brystreduksjon!

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
noen som kan fortelle meg litt om det?

jeg tenker å snakke med legen min om det på tirsdag, om det er mulig å få det dekket...

jeg er 165høy, veier 55kg og bruker str 65/70 H i bh..  sliter mer og mer med,nakke,rygg,skuldre,nummenhet i fingre,ene armen,vonde bryster,spes området med brystvoreten,og resten av det som er brunt....

Legen sa til meg at man kan måle seg litt frem.
Da måler du fra det lille "hullet" som er under halsen, mellom de to beina.. (hvis du skjønner min elendige forklaring) Og fra "hullet" og til nippelen, måtte jeg måle minst 28 cm.
Jeg er 166 og 59 kg.
Så ville tro du må være innen 28 cm du også.

Men det må være medisinsk grunn til det også,
Vil anbefale deg å dra til fysio, så ho kan se om det er brystene dine som gir deg nakke/skuldre plager.

smash skrev:
Legen sa til meg at man kan måle seg litt frem.
Da måler du fra det lille "hullet" som er under halsen, mellom de to beina.. (hvis du skjønner min elendige forklaring) Og fra "hullet" og til nippelen, måtte jeg måle minst 28 cm.
Jeg er 166 og 59 kg.
Så ville tro du må være innen 28 cm du også.

Men det må være medisinsk grunn til det også,
Vil anbefale deg å dra til fysio, så ho kan se om det er brystene dine som gir deg nakke/skuldre plager.

jeg fikk vite at det var 18cm??? for 28 er jo langt forbi navlen min??? og så lange er de ikke,hahaha ;)

hargått til naprapat,som sier de er grunnen til nakke/skulder plagene mine :) men at jeg måtte gjøre meg ferdig med amming og små først, det klarer jeg ikek vente på lengre..så da får det bi flaskebaby her.

Vurderer det samme selv... Eller.. Har vel egentlig bestemt meg for at jeg vil gjøre det.. Er 167 cm og veier nå 73 kg, men skal ned til 65 i løpet av de neste månedene.. Regner vel med at jeg med min øyde også burde være innenfor de 28 cm? Har ikke målt det faktisk, men sliter mye med vonde skuldre og stiv nakke og er ganske sikker på at det skyldes frontpartiet.. Er nå en str 75 G/H, vanligvis (når jeg er på matchvekt) str 70G...
Så vidt jeg har skjønt skal det ikke være så  anskelig å få det dekket dersom man plages med nakke og rygg.. Men det lureste er nok å ta en prat med legen din;)

flere?

står 18cm flere steder på nett.

ang de cm, det var det INGEn som sjekket hos meg. Jeg gikk ti legen, fikk fortalt om plagene (samme som dine) han sendet en søknad til sykehuset (glem riksen ol, der tar det EVIGHETER) og fikk time hos fysio imens. To uker senere ble jeg innkalt til en sjekk hos legen, og han hadde ikke tid til å sitte å prate om plager, for han visste akkurat hva jeg gikk gjennom. Så vi snakket bare om operasjonen, og den fikk jeg etter 1,5 uke... Jeg fikk ikke velge cup selv, (skulle bare mangle) men gikk fra g til c-cup... Og er superfornøyd :)) Send pm om du lurer på hvilket sykehus osv jeg opererte på :)) 

så bra at det gikk bra Juras! hvordan var tiden etter op? og hvordan er det nå?
jeg skal op i stavanger

flere med erfaringer? :) og er det ok å ta dette hos fastlegen,eller bør man til en fysio el lignende for å få konstantert at man er kandidat for videre henvisning??

ohBaby! skrev:
flere med erfaringer? :) og er det ok å ta dette hos fastlegen,eller bør man til en fysio el lignende for å få konstantert at man er kandidat for videre henvisning??

Ta det oppmed fastlegen. Så henviser han deg videre til en klinikk for vurdering. :-)

Fru Slick Chick skrev:

ohBaby! skrev:

Ta det oppmed fastlegen. Så henviser han deg videre til en klinikk for vurdering. :-)

har time på tirsdag,men er ikke fastlegen min, er en vikar..så håper han funker, ike hatts trålende erfaringer med han tidligere.

