Brystvegring :(

synmik89

Forelsket i forumet
Siden mandag har lille prinsessa nektet å ta puppen. Og hun vil heller ikke ha mm på flaske. Men mme på flaske går fint. Hun har vært urolig hele forrige uke og denne uken. Og jeg tror det kan ha noe med at mensen kom igjen. Ble ferdig med den først på mandag. Helt frem til nå har hun tatt puppen hele tiden og vi har bare trengt litt påfyll av mme på kvelden.

Jeg pumper hver andre time for å holde produksjonen oppe i håp om at hun vil ta puppen igjen etterhvert.

På natta tar hun den uten problem men ikke sjans på dagtid. Med en gang jeg prøver å gi pupp så begynner hun å skrike å snu hodet bort.

Der står det at mensen kan være en grunn. Det står også at når det begynner å komme tenner kan de også få brystvegring. Men synes det virker litt tidlig å begynne nå. Hun er født 29.09 så hun er jo bare litt over 2 måneder. Men hun gnager på hele hånda av og til å stikker fingrene i munnen samtidig med smokken eller flaska av og til.

Føles som et veldig stort nederlag å ikke få ammet henne når det har gått så fint helt frem til jeg fikk mensen igjen. Håper virkelig at jeg får ammet henne igjen.

Måtte bare få det ut en plass.

Noen andre som har opplevd lignende og hva endte det med?

Så kjipt, da.. Har ingen erfaring, men har hørt at dette med tenner er veldig individuelt. Noen får veldig tidlig, andre får seint. Så kan jo være tenner også... Men er nok mensen sin feil... Du har ikke spist noe annerledes i det siste?

Nei har ikke spist noe utenom det vanlige. Håper bare det tar seg opp igjen. For nå blir matingen et stressmoment for både meg og prinsessa med en gang jeg prøver og gi pupp. Å det gjør det jo bare værre. Så må vel gå over på bare mme til slutt hvis det ikke tar seg opp igjen. For å pumpe hver dag så ofte blir både slitsomt og upraktisk når vi skal bort. Vi skal være borte i jula og når vi må på dagstur til bygda der helsesenteret er har jeg ingen plass jeg kan sette meg ned og få pumpet.

Synes det er trist å i det hele tatt måtte vurdere dette.

Samme her å, nekter puppen når jeg hadde mensen, begynte mandag med flaske å nå vil han ikke ha pupp i det hele tatt... jeg har heller ikke mulighet til å pumpe hver andre time så jeg pumper ett par ganger så han får det på flaske en til to ganger pr dag å tenker det er bedre enn ikke noe!
Min gnager også no veldig på hendene sine, gjort det lenge men kjenner ikke noe antydning til tenner...!

Ikke noe artig når det blir sånn men jeg må være ærlig å si at det er godt at det ikke bare er meg. For det føles jo helt forferdelig å ikke få ammet når man er vant til det.

Har du prøvd å bruke skjold?
Vesla mi har vært sånn i perioder. Noen ganger har hun vært så vanskelig til å ta puppen. Spesielt den venstre ????
Men da har vi brukt skjold og det går merkelig nok fint. Nå klarer vi oss uten.
I ditt tilfelle kan det nok være at du har fått mensen ja. Husker guttene mine reagerte på det. Da var ikke melka like god lenger. Men jeg fikk den tilbake ganske seint.
Jenta mi også sutter på fingrene. Men tror ikke det er noe tenner på tur ennå.
Eldstemann fikk tenner når han var bare 3 mnd, så det kan skje og da blir de gjerne litt urolige og ikke vil ha pupp.
Men ta det med ro du.
Det ordner seg nok ;)

Har du prøvd å bruke skjold?
Vesla mi har vært sånn i perioder. Noen ganger har hun vært så vanskelig til å ta puppen. Spesielt den venstre ????
Men da har vi brukt skjold og det går merkelig nok fint. Nå klarer vi oss uten.
I ditt tilfelle kan det nok være at du har fått mensen ja. Husker guttene mine reagerte på det. Da var ikke melka like god lenger. Men jeg fikk den tilbake ganske seint.
Jenta mi også sutter på fingrene. Men tror ikke det er noe tenner på tur ennå.
Eldstemann fikk tenner når han var bare 3 mnd, så det kan skje og da blir de gjerne litt urolige og ikke vil ha pupp.
Men ta det med ro du.
Det ordner seg nok ;)

Kanskje jeg skal prøve med skjold :) uansett.. takk for en lysende kommentar. Er litt roligere nå. Tenker at det som skjer det skjer. Det viktigste er jo at hun får i seg næring uansett hvilken form :)

Kanskje jeg skal prøve med skjold :) uansett.. takk for en lysende kommentar. Er litt roligere nå. Tenker at det som skjer det skjer. Det viktigste er jo at hun får i seg næring uansett hvilken form :)
Prøv med skjold og se hvordan det går. Er jo greitt å prøve.. men går det ikke så går det ikke.. ikke stress med ammingen.
Det ordner seg alltid på ett vis. ;)

Kommer aldri til å bli klok på den kroppen! Finner på mye ulogisk :( Lykke til!

Bestemte meg for å prøve med pause til mandag før jeg prøver pupp. Pga p sprøyta er mensen til å fra litt mye nå om dagen. Men får lurt i henne mm på flaske på kvelden. Pumper hele dagen og merker i allefall at produksjonen er på tur opp igjen :) nytt mot nå å gir meg ikke enda :)

Back
Topp