Brystspreng

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hjelpes å mye melk jeg har :O Han har jo ikke sjansen til å tømme et bryst så har siden i går ettermiddag tidlig kveld slitt med steinharde pupper med klumper. Har kjøpt meg en pumpe for å lette på trykket da det gjorde så sinnsykt vondt.

Hvordan er det med dere og melk om dagen?

Jeg har det likt som deg. Det er så vondt å våkne med steinharde pupper, og enda vondere å komme igang igjen. Hjalp det med pumpe? Elektrisk eller manuell? Er så redd for at jeg bare forårsaker mer produksjon med pumpe. Men de skal jo ha mer etterhvert også da.
Jeg synes det også fungerer med en varm dusj, det letter trykket.

Jeg maserer ut de klumpene i dusjen eller mens hun spiser. Deilig med litt puppemassasje:D hehe
Men nå har jeg ikke veldig spreng da, men kanskje det kan hjelpe å bare håndmelke litt i dusjen. Fikk ihvertfall tips om det på sykehuset her.

Anbefaler å ta lecitin i pulver- eller tablettform (kjøpes i helsekostbutikker)!! Har ikke hatt en eneste klump i brystet etter jeg begynte med det :) hjelper dog ikke på brystsprengen ;) man skal ta dobbel dose av det som står på pakningen, tror det står noe om det på ammehjelpen.no også :)

Det hjelper på at han spiser men han klarer ikke å tømme meg så blir ikke kvitt alle klumper eller spreng i et bryst engang. Men funka greit å pumpe ut en del. Så tenkte å pumpe et par ganger om dagen nå for å se. Kan pumpe en del på morningen og kvelden f.eks.

Hadde det sånn fra dag 3-7...helt forferdelig..har alltid hatt mye melk (3.gang nå) og har pumpet meg for å lette på trykket :p har ikke stimulert til økt melkeproduksjon.. Har elektrisk pumpe fra Avent,men har som regel brukt den manuelt. Dag 4 satt jeg og luftet puppene pga at de var såre,masserte bort klumper og melka bare rant..snakker om å føle seg lekker :D lillemann er 3 uker nå og den verste sprengen er over...men er tider der jeg virkeliggleder meg til at han skal våkne pga spreng og harde pupper

Hadde det sånn fra dag 3-7...helt forferdelig..har alltid hatt mye melk (3.gang nå) og har pumpet meg for å lette på trykket :p har ikke stimulert til økt melkeproduksjon.. Har elektrisk pumpe fra Avent,men har som regel brukt den manuelt. Dag 4 satt jeg og luftet puppene pga at de var såre,masserte bort klumper og melka bare rant..snakker om å føle seg lekker :D lillemann er 3 uker nå og den verste sprengen er over...men er tider der jeg virkeliggleder meg til at han skal våkne pga spreng og harde pupper

Haha ja da føler man seg lekker :P hadde mye melk med frøkna men da bare rant det, denne gangen hoper det seg bare opp :P men det går seg vel til om ikke så lang tid ja :)

Haha ja da føler man seg lekker :P hadde mye melk med frøkna men da bare rant det, denne gangen hoper det seg bare opp :P men det går seg vel til om ikke så lang tid ja :)
Man må jo bare le av alt man skal gjennom fra fødsel og i småbarnstiden..hjelper ikke å ta seg selv høytidelig eller å være sjenert :p plutselig er både underlivet og puppene noe "alle" skal se på..

Veldig ubehagelig følelse å gå med pupper som føles som mursteiner og er veldig såre/ømme.. Snart gått 3 uker med ømme brsyt,men ser ut som at det endelig skal gi seg :D

Man må jo bare le av alt man skal gjennom fra fødsel og i småbarnstiden..hjelper ikke å ta seg selv høytidelig eller å være sjenert :p plutselig er både underlivet og puppene noe "alle" skal se på..

Veldig ubehagelig følelse å gå med pupper som føles som mursteiner og er veldig såre/ømme.. Snart gått 3 uker med ømme brsyt,men ser ut som at det endelig skal gi seg :D

Ja det skal ikke være bare bare Haha :P det er så vondt med pupper som kjennes ut som om de skal sprekke hvert øyeblikk :O

Ja det skal ikke være bare bare Haha :P det er så vondt med pupper som kjennes ut som om de skal sprekke hvert øyeblikk :O
Jaa! Har savnet såå og kunne ligge på magen...men det nytter jo ikke nå heller pga puppene... :p tenkte aldri på at puppene var et problem. Var magen som.var problemet :p der ser.man hvor fort man glemmer.. Og bra er jo det i denne sammenhengen :D

Jaa! Har savnet såå og kunne ligge på magen...men det nytter jo ikke nå heller pga puppene... :p tenkte aldri på at puppene var et problem. Var magen som.var problemet :p der ser.man hvor fort man glemmer.. Og bra er jo det i denne sammenhengen :D

Hehe ja hadde man ikke glemt hadde mange bare hatt 1 barn :P

Anbefaler å ta lecitin i pulver- eller tablettform (kjøpes i helsekostbutikker)!! Har ikke hatt en eneste klump i brystet etter jeg begynte med det :) hjelper dog ikke på brystsprengen ;) man skal ta dobbel dose av det som står på pakningen, tror det står noe om det på ammehjelpen.no også :)

Tusen tusen takk for tipset om Lecitin! :) det har hjulpet kjempemasse!

Her har vi hatt økedøgn i går kveld og fortsetter nå... Minus fra 11-4 i natt. Men nå holder puppene på å sprenge!! Auauau!!

Skulle ønske jeg hadde opplevd brystspreng jeg :-P hehe har for lite melk så Aurora får erstatning :( men det viktigste er jo at hun blir mett :)

Edit: stabilisere seg på masse melk, etter å ha lest om overproduksjon lurer jeg på om jeg kan slite med det.

Last edited:
Hadde litt vondt i går når jeg ammet på venstre bryst. I dag når jeg våknet kjentes det ut som jeg var blitt kjørt over! Fy å vondt! Steinhard! Kunne ikke gå rundt å bære på lillemann for det var så ømt... Bruker elektrisk pumpe så det har hjulpet litt utover dagen, men fortsatt litt øm uff jaja

Back
Topp