Brystvegring

M

Millli

Guest
Noen som har opplevd det?

Her vil mini plutselig ikke ha pupp. Han er 11 uker gammel så vil helst fortsette å amme litt lenger. I går så bare ville han ikke ha. Samme i dag. Han bare vrir seg unna.
 
3 månaders krisen kanske?

Mia har inte vägrat bröstet , men tar tag och sen spottar ut . Och så gör hon sån tills hon ger upp och bara äter
 
3 månaders krisen kanske?

Mia har inte vägrat bröstet , men tar tag och sen spottar ut . Och så gör hon sån tills hon ger upp och bara äter
Han tuller felt med brystet. Tygger og gnager istedenfor å suge. Han tar tak hvis han er sulten nok og melka kommer med en gang. For noen dager siden kunne han ligge i timesvis å kose seg med puppen. Det er kanskje ikke så ille som brystvegring, men det har bare blitt værre siden i går.
 
Har du spist noe som kunne satt smak på melka? Sjekket han for trøske/sopp i munnen?
 
Noen som har opplevd det?

Her vil mini plutselig ikke ha pupp. Han er 11 uker gammel så vil helst fortsette å amme litt lenger. I går så bare ville han ikke ha. Samme i dag. Han bare vrir seg unna.
Ja men her begynner han å hylgrine skikkelig ;o så trøster jeg han å legger han til brystet igjen å samme skjer... Så etter litt trøsting så tar han brystet :) Men har merket at det tar lengere tid før det blir spreng i brystene, kan det kanskje hent at prosuksjonen er snart over? ;o
 
Jeg tenker enten øking, men kanskje sopp også. Har de sopp i munnen, gjør det skikkelig vondt å spise. Fikk det selv på sykehuset, det var grusomt vondt. Kanskje sjekke han? :)
 
Vi har hatt flere runder med dette. Lille her tuller fælt med brystet hvis vi f.eks. har vært i besøk og det er mye lyder og folk. Det som hjelper her er å ligge i sengen uten lys på. Og å amme når hun sover eller akkurat har våknet. Det går over :)
 
Vi har hatt flere runder med dette. Lille her tuller fælt med brystet hvis vi f.eks. har vært i besøk og det er mye lyder og folk. Det som hjelper her er å ligge i sengen uten lys på. Og å amme når hun sover eller akkurat har våknet. Det går over :)
Håper det. Kjedelig når det skal være sånn
 
Han får mme også. Vet ikke helt hvordan jeg skal se forskjell på sopp og melkebelegg.
 
Han får mme også. Vet ikke helt hvordan jeg skal se forskjell på sopp og melkebelegg.

Melkebelegget sitter på tunga, soppen kan du som regel se i ganen og inne i munnhulen også. Soppen smittet mellom bryst og munn også, og kan gi en brennende følelse rundt brystvorta.

Mitt første barn fikk plutselig slik vegring da hun var 6 mnd. Da var det fordi det tok lott tid før melkestrømmen kom, og hun hadde ikke tålmodighet til å jobbe den i gang. Kom omtrent samtidig som vi startet med annen mat. Fikk skrevet ut zyntocinon nesespray, som setter i gang utdrivinga med én gang. Reddet amminga her!
 
Melkebelegget sitter på tunga, soppen kan du som regel se i ganen og inne i munnhulen også. Soppen smittet mellom bryst og munn også, og kan gi en brennende følelse rundt brystvorta.

Mitt første barn fikk plutselig slik vegring da hun var 6 mnd. Da var det fordi det tok lott tid før melkestrømmen kom, og hun hadde ikke tålmodighet til å jobbe den i gang. Kom omtrent samtidig som vi startet med annen mat. Fikk skrevet ut zyntocinon nesespray, som setter i gang utdrivinga med én gang. Reddet amminga her!
Har brukt den sprayen når jeg pumper. Den er genial. Har sjekket inni munnen, men kan ikke se noe.
 
Slik er snuppa mi og av og til. Hyler når ho ser puppen og nektar å ta den. Eg går litt med ho for å roe ho ned(i vuggestilling), og lurar puppen inn medan eg går. Om ikkje dette funkar, tar eg ho med i dusjen, og ammar ho ståande :)
 
Back
Topp