avvent for eksempel. Så kan ligge noe i hvem pumpe man har,
 
Jeg har medela swing :)
Og hadde leid medela symphony for 2 måneder men fikk det samme nesten med begge.
 
Back
Topp