Brystpumpe

Frøknenen

Andre møte med forumet
Jeg er førstegangsgravid og vet svært lite om utstyr og ting og tang som trengs...
På onsdag er det stort salg på barnas hus, der det bl.a er tilbud på elektrisk brystpumpe fra Philips avvent. Er det noen som har erfaring og kan anbefale denne eller ikke?

Jeg hadde den. Manuell. Syns den var grei, men irriterte meg grønn over at melka gikk inn mellom silikonen og selve pumpehodet. Slutta til slutt å bruke silikonen. Følte hele tiden at jeg møtte tørke vekk melk for at den skulle fungere som normalt. Men ja-helt grei.

Jeg synes det er tilbud på sånne ting hele tiden, så jeg ville ventet til etter baby har kommet for å se om behovet melder seg. Ikke det du lurte på, men... ☺️

Jeg hadde en elektrisk og en manuell fra avent, kjempefornøyd :) men jeg har ikke prøvd annet heller da ;) jeg har tatt vare på mine, og tenker å bruke de på ny denne gang, hvis amming funker :)

Jeg kjøpte avent manuell på tilbud på barnas hus idag, hadde den sist og syns den var veldig kjekk. :)

Har prøvd både medela og avent. Medela er 1000 ganger bedre å bruke

Hadde ikke kjøpt brystpumpe før eg virkelig trengte det. De er ganske dyre og mange får aldri ammet.

Er noe herk med manuell om du skal ha en dose. Da er elektrisk mye bedre.

Har elektrisk fra avent. Har brukt den noen ganger, grei å ha.
Jeg har problemer med at det går så seint å pumpe ut melk. Vet ikke om det er jeg som har brukt den feil, eller om det er lite melk til tider som gjør det.
Men syns den er grei å ha..

Har ikke hatt bruk for brystpumpe. Håndmelking har fungert fint for meg! :) Av og til nok å sette en kopp under den ene puppen når babyen suger fra den andre... ;)

Har manuell fra avent og elektrisk fra Medela. Foretrekker definitivt Medela, kranglet masse med silikonen som er inni den. Men grei nok å ha om vi skulle ut av huset.

Jeg hadde en manuell og det holdt LENGE altså!!! :-)

Jeg ville kjøpt å hatt uansett, ikke åpne den fra pakka før du eventuelt trenger det. Men med min første trengte jeg sårt midt på natta å det ble maange laaaaaange timer til apoteket åpnet når jeg hadde så spreng at å ta på å håndmelke kunne jeg bare glemme. Var vondt å pumpe første gang men så var det bare lettelse å bli kvitt melka;) grøsser bare jeg tenker på melke kuler å vonde melke bryster. Men det er meg;) kjøp om du føler for det :)

Jeg har Medela elektrisk pumpe, og sverger til den :) Men nå fikk jeg brystbetennelse som endte med blodforgiftning, svart pupp, drenering og åtte døgn på sykehuset når nr 2 var bare et par uker gammel - og det ble så ille "over natten" slik jeg opplevde det. Var kjempesyk, og hadde vondt i lang tid etterpå. På sykehuset brukte de kun Medela, og det var det jeg kjøpte når jeg kom hjem fra sykehuset også. Veldig glad jeg har den i hus, så jeg forhåpentligvis unngår en slik runde til :) Den reddet meg i hvertfall forrige gang, og jeg fortsatte ammingen etterpå :)

Back
Topp