Jeg fikk henvisning med engang jeg hadde BMI grensa i orden. Det har jo du allerede så tviler det er et problem.

Hadde 75J  da jeg opererte. Bor i stavanger men opererte i bergen pga mindre ventetid. Måtte også gå ned litt i vekt i stavanger da man må ha bmi på 27, ikke 28 (på colleseumklinikken)

Tok ca 4uker fra henvisning til operasjon.

Har 2 nære venninder som akkurat har gjort det, med bare 1 mnd imellom.
Dem gjorde det på Tromsø private sykehus, liten ventetid (under 4 uker)

Begge har lekre smekre pupper nå :)

Nordl skrev:
Jeg fikk henvisning med engang jeg hadde BMI grensa i orden. Det har jo du allerede så tviler det er et problem.

Hadde 75J  da jeg opererte. Bor i stavanger men opererte i bergen pga mindre ventetid. Måtte også gå ned litt i vekt i stavanger da man må ha bmi på 27, ikke 28 (på colleseumklinikken)

Tok ca 4uker fra henvisning til operasjon.

høres bra ut!!!! ble du i bergen over natten eller? jeg tenker at jeg må vente til august allefall,siden vi er på ferie i utlandet i juni,og i juli er det sikkert ikke så mange operasjoner.

er ganske spent!! og kan ikke se for meg ett liv med normale pupper!!!! men vil de bli større ved nye svangerskap tro? jeg kommer ikke til å amme nestemann,da det var 6mnd slit fra a til å med nr 1....

ohBaby! skrev:
flere?

I mine papirer her står det 28 men..

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

28 hørtes veldig mye ut, det må vel komme an på høyden til personen også? Og hvor mye brystene eventuelt henger?

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

28 hørtes veldig mye ut, det må vel komme an på høyden til personen også? Og hvor mye brystene eventuelt henger?

sign er sånn 19 hos meg, 10 cm til hadde vært under navlen minst!! sånne rullekakepupper de har i afrika!!! som må rulles opp i bhn ;)

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

Glem det! Hørtes bare ut som det var veldig mye, helt til jeg målte selv. Regner med man skal måle uten bh? Da skal hvertfall ikke jeg få problemer med å få det dekt. Målte nesten 35 cm! Og jeg har bmi på 19.. Jeg skal hvertfall få meg time i løpet av uken har jeg bestemt.

Frk.Cupcake skrev:

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

Glem det! Hørtes bare ut som det var veldig mye, helt til jeg målte selv. Regner med man skal måle uten bh? Da skal hvertfall ikke jeg få problemer med å få det dekt. Målte nesten 35 cm! Og jeg har bmi på 19.. Jeg skal hvertfall få meg time i løpet av uken har jeg bestemt.

fra halsgrop til brystvorte???? off,får det sikkert ikke dekt jeg da,med mine 19-20 ish. men ser ikke noe sted på nett i div forum at det er nevnt noe med den lengden som ett krav

Frk.Cupcake skrev:

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

målte på ny nå,stående, 24 på ene,23 på andre.

ohBaby! skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Frk.Cupcake skrev:

smash skrev:

ohBaby! skrev:
flere?

fra halsgrop til brystvorte???? off,får det sikkert ikke dekt jeg da,med mine 19-20 ish. men ser ikke noe sted på nett i div forum at det er nevnt noe med den lengden som ett krav

Ta en tur til legen å få han til å henvise deg uansett, virker jo som om det kommer an på litt mer enn bare cm siden enkelte har fått uten å måle hos legen. Jeg har ekstremt store da, knør de som regel ned i en for liten bh for at de skal se mindre ut. Men her ligger det i slekta, farmor har fjerna nesten 2 kilo fra hver pupp! Så lenge man har fysiske plager av store bryster å tror jeg man får det dekt altså.

Er det forresten noen som vet om de løfter brystene samtidig?

Back
Topp