Brystpumpe

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Dere som har vært med på dette noen ganger ;) :

Med storebror arvet vi ei brystpumpe som hadde vært brukt på 2 barn, altså 3 tilsammen nå. Er det slik at gummi og greier slites og jeg egentlig burde kjøpe ei ny? Har lyst på ei Medela pumpe, men er ikke så glad i å sløse med penger :P

Tror absolutt ikke det skal være nødvendig med en ny. Når det er sagt så er medela bare så utrolig mye bedre enn de andre jeg har prøvd :)

Jeg fikk medela-pumpa med forrigemann, og da jeg tok frem den nå har den liggi lagra i 5.5 år. Like fin! Så trenger ikke bytte hvis den funker :)

Bare steriliser gummideler og slanger, så bør det gå bra.

Brukte medelaer er det flust av på Finn!

Hvilken er best da?

Menedela eller Avenue (noe sånt, kan ikke scrolle opp og sjekke navn i appen).

Manuell eller auto?

Ser det er mye tilbud og vurderer å kjøpe..

Har automatisk medela, og syns den fungerte veldig fint. Men har ingenting å sammenligne med :) Men anbefaler i alle fall automatisk, pumping er kjedelig nok i utgangspunktet, om en ikke skal sitte og pumpe manuelt i tillegg!

Medela swing er super. Liten, lett å dra med seg, veldig enkel å bruke + mindre dilldall enn andre pumper. Kan brukes med batteri og "henges" på klær så du kan bevege deg mens du pumper. Syns også den er veldig effektiv slik at pumpingen tar kort tid.

Jeg har medela swing, den ble godt brukt med førstemann som ikke var noe særlig interessert i å jobbe for maten. Hvis det blir mye pumping denne gangen skal jeg kjøpe en dobbel pumpe. Jeg satt og pumpet 20 min på hvert bryst etter hvert måltid døgnet rundt en stund. 20 min har mye å si midt på natta!
Vil bare tipse om at ikke alle passer den standard-trakten som følger med pumpen. Hvis ikke trakten passer blir ikke pumpingen effektiv. Jeg tror boots apotek hadde masse utstyr til medela på nett.

Jeg fikk kjøpt meg en elektrisk en fra avent. Var super tilbud på den i Sverige. ...det eneste dumme er at jeg ikke vet om jeg får amma eller ikke da dette er mitt første barn:p greit å være forberedt :rolleyes:

Har en medela elektrisk etter kommende storebror. Var gull verdt!

Har medela elektrisk fra før og er veldig fornøyd med den, men kan ikke sammligne med noe... Men kan ikke annet enn å se for meg at manuell er veldig upraktisk.

Back
Topp