Brystpumpe

Erfaringer med avent og medela sine brystpumper(elektriske)

Avent sin blir jo mye billigere med rabatt på apotek1 men er den like god?

Ja, jeg har hatt begge. Foretrekker Medela sin elektriske fordi jeg syntes den tømte bedre, og var mest effektiv. Dette var i 2013, så kan jo være at Avent har "tatt innpå". Og så er det vel også smak og behag:)

hadde medela sin elektriske og var veldig fornøyd med den :)

Jeg har bare hatt avent manuell, den er jeg veldig misfornøyd med. Hadde medela swing, veldig fornøyd med den. Ikkeno tull med den.

Jeg hadde avent sist, syns den var veldig god :) denne gangen har jeg blitt anbefalt beemo av flere venniner så kjøpte den råbillig på jollyroom :p

Hadde også medela elektriske. Synes ikke den er så fantastisk som alle sier, men har heller ikke prøvd andre.

Bare hatt avent manuell og funka fint den da.
Men på sykehuset brukte jeg medela elektrisk og den var mye bedre syns jeg. Men dette var i 2006 da :p

Syns medela sin er best. Fikk ut mest på den jeg ihvertfall.

Jeg hadde avent manuell pumpe. De pengene hadde gjort mer nytte som dopapir ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kun brukt medela sin. Og den anbefaler iallefall jeg :)

Jeg har bare hatt avent manuell, den er jeg veldig misfornøyd med. Hadde medela swing, veldig fornøyd med den. Ikkeno tull med den.
Samme her.
Opplevde ikke noe tull, men den sugde så hardt at jeg ble sår

Hadde avent manuell med første, funket veldig bra for meg. Kjøpte avent elektrisk med nr 2 for å slippe å jobbe sånn med pumpingen, men den fikk jeg ikke til. Gikk 100 ganger fortere med den manuelle. Har ikke prøvd medela, men tenkte å prøve denne gangen da den manuelle avent-pumpen er blitt 6 år gammel.

Hadde medela sin.
Synes den var kjempebra.
Kjøpte den da sykehuset også hadde medela ;)

Ja, jeg har hatt begge. Foretrekker Medela sin elektriske fordi jeg syntes den tømte bedre, og var mest effektiv. Dette var i 2013, så kan jo være at Avent har "tatt innpå". Og så er det vel også smak og behag:)

Samme her. Føler Medela var mange hakk bedre på alle måter, men som nevnt her er det vel smak og behag :-)

Jeg hadde avent sin, og er kjempe fornøyd!
Anbefales:)

Medela har flere da, på sykehus har de gjerne symphonie, privat har man gjerne heller swing?

Jeg har selv en gammel avent elektrisk, og synes den er vel så bra (jeg får satt tempoet selv, og velger mye lenger intervaller på det enn det Medela opererer med) men nå har jeg en symphonie på utlån fra sykehuset, jeg er morsmelkdonor, det fine med denne er at jeg kan dobbeltpumpe

Jeg fikk teste en hel haug:
Avent manuell er mest skånsom og lettest å vaske.
På de minste elektriske var det vanskelig å velge mellom Avent, Medela, NUK og Beemo. For noen hundrelapper mer får du Medela Swing Maxi (dobbel!) som er både mer effektiv og lettere å holde ren. Symphonie og Freestyle er overlevde, men dyre.

Supertips: Medela trakter i ulike størrelser med silikon-skjold fra Avent.

Back
Topp