Brystpumpe

Miyazaki

Førstegangsgravid
hmm da bestemte jeg meg plutselig for at jeg trengte brystpumpe. Både fordi det virker som om mange sliter med grinete babyer og lite melk på kvelden, og fordi det kan være greit å få noen timer fri etterhvert og la far ta seg av matingen. Er veldig innstilt på fullamming.

Jeg synes ikke jeg har tatt helt av på babyutstyrsshoppingen.

Men nå er jeg litt glad i elektriske duppeditter som skal gjøre livet lettere, og vil helst kjøpe rett type(les: minst mulig jobb) med en gang. Derfor smalt jeg til og kjøpte dobbel elektrisk pumpe fra Avent, samt flaskevarmer. Var veldig i tvil om jeg skulle gå for Avent eller Medela sin. Men endte på Avent da det virket som om den hadde veldig greit system ift flasker osv.

Noen som har noen erfaringer eller tanker rundt dette?

Jeg har avent sin elektriske brystpumpe. Min er nå 5år gammel.. Når jeg får den til fungerer den veldig bra, men jeg føler det blir litt "knoting" før jeg får satt den riktig på plass og sånn..! Ellers er jeg veldig fornøyd ;-)

Følger med på denne, driver å kikker på sånn selv :)

Jeg har kjøpt Avent sin manuelle, og håper den blir en suksess :) Men har null erfaring, så her gikk det på anerkjent merke.

Har Medela sin elektriske. Kjøpte først avent sin manuelle, men fikk ikke godt tak på puppen med den. Gikk så over til Medela sin og den var super!

Har medela, den elektriske.
Har null erfaring, men leste meg frem til at de fleste var mest fornøyd med den og at det var flere fordeler med den. Så jeg håper at den funker :-)

Har medela, den elektriske.
Har null erfaring, men leste meg frem til at de fleste var mest fornøyd med den og at det var flere fordeler med den. Så jeg håper at den funker :)

Blir spennende å se da. Føler meg helt giganerd som sitter å leser meg opp på brystpumping før jeg i det hele tatt har en baby i hus :p

Blir spennende å se da. Føler meg helt giganerd som sitter å leser meg opp på brystpumping før jeg i det hele tatt har en baby i hus :p

Haha skjønner hva du mener :P
Men de er jo uhorvelig dyr! Så det er jo ikke bare bare å kjøpe en for å teste.
Da er det greit å lese seg litt opp på hva man egentlig får :-)

Haha skjønner hva du mener :p
Men de er jo uhorvelig dyr! Så det er jo ikke bare bare å kjøpe en for å teste.
Da er det greit å lese seg litt opp på hva man egentlig får :)

ja, men jeg må innrømme at det var ikke så lett. Andre tekniske dupeditter man leser tester på fungerer jo ganske likt for de fleste. Brystpumpe virker som en ganske individuell opplevelse av hvordan fungerer.

ja, men jeg må innrømme at det var ikke så lett. Andre tekniske dupeditter man leser tester på fungerer jo ganske likt for de fleste. Brystpumpe virker som en ganske individuell opplevelse av hvordan fungerer.

Ja det er sant :-)

Hadde avent sin elektriske sist den var ubrukelig! Denne gangen har jeg kjøpt mendela swing sin som også brukes på sykehus, den skal være bra!:-)

endte opp med avent sin elektriske og å kan brukes manuell..
har hørt mye rart om både den og mendela sin, men etter mine to søstre sin anbefaling gikk jeg for avent - blir spennende å se om den funker!

Har medela, elektrisk.
Med første hadde jeg manuell, men fikk ikke helt taket på den. Gikk lettere og fortere med elektrisk! :-)

Det man må huske på ved brystspreng, er å ikke pumpe for mye. Selv om det letter på trykket. For mye pumping stimulerer jo etterspørselen, og da blir sprenger bare verre! :-)

hmm da bestemte jeg meg plutselig for at jeg trengte brystpumpe. Både fordi det virker som om mange sliter med grinete babyer og lite melk på kvelden, og fordi det kan være greit å få noen timer fri etterhvert og la far ta seg av matingen. Er veldig innstilt på fullamming.

Jeg synes ikke jeg har tatt helt av på babyutstyrsshoppingen.

Men nå er jeg litt glad i elektriske duppeditter som skal gjøre livet lettere, og vil helst kjøpe rett type(les: minst mulig jobb) med en gang. Derfor smalt jeg til og kjøpte dobbel elektrisk pumpe fra Avent, samt flaskevarmer. Var veldig i tvil om jeg skulle gå for Avent eller Medela sin. Men endte på Avent da det virket som om den hadde veldig greit system ift flasker osv.

Noen som har noen erfaringer eller tanker rundt dette?

Sniker inn fra Juni her Ved forrige svangerskap i 2013 kjøpte jeg Avent både manuell og elektrisk men jeg var ikke noe fornøyd med disse i det hele tatt. Ble sår på puppen og ikke alltid jeg fikk de til å sitte godt nok så ble endel knoting dessverre. Gikk over til Medela elektriske pumpe og hverdagen ble såå mye enklere. Elsker den maskinen og kommer aldri til å bytte den bort. Kommer til å bruke den ved neste unge nå i juni

Back
Topp