Brystpumping for vektøkning

Står litt i det samme her. Min hadde lagt på seg 160 g på 10 dager. Det synes helsesøster var lite, til tross for fornøyd baby med tissebleier. Tiltak var å være nøye på ammetidspunkt hver 2,5 til 3 time. Måtte tilbake etter 3 dager for å veie og da hadde hadde hun samme vekt som tidligere i uka. gulper en del og bæsjer mye. Nytt tiltak var å unngå å amme hyppigere enn hver 2,5 - 3 time, for at hun sk bli mer sulten. Sk tilbake etter 4 dager for å veie igjen. Synes nok som dere andre at helsesøster virker litt for opptatt av tall og grafer mer enn helheten. Lett å bli stresset som mor av dette! Aldri vært snakk om pumping, virker rart synes jeg. Lykke til!

Hele enig med deg. Nå er jeg trebarnmamma, og jeg har på disse ni årene lært meg at en mors magefølelse alltid stemmer. Men man gjør jo som regel det man får beskjed om. Men det er ikke alltid det helestasjonen mener som er best. Høres jo ut som hun får nok av deg. Men gi det er forsøk, så må de jo bli fornøyd. Og så kan du se etterhvert. Prøv en liten stund med en ekstra flaske med pumpet melk, og så kan du nok sikkert prøve deg frem uten etterhvert som de blir fornøyd. Jeg måtte gi elstra til vår lille gutt på sykehuset. Og han gulpet opp alt. Og jeg prøvde å si at han kanskje ikke trengte ekstra. Men de sto på sitt, for de gikk etter et skjema for vekt. Men den dagen vi reiste hjem så måltidsveiet de han flere ganger når jeg skulle gi han mat. Og da viste det seg at han fikk jo mer enn nok fra meg. Så å gi han ekstra etter ammingen var bare tull. Så jeg er mer for å se på helheten enn bare de tallene de får frem på vekten.
Ja, jeg skal prøve.. Om hun ikke tar mye fra flasken bør jo det vere tegn på at hun er fornøyd.. Så får se hvor mye ekstra hun spiser.. Hun spiser jo hver 2-3 time og oftere på kvelden, da kanskje bare med en times pause i mellom måltidene.. Så sover hun litt lenger på natten, men maks tre timer mellom måltidene på natt, og da blir jeg helt sprengt :p så melk må det jo vere nok av..

Ja, helheten er det viktigste, men jeg hører jo på de og vil jo gjøre alt slik at jenta har det bra.. Godt å høre at ikke dere her inne synes det er lav økning i vekt :)

Står litt i det samme her. Min hadde lagt på seg 160 g på 10 dager. Det synes helsesøster var lite, til tross for fornøyd baby med tissebleier. Tiltak var å være nøye på ammetidspunkt hver 2,5 til 3 time. Måtte tilbake etter 3 dager for å veie og da hadde hadde hun samme vekt som tidligere i uka. gulper en del og bæsjer mye. Nytt tiltak var å unngå å amme hyppigere enn hver 2,5 - 3 time, for at hun sk bli mer sulten. Sk tilbake etter 4 dager for å veie igjen. Synes nok som dere andre at helsesøster virker litt for opptatt av tall og grafer mer enn helheten. Lett å bli stresset som mor av dette! Aldri vært snakk om pumping, virker rart synes jeg. Lykke til!
Ja, de er veldig opptatt av tall og spesielt grafer, da hun hele tiden vil vise meg på data at min datter sin kurve ikke er like bratt som den burde vere.. Men når jeg spurte henne på første veiing om hvor mye de skal gå opp i uken sa hun 150-200 g, og det har jenta mi gjort, så skjønner meg ikke på den grafen, men vi får se nå fram til neste veiing..

Jeg sa at jeg har en del lekkasje og spreng, og da sa hun at jeg kunne jo pumpe å gi ekstra på kveldene.. Sa først at jeg måtte amme oftere, men jeg ammer jo hver 2-3 time hele døgnet..
Ja, veldig lett å bli stresset!

Takk :)

Klarer ikke helt å få til dette med pumping, får bare ut rundt 45 ml, men da etter at vesla har spist. Vanskelig å få en rutine som passer, for hun spiser med maks to timers pauser. Når skal vi gi det ekstra måltidet?
I går ga vi det en halvtimes tid etter at hun hadde spist, da drakk hun 20 ml greit og så fikk vi i henne 10 ml til, men det tok lang tid. Da virket hun ikke interessert i mer.
Nå har vi gitt det før amming, har spist 80 ml, laget til 60 ml til, men er nå urolig og grinete. Drukket bare 10 ml av den.
Dette var vanskelig :/

Klarer ikke helt å få til dette med pumping, får bare ut rundt 45 ml, men da etter at vesla har spist. Vanskelig å få en rutine som passer, for hun spiser med maks to timers pauser. Når skal vi gi det ekstra måltidet?
I går ga vi det en halvtimes tid etter at hun hadde spist, da drakk hun 20 ml greit og så fikk vi i henne 10 ml til, men det tok lang tid. Da virket hun ikke interessert i mer.
Nå har vi gitt det før amming, har spist 80 ml, laget til 60 ml til, men er nå urolig og grinete. Drukket bare 10 ml av den.
Dette var vanskelig :/
Og når skal jeg pumpe?
Før måltid blir det jo ikke noe igjen til henne og etter måltid er det jo ikke mye å få ut? :/

Og når skal jeg pumpe?
Før måltid blir det jo ikke noe igjen til henne og etter måltid er det jo ikke mye å få ut? :/
En ting jeg har oppdaget når jeg pumper...brystet blir ikke tomt. Jeg kan fremdeles håndmelke en del etter pumping. Når jeg pumpet, så pumpet jeg etter måltid. Var ikke alltid det var så mye som kom ut, men eventuelt prøv å håndmelke?:)

Back
Topp