Brystpumpe

Tresva

Blir kjent med forumet
Har dere kjøpt brystpumpe eller venter dere til etter fødselen?
Er så i tvil om jeg skal kjøpe nå og spare noen slanter, men samtidig vet jeg jo ikke om jeg får bruk for den.
 
Har en manuell fra forrige gang. Valgte å ta vare på den da jeg slet sånn med ammingen, men håper jeg slipper unna nå. Veldig glad for at jeg hadde den sist, til det ikke gikk mer [emoji4]
 
Brukte Avent sin manuelle sist, for å øke produksjon og for å spare opp i fryser :) kjøpte den samme nå så den allerede står klar.
Men jeg håper og trur det skal gå greit som sist så da vil jeg ha et lager i fryser om det skulle være behov for litt ekstra eller noe annet :)
 
Jeg fikk kjøpt den manuelle fra avent brukt billig. Starter med den, også får jeg ser videre behov.
 
Ikke kjøpt inn enda og kommer til å vente til etter fødsel for å se om det er behov. Sist kjøpte jeg på vei hjem fra sykehuset, da lillemor ikke ville ta puppen. Men har kjøpt inn noen flasker og de er ferdig kokt, og klare om det trengs + et par beger mme :)
 
Har Medela Swing, elektrisk, brystpumpe fra jeg ammet storebror:) Superfornøyd med den. Ammingen fungerte veldig bra, men innmari kjekt å kunne pumpe seg de gangene man måtte ut i noen timer uten babyen. Også veldig kjekt å pumpe for å fryse ned og bruke til å spe ut grøt osv med frem til 10 måneder. Jeg ammet til storebror var 1 år og 3 måneder, så ble mange situasjoner hvor den kom godt med.
 
Kjøpte dobbelpumpa fra Medela :) har den enkle, men ønsket nå og slippe å pumpe et og et :) brukte min masse!

Jeg pumpet mye når jeg fikk brystbetennelse, i begynnelsen for å lage et lager i fryseren og når jeg begynt i jobb. Han ble ammet i over et år, og for å holde opp produksjonen delvis var å pumpe, pluss han fikk et par flaske med morsmelk når pappaen var ute i permsjon :)
 
Alternativt kan du jo kjøpe brukt? Og heller rengjøre den en ekstra gang for å være sikker:) Skjønner jo at mange synes det er dyrt for brystpumpe, og da kan jo det å kjøpe brukt være et fint alternativ :)
 
Back
Topp