Brystpumpe

Sparkedress

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hei,

Noen som har erfaring fra tidligere svangerskap eller vet noe om elektrisk brystpumpe vs manuell pumpe vs naturebond silikonpumpe? Er noen av dem mye lettere eller vanskeligere enn de andre?
 
Spørs egentlig hvor mye du skal pumpe. Jeg tror jeg ville gått for en elektrisk uansett jeg altså. En naturebond er vel ment som å samle opp fra den puppen du ikke ammer fra?

Jeg har en medela swing maxi, som funker kjempebra. Den kan anbefales.
 
Lånte en elektrisk medela på helsestasjonen da jeg var melkegiver. Sånn til ellers holdt det med en enkel manuell. Hadde en fra avent. Men det er snart 8 år siden da :)
Har planer om fullamming denne gangen og men ikke noe giver. Er for langt til sykehuset. Så da blir det nok en manuell av noe slag :)
Var veldig kjekt å ha i hus da jeg fikk brystbetennelse etter tre dager sist......
 
Har fått hele to brukte brystpumper, en fra søskenbarnet mitt og en fra svigersøsteren min. Begge to fra medela. Ingen av dem er typen som sparer på noe som helst, så går ut fra at pumpene er gode siden det er akkurat samme fra to vidt forskjellige kvinner. Tenker å kjøpe nye slanger/flasker etc da, litt usikker på om gjenbruk av akkurat det er så vanlig
 
Jeg brukte manuell fra Avent de første 9 månedene etter svangerskapet sist. Brukte den bare hvis jeg hadde spreng og baby ikke kunne drikke av forskjellige grunner, og den fungerte greit til det. Men kjøpte meg dobbel elektrisk medela når jeg begynte å slite med utdrivningen, det var deilig å slippe å måtte klemme med hånda i en evighet. Litt kronglete med rengjøring av slanger osv på den elektriske synes jeg, så jeg endte ikke opp med å bruke den veldig mye. Men kjekt å ha i hus i tilfelle.

Jeg bestilte meg den fra nature bond i går faktisk. Jeg visste ikke at noe sånt fantes sist jeg ammet, og jeg pleide å lekke en del i begynnelsen, fra det brystet som ikke ble ammet av der og da. Spent på hvor godt den sitter og hvor mye den kommer til å samle opp :)
 
Jeg har to elektriske og en manuell, hadde også en medela swing maxi men den var ikke noe for meg i lengda. Sist barn kom prematurt, så jeg tilnærma fullpumpa så mye jeg klarte og drev med ammetrening. Måtte supplere med beriket mme (på resept) pga vektoppgang, så etter vi var ferdig med den så var ca annenhver måltid amming + pumpa morsmelk og annenhver amming + mme.

Jeg er rimelig sikker på at det ikke går med fullpumping denne gangen, håper barnet tar brystet men hvis ikke er foreløpig plan morsmelk og mme i de første 3mnd.
 
Jeg har kjøpt meg Medela Swing Maxi Flex - har jo ingen erfaring med den enda da, men har hørt at den er veldig bra fra mange, inkludert min søster så da blir nok den veldig bra ;)
 
Jeg har kjøpt meg Medela Swing Maxi Flex - har jo ingen erfaring med den enda da, men har hørt at den er veldig bra fra mange, inkludert min søster så da blir nok den veldig bra ;)
Jeg har flere venninner som har brukt den og de er veldig fornøyde! Var også den de fikk anbefalt fra sykehuset. Så jeg tenker hvis jeg må pumpe at jeg kommer til å kjøpe den ;)
 
Jeg har flere venninner som har brukt den og de er veldig fornøyde! Var også den de fikk anbefalt fra sykehuset. Så jeg tenker hvis jeg må pumpe at jeg kommer til å kjøpe den ;)

Det er godt å høre, men jeg var nok litt tidlig ute med å kjøpe, burde kanskje ha ventet å sett an behovet, men fikk den til 1040 kr på Farmasiet.no da de hadde den på tilbud, den var allerede nedsatt + jeg fikk brukt en 20% rabattkode på toppen av dette så derfor tenkte jeg at da var det greit å kjøpe den, jeg får nok ikke tak i billigere ny uansett, og brukt så ligger den nyeste modellen med flex rundt omkring den prisen, noen ganger med ekstra utstyr da altså men :):):)
 
Back
Topp