Brystpumpe

trico331537

Flørter med forumet
Jeg driver å handler inn det jeg trenger til regnbuen vår melder sin ankomst, nå et det brystpumpe som står for tur... jeg har hatt madela( tror eg den hette) og har stort sett vore meget fornøyd med den, eneste jeg ikke liker med den er at den "møøer" når den er i bruk:p altså det er ikke bare sånn lite mø, men heller sånn mø,mø,mø,mø:laughing002
Noen som har tips til pumpe som IKKE møer så inn i Gran skauen:laughing002

Enig med deg! Var fornøyd med medela men den bråkte veldig. Har prøve avent også, ikke fornøyd med den hvertfall. Den både bråkte og synes den hadde dårlig sugekraft. Tok en evighet å få ut melka. Jeg har sett på den nye til elvie, men ikke hørt om noen som har erfaring med den enda.

Sitter å lurer på det samme. Har sett litt på elvie pumpe som skal være veldig stille og trådløs. Er i tillegg veldig dyr, men er på tilbud innimellom :woot: hadde tenkt å legge til et screenshoot men vet ikke hvordan jeg får det til.

Har dere dårlig amme erfaring siden dere vil kjøpe pumpe? Fikk ikke til å amme førstemann. Nr 2 ammet jeg i ca 4mnd med ammeskjold + pumpet og det var egentlig et forferdelig styr. Følte det stjal mye av barseltiden. Håper det går bra nå med nr 3, men usikker på om jeg bare burde kjøpe inn pumpe eller en babybrezza :facepalm::meh:

Jeg har avent, bråker fælt den også. Jeg har kjøpt en liten sak som festes med vakuum og skal fungere med å stimulere utdrivningsrefleksen. Vet ikke om jeg har helt troa, men skal i alle fall ha den på motsatt bryst når jeg ammer, så fanger jeg opp den melka i stedet for å la den gå til spille :)

Jeg har avent, bråker fælt den også. Jeg har kjøpt en liten sak som festes med vakuum og skal fungere med å stimulere utdrivningsrefleksen. Vet ikke om jeg har helt troa, men skal i alle fall ha den på motsatt bryst når jeg ammer, så fanger jeg opp den melka i stedet for å la den gå til spille :)
Har sett disse på forskjellige instakontoer. Hvor kan den kjøpes og hvilken pris ligger den på?

Sitter å lurer på det samme. Har sett litt på elvie pumpe som skal være veldig stille og trådløs. Er i tillegg veldig dyr, men er på tilbud innimellom :woot: hadde tenkt å legge til et screenshoot men vet ikke hvordan jeg får det til.

Har dere dårlig amme erfaring siden dere vil kjøpe pumpe? Fikk ikke til å amme førstemann. Nr 2 ammet jeg i ca 4mnd med ammeskjold + pumpet og det var egentlig et forferdelig styr. Følte det stjal mye av barseltiden. Håper det går bra nå med nr 3, men usikker på om jeg bare burde kjøpe inn pumpe eller en babybrezza :facepalm::meh:
Ingen dårlig ammeerfaring her, men brukte pumpe til å få opp produksjonen innimellom og var greit å ha litt mm så pappaen kunne gi på flaske når vi hadde kommet ordentlig i gang med ammingen. Fikk også brystbetennelse så da var pumpe gull.

Sånn har jeg også tenkt på, vurderer å kjøpe sånn at jeg har den klar. Husker godt at ammeinnlegget måtte byttes etter amming på det brystet jeg ikke ammet på. Så tror nok det skal komme noe melk i den.

Sånn har jeg også tenkt på, vurderer å kjøpe sånn at jeg har den klar. Husker godt at ammeinnlegget måtte byttes etter amming på det brystet jeg ikke ammet på. Så tror nok det skal komme noe melk i den.

Jupp, det tenkte jeg også. Så her ligger den klar allerede :) Samme erfaring som deg, kommer masse melk ut av motsatt bryst når jeg ammer. Så når jeg har hatt litt lite melk vil jeg samle den opp denne gangen! Så om ikke «pumpe» effekten er så god, får jeg nok brukt den som oppsamler likevel :)

Jeg kjøpte en håndpumpe(avent) før forrige og da jeg skulle ta den i bruk fikk jeg svært lite ut, prøvde så en elektrisk dobbel brystpumpe (husker ikke merke) og syntes den den var helt ok, men ble støl i armene etter å måtte sitte med den så lenge og ofte. Pumpet 5-6ganger daglig fra september til februar.

Endte til slut opp med medela double swing maxi(?) Og elsket at jeg kunne feste den i ammebhen (klippet hull) og ta den med rundt i huset siden den fungerte på batteri i tillegg! Det var veldig befriende! Likte også nature bond fra ammehjelpen veldig godt og kommet nok til å pakke den i fødebaggen denne gangen :)

Vil bare si at vitusapotek og Dittapotek har 40% på alt til baby og barn hvis man kjøper to eller flere. Det inkl brystpumper. Medelev Maxbo swing kjøpte jeg etter å ha lest tester. I stedet for 2100kr, så kom den på 1259kr :D

Hei! Neida ikke noe dårlig amme erfaring, men ønsker pumpe slik at barnefar skal kunne gi flaske, samtidig så klarer jeg ikke å amme i offentligheten. Jeg har også SINNSYK produksjon og har derfor mye mer en det baby vil ha

Jeg har også sett litt på den nye trådløse, men hvor mye rommer flasken dens? Er det mulig å bruke den flasken som brukes til pumping til mateflaske etterpå? Evt finnes det tilleggs deler?o_O

Vil bare si at vitusapotek og Dittapotek har 40% på alt til baby og barn hvis man kjøper to eller flere. Det inkl brystpumper. Medelev Maxbo swing kjøpte jeg etter å ha lest tester. I stedet for 2100kr, så kom den på 1259kr :D

Uuu! Får sjekke litt opp der da! Hoho! Takk for tips!

• Liker
Reactions: HCS
Har mendela pumpe, litt bråk fra den, men den fungere, for alle andre enn meg. Har tydeligvis ikke pumpevennlige pupper..

Der fløy det noen kroner for å si det sånn :hilarious: Får håpe jeg får til amminga så mye penger jeg bruker på tilbehør :p

• Liker
Reactions: HCS
Hei! Neida ikke noe dårlig amme erfaring, men ønsker pumpe slik at barnefar skal kunne gi flaske, samtidig så klarer jeg ikke å amme i offentligheten. Jeg har også SINNSYK produksjon og har derfor mye mer en det baby vil ha

Jeg har også sett litt på den nye trådløse, men hvor mye rommer flasken dens? Er det mulig å bruke den flasken som brukes til pumping til mateflaske etterpå? Evt finnes det tilleggs deler?o_O

Ser at en kan få kjøpt ekstra 3pk med 'flaske' delen. Ser de har det på mimmis. Er usikker på om den kan brukes som vanlig flaske etterpå. Den rommer 150ml.

Der fløy det noen kroner for å si det sånn :hilarious: Får håpe jeg får til amminga så mye penger jeg bruker på tilbehør :p

haha! Jeg og! Blant annet flasker og mikroposer og bh man kan koble brystpumpen i så man slipper å holde :D får håpe jeg får til amming da :p

Back
Topp