Brystreduksjon og amming

Valkyri1

Første møte med forumet
Jeg er nå 7 mnd på vei og gleder meg til den lille prinsen vår skal komme til verden, men det er en eneste ting jeg er litt bekymret for, og det er om jeg kan amme. Jeg er førstegangsgravid. Brystene har blitt ganske store, men nå vet jeg ikke om dette har noe å si for eventuell melkeproduksjon. Jeg tok denne operasjonen når jeg var 19, fordi jeg hadde så store ryggproblemer. Nå er jeg 33 år. Er det noen sjanse for at ting kan ha "fikset seg selv" der inne, slik at jeg kan amme?

Med beste hilsen,
Ivonne
 
Hei Ivonne!

Jeg kan godt forstå at du gleder deg - du har MASSE å glede deg til :)

I forhold til amming etter brystreduksjon så vil jeg anbefale deg å lese deg skikkelig godt opp før du sitter med en sulten liten bylt i armene.....
De aller fleste kvinner som er brystreduserte må gi litt morsmelkerstatning til tillegg til delvis amming. Men veldig mange klarer å amme delvist og få kosen og nærheten med det :)
Les gjerne under - det finnes også flere artikler på www.ammehjelpen.no

http://ammehjelpen.no/nyhet/202/Slik-gir-du-veiledning-til-brystopererte-kvinner

Masse, masse lykke til :)
Jordmor Ragna
 
Tusen takk for hurtig svar. :) Da skal jeg lese meg grundig opp på emnet. Jeg ønsker selvsagt å være best mulig forberedt. :)

Mbh,
Ivonne
 
Back
Topp