Brystpumpe

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Til dere som har brukt dette før, hva er best av elektrisk og manuell? Er så usikker på hva jeg skal bestille..

Jeg prøvde begge typer sist, da jeg slet med produksjonen. Jeg fikk aldri nok melk, så jeg delammet. Manuell pumpe var noe herk, elektrisk funket mye bedre.

Ikke kjøpt før du vet at det er behov for det! Også er det lurt å teste ut før man kjøper, alle pumper passer ikke alle bryst :) Jeg kjøpte en medela dobbelpumpe for -alle- anbefalte den, men den funket ikke for oss.

Ammehjelpere har ofte flere typer man kan låne og prøve når den tid kommer :)

Jeg kjøpte både manuell Philips og elektrisk Mandela. Likte den elektriske best. Fikk ikke noe melk ut i det hele tatt med den manuelle.

Jeg hadde elektrisk medela elektrisk sist som jeg var forbøyd med, håper og kunne fullamme mer nå☺️

Jeg var veldig fornøyd med Medela Swing maxi (elektrisk dobbelpumpe) +pumpe-BH. Praktisk å ha hendene fri :happy: Jeg pumpet mye sist da :)

Hadde elektrisk Medela Swing i fjor, men vi ble ikke venner til tross for iherdig innsats fea begges side. :hilarious: Jeg fant fram til en jeg heller ville hatt, men endte opp med å ikke kjøpe ny og heller bare håndmelke ut i vasken når de pokkers melkegangene ble tette. Hvis man aller helst vil fullamme (dvs ikke bruke MME i hele tatt), så er det greit å ha pumpe slik at man ikke blir sittende med aleneansvaret for mating. Jeg tror den jeg fant ut at jeg ville prøvd isteden var Philips Avent, den skal være litt mer forsiktig samtidig som den driver melka ut på en smart måte. Og skal man ha pumpe kan man like gjerne ha dobbel. Det hadde ikke jeg sist. Ammet 6 timer i døgnet, og så 1 time pumping i tillegg, da begynte man å føle seg litt lenket til den stolen. :wacky:

Hadde en Avent jeg ikke likte sist, så den skal jeg unngå. Måtte pumpe på sykehuset pga keisersnitt og silikon, tok litt tid før melka kom.

Hadde elektrisk Medela Swing i fjor, men vi ble ikke venner til tross for iherdig innsats fea begges side. :hilarious: Jeg fant fram til en jeg heller ville hatt, men endte opp med å ikke kjøpe ny og heller bare håndmelke ut i vasken når de pokkers melkegangene ble tette. Hvis man aller helst vil fullamme (dvs ikke bruke MME i hele tatt), så er det greit å ha pumpe slik at man ikke blir sittende med aleneansvaret for mating. Jeg tror den jeg fant ut at jeg ville prøvd isteden var Philips Avent, den skal være litt mer forsiktig samtidig som den driver melka ut på en smart måte. Og skal man ha pumpe kan man like gjerne ha dobbel. Det hadde ikke jeg sist. Ammet 6 timer i døgnet, og så 1 time pumping i tillegg, da begynte man å føle seg litt lenket til den stolen. :wacky:
Oi, sikkert lurt med dobbel da ja! Jeg tenker og håper også at jeg kan fullamme, men synes det er viktig at også far kan ta del av mating og skape tilknytning på den måten! Derfor jeg tenker at det er lurt å pumpe, også slik at jeg kan få litt alenetid innimellom :angelic: Skjønner selvsagt at det er naturlig å kun amme den første tiden

Har en medela swing, men syns det tok så lang tid. Fikk egentlig mindre og mindre behov. Men brukte den til tømming i blant. Kommer sikkert til å gjøre lignende igjen.
Prøvde pumpe første gang på sykehuset og det hjalp meg få i gang melken :)

Jeg brukte en manuell fra avent. Hadde overproduksjon, så pumpet kun det verste sprenget. Syntes den funket bra. Men det skal sies at jeg pumpet et par ganger også stod spruten, så ventet jeg litt før jeg pumpet et par tak til. Det var med andre ord ikke masse pes for å få ut melka med den. Denne gangen vil jeg pumpe litt mer, så far kan mate med flaske, for med eldstemann var det kun mamma som funket til legging, trøsting på natt og dag, og kos frem til ammeslutt da han var 15 mnd. Så nå følger jeg med her for å se hva dere anbefaler :)

Jeg hadde medela swing dobbel eletrisk, pluss en manuell pumpe, kommer til å bruke den igjen da jeg er fornøyd med den iallefall:-)

Jeg kjøpte elektrisk medela brukt!
Man kan få mye for pengene og er du bekymret for renslighet er det motoren som er dyr, så du kan kjøpe alt som er direkte kontakt med brystet og melka nytt! Anbefaler absolutt elektrisk!

Medela. Prøvde litt forskjellig

Back
Topp