Brystpumpe

babyboom09

Betatt av forumet

Som førstegangsfødende lurer jeg på om det er lurt å ha brystpumpe med en gang til fødselen eller er det noe man kan kjøpe ved behov senere?

Har alle bruk for disse pumpene eller kun de med veldig mye melk?

Er det bedre med manuelle eller elektriske?

Kanskje det har vært diskutert før...noen som har link?[:)]

Tusen takk!

Dette lurer jeg også på [:D]

Jeg lånte søstra mi si sist, og syns den var god[:)] Avent sin manuelle.
Er vel ikke vitsi å kjøpe enda, med mindre du ikke skal amme da..

Jeg brukte mi lite, men var god å ha hvis jeg fikk melkespreng og småen sov[;)][8D]

Ikke tok han flaske heller, så var ikke borte lenge[:)]

Det kan variere. jeg trengte det ikke med nr 2 til å begynne med...
Mens med nr 2 hadde vi en vanskelig start siden hun lå på nyfødt, så
da ble det brukt for å sette igang produksjonen...
Jeg har hatt begge deler, og syntes begge var like god.
Hadde avent manuell første gang, og nå har jeg medela eletrisk...Kommer til å bruke den
denne gangen også [:D]

jeg har også hatt en som jeg har "arvet" den manuelle til avent (hadde også ei gammel elektrisk) Brukte den mest for å øke produksjonen, så dette er jo noe du kan ta litt etterhvert. Det er jo ikke sikkert du får til å amme. Sleit også med at ungene ikke ville ha flaska til å begynne med, så det meste av melka jeg hadde fryst ned ble bare kastet

Jeg hadde avent elektrisk, og er knallfornøyd. Ammet lenge, brukte den lite, men de gangene jeg trengte den var det godt å ha! Jeg anbefaler absolutt elektrisk - søstera mi hadde manuell, og var misfornøyd. Hun fikk låne min, og sier at det er en helt annen situasjon å pumpe seg nå [:D]
Jeg tror de fleste sykehus har pumpe, vå du får sikkert låne der om du skulle trenge det - du kan jo spørre?

Jeg hørte også at elektriske var bedre i bruk, men man vet jo klart ikke om man trenger dem før man har født....[:)] Kanskje starte med å låne en på sykehuset først ved behov og så kjøpe egen....[8|]

Eller manuell [8|]...:

"Manuelle pumper kan faktisk være langt mer effektive enn elektriske. Når man bruker en manuell pumpe kan man holde vakumet slik at man slipper å kontinuerlig pumpe, mens den elektriske slipper opp vakumet og dermed bruker lenger tid."

Jeg kjøpte sist..og hadde den klar om jeg fikk bruk for den..Lå i pakkningen,tenkte å bare slege den viss det ikke var behov for den[:)]
Brukte den noenganger når jeg var ute på noe,og sambo eller mamma passet Snuppa[:D] Kjempe greit å slippe å stresse hjem [:)]
Hadde også Avent Manuell[:)]

Jeg hadde kjøpt med en gang. Måtte skynde meg og kjøpe rett etter fødsel. Fordi gullet sov mer med puppen i munn enn hun spiste. Måtte stimulere med pumpen for å øke melkemengden. Så etter 1 uke hadde jeg mere enn nok melk og da pumpet jeg meg for å lagre litt i frysa.

ORIGINAL: mammamilla

Mye interessang lesning her [:D]

man kan få lånt elektrisk brystpumpe maskjin på helsestasjonen som er genial.. den samme som sykehusene bruker.. det eneste man kjøper selv er slangen og selve "suger'n"[:D]

skal låne en avent manuell bryst pumpe denne gangen..
jeg ammet ikke sist jeg bare satt å pumpet meg siden jenta mi ikke ville ta puppen[:'(]
hun kom for tidlig i tilegg og jeg hadde ikke mye melk pluss at hennes sugerefleks ikke var hennes sterke side[;)]
men denne gangen satser jeg på å amme [;)]

Jeg måtte plutselig ut og kjøpe da Johanna var 5 uker gammel, for plutselig hadde jeg for lite melk på kvelden (pumpet på dagtid mellom ammingene, slik at jeg kunne gi mm på flaske når hun hadde drukket brystene tomme på kveldstid) - slik fikk jeg opp igjen produksjonen. Ikke alle trenger pumper, men jeg har bestemt meg for å handle på forhånd nå (den jeg hadde sist ble ødelagt) fordi utvalget her omkring er kjempedårlig. Den jeg skal ha heter Avent Isis IQ Uno, og her semi-automatisk (den kan brukes både manuelt og automatisk). 

Back
Topp