Brystpumpe?

Lillefrøkna

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Septemberhjertene 2018
Manuell eller elektrisk?

Hvis elektrisk, enkel eller dobbel?

Hva er best? Tror jeg vil føle meg som en melkeku med dobbel elektrisk pumpe, men det er vel helt klart det enkleste? [emoji4]
 
Jeg har en enkel elektrisk fra forrige barseltid. Var veldig fornøyd med den[emoji4]
Tror jeg hadde følt meg som en melkeku med en dobbel en[emoji85]
 
Jeg har og en enkel elektrisk fra forrige gang. Brukte dobbel på sykehuset og jeg hadde nok spart masse tid med en dobbel hjemme og:) men nå gidder jeg ikke å bytte. Bruker bare den jeg har
 
Hvordan er det med disse elektriske brystpumpene? Er de ubehagelige? Virker jo helt grusomt for en som aldri har produsert melk.
 
Hvordan er det med disse elektriske brystpumpene? Er de ubehagelige? Virker jo helt grusomt for en som aldri har produsert melk.
Syns det var ganske gøy nesten når jeg aller først fikk melk. Se det sprute ned. Men det bråker som bare det. Så er du advart. Mannen holdt på å gå i veggen:p de sier det skal være stillegående motor men de er ikke det
 
Det er 30 % på Medela brystpumper på Vitus Apotek nå ser jeg!
 
Jeg har enkel Medela elektrisk pumpe. Synes den fungerte ganske greit, så jeg tenker den blir brukt denne gangen også!
 
Kommer jo helt an på behovet ditt da. Jeg brukte først en manuell pumpe fordi jeg bare pumpet en skvett her eller der etter at jeg hadde ammet. Og det var helt kurant til den bruken. Men når behovet for litt pause fra en baby som hang i puppen 24/7 meldte seg kjøpte jeg meg en dobbel elektrisk. Den var gull verdt da jeg i perioder pumpet å ga fra flaske ;)
 
Har testet dobbel elektrisk og Avent manuell tidligere. Sverger til den manuelle jeg, fordi jeg syns pumping er ubehagelig og med den så var det liksom bare å pumpe noen pump til melka begynte å renne, og deretter holde inne spaken lenge av gangen. Utrolig kjekt for følsomme pupper!
 
Har testet dobbel elektrisk og Avent manuell tidligere. Sverger til den manuelle jeg, fordi jeg syns pumping er ubehagelig og med den så var det liksom bare å pumpe noen pump til melka begynte å renne, og deretter holde inne spaken lenge av gangen. Utrolig kjekt for følsomme pupper!
Jeg pumpet forresten MYE med første, fullpumpet i starten fordi ammingen var så vond! Og den manuelle var supereffektiv, fylte flaskene på kort tid. Hadde ganske mye melk forøvrig, men det er ikke nødvendigvis slik at en elektrisk pumpe er mer effektiv. Dobbel er kanskje det da, men det klarte jeg ikke å bruke.
 
Varierer hva man føler seg mest komfortabel med og hvilken man responderer best på. Også er det vesentlig hva behovet blir.
 
Tenker du å pumpe mykje? Eg hadde ikkje behov for pumpe (utan om på barsel) før ungen var 3 mnd(då eg skulle vekk annakvar fredag på kveldstid), og kjøpte elektrisk enkel pumpe fra medela. Har ikkje pumpevennlige pupper så var glad for det kjøpet. Ville sett Ann behovet, du får låne pumpe på både barsel og helsestasjon om det trengs. Dyr investering om du aldri får behov for det! Pumping er ikkje et must for alle[emoji6]
 
Tenker du å pumpe mykje? Eg hadde ikkje behov for pumpe (utan om på barsel) før ungen var 3 mnd(då eg skulle vekk annakvar fredag på kveldstid), og kjøpte elektrisk enkel pumpe fra medela. Har ikkje pumpevennlige pupper så var glad for det kjøpet. Ville sett Ann behovet, du får låne pumpe på både barsel og helsestasjon om det trengs. Dyr investering om du aldri får behov for det! Pumping er ikkje et must for alle[emoji6]

Håper på å klare å fullamme, men vil kunne pumpe og gi flaske også sånn at jeg feks kan la pappa og baby være alene uten meg mer enn et par timer[emoji848]
 
Back
Topp