Brystreduksjon og amming.

Happily

Glad i forumet
Hei. Jeg er brystredusert og holder på med amming. Han får pupp først og deretter mme. I går begynte jeg å kjenne kuler i det ene brystet, og i dag har jeg hatt feber. mellom 30,5 og 40,5. Kontaktet legevakta, og fikk konstatert brystbetennelse [:'(] Har begynt på penicillin. Lurer på om det er flere her som er brystreduser og hvordan gjør dere det med amming? Evt gir dere bare mme?

ei jeg kjenner har også hatt det. hun jobbet veldig hardt for å amme første gutten sin, men fikk det ikke til å funke.. så endte med mme på han. da hun ventet nr to fikk hun anbefalt av fastlege og jm om å droppe hele forsøket på å amme.. for det var sjelden at de som har hatt brystreduksjon får det til.. og siden hun sleit så mye over lang tid før hun gav opp med førstemann var det lite sansynlig at det skulle bli bedre med nr to..

Ei kollega av meg har hatt reduksjon, og fikk dessverre ikke til å amme noen av sine to[&:]

Jeg har hatt det, og kan ikke amme. Prøvde med mellomste, og kom bare noen få dråper ut. Sleit lenge med å få vekk melka og har hatt flere brystbetennelser i senere tid. Denna gangen prøvde jeg ikke engang og fikk tabletter på sykehuset rett etter fødselen slik at melka ikke skulle komme.

Jeg er redusert og kjemper for å få til amminga.. Eller nå har jeg gitt opp[:(] men jeg gir fortsatt det jeg pumper/håndmelker, klarer ikke helt å gi meg.. Men føler jeg ikke får tømt dem.. Har fått nesespray på barselavdelinga jeg skal ta 5 min før amming også for å hjelpe på utdriving. ammehjelpen er en god hjelp også![;)]
Men mitt tips til deg: Sliter du og synes det er skikkelig vanskelig og du føler du ikke strekker til pga dette, GI OPP! Jeg måtte det for min egen psyke.. Man får fine barn med mme også![;)][:D]

Back
Topp