Brystvegring

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Flere som har vært/er borti dette? Her har det holdt på i godt og vel to uker og det er ganske slitsomt. Hun spiser en halv pupp og så er det skriking og vrir seg unna.. Prøver å ikke stresse, men nå begynner jeg å bli lei. Av og til funker det å legge seg på soverommet og ha det mørkt. Hun blir så lett distrahert og skal se på alt rundt seg.. Men ellers er hun egentlig ganske fornøyd, bortsett fra på kvelden da jeg ser hun ikke blir skikkelig mett. Ikke vil hun ta flaske heller.......
Noen med en solskinnshistorie om at det går over?? :)

Ingen solskinnshistorie til deg, men frøkna har holdt på et oar dager nå. Håper ikke det varer så lenge.
Hun spiser godt når jeg legger henne til i søvne, så i går og i dag har hun ligget en time på morgenen og kvelden. Vanskeligere midt på dagen, da det er så mye å se på..

Har lest at eggløsning, mensen og graviditet forandrer smaken på melka, og dermed får noen vegring.
Småen her vegrer også, men ikke av overnevnte grunner. Hun blir så distrahert av alt rundt, og så synes hun melka kommer raskere med flaska..Jeg må faktisk fjerne meg og GÅ rundt og amme.

Har lest at eggløsning, mensen og graviditet forandrer smaken på melka, og dermed får noen vegring.
Småen her vegrer også, men ikke av overnevnte grunner. Hun blir så distrahert av alt rundt, og så synes hun melka kommer raskere med flaska..Jeg må faktisk fjerne meg og GÅ rundt og amme.

Ja min vil også helst se på alt rundt seg, så hun setter ikke av mye tid til spising om dagen..
Håper virkelig det går seg til nå, for det har gått hardt ut over nattesøvnen. Hun våkner ca hver time nå, og før sov hun fra 22-04 og så til 08 igjen.. Vil ha den gamle babyen min tilbake!! Hehe

Ja min vil også helst se på alt rundt seg, så hun setter ikke av mye tid til spising om dagen..
Håper virkelig det går seg til nå, for det har gått hardt ut over nattesøvnen. Hun våkner ca hver time nå, og før sov hun fra 22-04 og så til 08 igjen.. Vil ha den gamle babyen min tilbake!! Hehe
Jeg stemmer også for den gamle babyen! Hun sovnet faktisk også av seg selv... Min må bæres rundt på ammeputa for å spise. Er det mulig å være så sær!? Er "litt" støl i skuldrene.. Hos andre er det jo komplett umulig å mate, fordi hun skal kikke på alt i rommet.. Jaja, snart kan vi gi vanlig mat! Og da skal jeg få meg en time med massasje. Innvilget av meg selv :D

Har kommet med en grei løsning her ser det ut som siden hun spiser mens hun sover/halvsover.
Knyter henne fast i sjalet når hun begynner å sutre etter mat. Tar ikke lange stunda før hun sovner når hun henger der og da tar jeg henne ut og legger henne til. Da spiser hun godt:)

Solskinnshistorie: Jeg hadde det sånn i maaange uker. Plutselig ble det mye bedre! Nå kan han sovne med puppen til og med! Skjedde aldri før.

Så jeg vil si: hold ut! Det er forferdelig slitsomt, jeg sa jeg skulle slutte å amme mange ganger. Men holdt ut, og nå er det faktisk litt koselig av og til :D

Tips: prøv denne ammestillingen hvis hun blir skrikete: https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

Tips2: gi mat før hun blir sulten.

• Liker
Reactions: H&H
Solskinnshistorie: Jeg hadde det sånn i maaange uker. Plutselig ble det mye bedre! Nå kan han sovne med puppen til og med! Skjedde aldri før.

Så jeg vil si: hold ut! Det er forferdelig slitsomt, jeg sa jeg skulle slutte å amme mange ganger. Men holdt ut, og nå er det faktisk litt koselig av og til :D

Tips: prøv denne ammestillingen hvis hun blir skrikete: https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

Tips2: gi mat før hun blir sulten.

Takk for det! De siste to dagene har det heldigvis gått mye bedre. Og spesielt om jeg gir mat med en gang hun våkner fra en lur, så spiser hun ganske bra. Sendte en mail til ammehjelpen på søndag og ble oppringt av en veldig koselig dame i går som kom med mange nyttige tips! Nå ser det ut til å bedre seg her, så håper vi snart er helt tilbake til det normale! :)
På søndag var det helt ekstremt og hun gikk over 7 timer uten å spise! Men var blid og fornøyd, så det hele var veldig merkelig. Men da måtte jeg bare gi på flaske, kunne jo ikke la hun sulte! Uff, håper det ikke kommer igjen senere, har så lyst å amme hvert fall til jeg skal tilbake i jobb!

Takk for det! De siste to dagene har det heldigvis gått mye bedre. Og spesielt om jeg gir mat med en gang hun våkner fra en lur, så spiser hun ganske bra. Sendte en mail til ammehjelpen på søndag og ble oppringt av en veldig koselig dame i går som kom med mange nyttige tips! Nå ser det ut til å bedre seg her, så håper vi snart er helt tilbake til det normale! :)
På søndag var det helt ekstremt og hun gikk over 7 timer uten å spise! Men var blid og fornøyd, så det hele var veldig merkelig. Men da måtte jeg bare gi på flaske, kunne jo ikke la hun sulte! Uff, håper det ikke kommer igjen senere, har så lyst å amme hvert fall til jeg skal tilbake i jobb!
Jeg delammer, så gir flaske også. Det går det og! Ble litt nysgjerrig, hvilke tips fikk du fra ammehjelpen?

Jeg delammer, så gir flaske også. Det går det og! Ble litt nysgjerrig, hvilke tips fikk du fra ammehjelpen?

Det var jo mye av det samme som står på ammehjelpen.no, men feks å ta en fargerikt sjal rundt seg når man ammer, sånn at babyen har noe å se på. Å gå og amme, amme rett etter en lur, evt ta opp og amme når hun sover.

Back
Topp