Brystpumpe

Daddycool

Blir kjent med forumet
hvor mange av dere fikk bruk for pumpe? Manuell eller elektrisk?

Har sett litt på Medela Swing. Ser det er tilbud på den nå - vet ikke om vi bør avvente, eller gamble på at vi får bruk for den(?).
 
Fikk masse bruk for pumpe p.g.a. brystbetennelse og greier, og anbefaler å kjøpe elektrisk! Ellers blir man veldig sliten i hånda. Medela swing er god
 
Har ikke hatt bruk for enda etter 4,5 mnd. Men kommer nok til å få bruk for når jeg begynner å jobbe igjen. For at pappaen skal kunne gi melk på kveldstid når jeg er på jobb.
 
Har en elektrisk fra avent, angrer ikke på kjøpet. :)
 
hvor mange av dere fikk bruk for pumpe? Manuell eller elektrisk?

Har sett litt på Medela Swing. Ser det er tilbud på den nå - vet ikke om vi bør avvente, eller gamble på at vi får bruk for den(?).

Hvis du har tenkt å amme vil jeg si at det er svært stor sannsynlighet for at du vil få bruk for elektrisk pumpe en eller annen gang. Jeg hadde ikke kjøpt før fødsel for å vente å se, men trengte å pumpe hjemme for å få igang produksjonen da babyen var alt for slapp til 0 suge noe særlig selv. Leide da en pumpe fra sykehuset, kjøpte snart en selv. Kan være godt å pumpe ut litt så noen andre kan gi et måltid en gang iblant mens mor sover ut litt :)
 
Noen som har erfaring med avent natural el brystpumpe? Eventuelt hvordan den er kontra medela swing?
 
Jeg fikk bruk for pumpe da mini var prematur. Brukte i 5 eller 6 uker. Jeg var av de heldige som fikk leie gratis på sykehuset pga nast-ordningen i trondeim. For de som må betale er vel taksten rundt 30 kr dagen.
 
Har knapt brukt pumpe, lånte ei fra ei venninne i starten, men her tok hun ikke flaske uansett så da ble det bare pupp. Vurderte kjøpe jeg også, men glad jeg ventet. Hadde ikke vært et nyttig kjøp her :)
 
Har forresten Medela, den som pumper ett bryst av gangen, husker ikke hva den heter :) men veldig fornøyd med den!
 
Jeg ble pumpe mamma til begge mine og hadde ikke klart meg uten dobbel elektrisk pumpe fra medela swing.
Når det er sagt ville jeg ikke kjøpt den hvis ikke behovet er til stedet. Skal man kun pumpe litt kan en enkel manuell pumpe være nok. Ville ha ventet til etter fødsel for å se ann behovet. De har elektriske pumper til utlån på barsel så et tips er å prøve der før du kjøper.
 
Jeg ble pumpe mamma til begge mine og hadde ikke klart meg uten dobbel elektrisk pumpe fra medela swing.
Når det er sagt ville jeg ikke kjøpt den hvis ikke behovet er til stedet. Skal man kun pumpe litt kan en enkel manuell pumpe være nok. Ville ha ventet til etter fødsel for å se ann behovet. De har elektriske pumper til utlån på barsel så et tips er å prøve der før du kjøper.

Ja, vi har vel bestemt oss for å vente og se det an :)
 
Brukte ikke med første. Har registert meg for å donere melk så skal låne nå... Men er for donering og ikke baby
 
Back
Topp