Brystskjold??

080808

Elsker forumet
eg lurte på en ting... eg bruker brystskjold.. er d andre som bruker d? eg klarer sikkert ikkje slutte.. fekk babt 10.aug.. men dei seie eg må slutte, om ikkje kan eg miste melka og ho for feil suge teknikk og eg vetsja ka eg ska gjere.. noke som alltid ha bruk d uten noken problem??
tenker på ditta kver dag.. eg bruker d fordi eg hadde sååå ekstremt me sår og småå brystvorter..[:(]

jeg begynte å bruke skjold 2 dagen på sykeuset på kvelden. jeg var så sår det blødde. brukte skjold te sander var 2 måneder. og han tar bryste helt fint nå:) Jeg fullamme rikkelengre men ingen problem med å ta bryste:)
Melke produksjonen blir nok ikke dårligere av å bruke det og det e rikek farlig for barnet ditt el noe..

Jeg brukte det hele tiden mens jeg ammet og det var i 8 mnd da han selv valgte bort puppen...
Har aldri hatt noen problem med lite melk, heller motsatt, mener også det var ei på barselforumet mitt som hadde klart og slutte å bruke det og først da hadde hun mistet litt melk..

Så ikke hør på det di sier, og skjer det så skjer det, det er iallefall ikke bra å bekymre seg for det!

Tenker dette går kjempebra jeg[:D]

Jeg måtte bruke det på lillesnuppa, men da hun var 3 mnd slutta hun med det og tok puppen som vanlig.
Jeg prøvde litt og litt å ta de bort.

Jeg brukte det en liten stund pga. sårhet på det ene brystet. En venninne av meg brukte det over en lang periode og fikk gradvis avvent babyen, men det tok litt tid :-) 

Hvordan klipper dere i brystskjoldene? Medela sier at man ikke skal gjøre det.

Jeg mailet med Medela ang. dette, kan klippe inn mailene her:

Hi!

Do you have any tips for how to wean the baby off the Nipple Shields and over to normal breastfeeding again?

One of my friends have been adviced by the hospital to cut of a small amount of the Nipple Shield with scissors each time before she breastfeeds. Is that completely safe? I mean is there any guarantee that the child by any chance can get a piece of silicon in its throat?

Hoping for answers :)

Best regards

Svar fra produsenten(litt viktig er det kanskje å huske på at de lever av å selge produktene sine, samtidig som de sitter med en del kunnskap):

Dear XXXXX

Thank-you for your email.

Using a nipple shield can assist mum's to overcome breastfeeding challenges such as sore and tender nipples, as well as assist with attachment difficulties.

Before she weans baby off, I would recommend that she is completely happy with the way her new baby is attached at the breast. Incorrect positioning and removing the nipple shield will lead to sore and tender nipples again.

I have also heard of the advice to cut the nipple shield down in size.
The only recommendation I would advised with regard to reducing its size is to cut under the flange, so that it mirrors the cut out part at the top ie. it looks like a butterfly. This is so that his chin and nose are in contact with breast tissue

Cutting any more would be hazardous to the baby as there would not be enough flange to stick onto the areola and could be sucked into the baby's mouth and lead to choking.

In terms of weaning off, as long as mum reports that baby is gaining weight, lots of wet nappies and poo, there is no immediate reason to wean other than preference.

If mum feels that there are concerns with milk supply and that she still remains fairly full after baby feeds then it is recommended that she hand or electric pump express the milk to stimulate and remove breastmilk in order to continue with good milk production.

The choice of weaning is personal preference. If it is to assist with attachment and baby has become used to its presence then I would commence a feed with it in place and then when the milk is flowing following milk ejection I would remove it and try him without as he will be rewarded with milk straight away. He will have adjust the way that he suckles as he will have got used to sucking with a shield in place, but it can be done.

If I can be of any further assistance and support, please do not hesitate to contact me

Kind regards

Jeg har brukt skjold til begge jentene mine. Ammet Emma med skjold i 13 måneder, og Maria er nå 8 måneder og jeg ammer enda. [:D]

tuuusen tuuusen takk for bra svar! :)
no blei eg litt klokare! eg prøver å gi ho uten, meen er ikkje så lett å få tak. vil prøve å klippe.. men kossn klippe? klippe av tuppen og lengre og lengre innover så plutsli er d ingen tupp igjen?
ska inn å sjå på nett sia om eg lure på noke:)
håper eg klara ditta!:)

takk nokk en gang!<3
ha en fin fin kveld!:)

jeg brukte det i hele ammeperioden jeg.
hadde ikke noe problemer, prøvde uten men det fikk vi ikke til...
hs sa ikke noe på det. det var det beste for oss begge..

ORIGINAL: andrinesinmamma

jeg brukte det i hele ammeperioden jeg.
hadde ikke noe problemer, prøvde uten men det fikk vi ikke til...
hs sa ikke noe på det. det var det beste for oss begge..

Jeg vil tro at om man ikke klarer å slutte med skjold og om alternativet er å slutte å amme "all together" så er det mye bedre å amme med skjold ja :-)

Back
Topp