Brystpumpe

Skal du bruke den mye da? Med eldste jobbet jeg en dag i uken fra han var 3 mnd, og skulle dermed pumpe en del. Da hadde jeg elektrisk, det er litt lettere synes jeg. Med nr to tror jeg ikke jeg brukte pumpen en eneste gang. Håndmelket bare dersom jeg skulle ha litt morsmelk til noe.

Jaok! Det vet vi ikke helt enda. Kommer ann på om min samboer får seg fast jobb innen den tid. Hvis han ikke gjør det blir jeg nok å jobbe litt etterhvert som babyen blir noen mnd. Så tenkte å kjøpe en så vi har om det blir nødvendig!

Jeg hadde mauel sist, syns det fungerer greit, men skal man bruke mye, så er nok elektrisk best.

Gikk veldig fint å håndmelke i begynnelsen, da var det ikke så store mengder melk som skulle til om gangen:)

Elektrisk! Jeg brukte min flere ganger daglig sist.
Men det er absolutt noe du kan kjøpe etter at babyen er født når du ser behovet.

Ville ha ventet til etter fødsel for å se an behovet. Det er ikke alle som får tak på melka med pumpe heller og må heller håndmelke. Fins noen steder hvor man også kan leie/låne pumpe og det kan være en fordel for å teste ut et merke.

Personlig hadde jeg masse melk sist og pumpet ganske mye og la i fryseren. Brukte en manuell avent pumpe som funket som bare det! Denne gangen skal jeg få låne en Medela elektrisk pumpe av søsteren min. Men jeg hadde ikke kjøpt en i forkant.

Back
Topp