Brystpumpe

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Dere som har barn fra før... hadde dere behov for brystpumpe? Er det noe man bør kjøpe før baby kommer, eller vente og se om man har behov for det? :) evt hvilke merke anbefaler dere? :)

Jeg hadde behov for det helt i starten. Er sikkert veldig individuelt. Jeg tror vi kjøpte det etter fødselen, så må ikke kjøpe det inn i forkant. Jeg hadde (skriver "hadde" siden begge to havnet i søpla...) to avent pumper (en elektrisk og en manuell).

Kjøpte ikke før fødsel sist, men måtte defintivt kjøpe etter fødsel. Hadde ekstremt mye melk. Denne gangen har jeg klar:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøpte etter fødsel sist. Har den fortsatt, så jeg er klar til nestemann kommer. Tror den het medela swing. Brukte den mye med førstemann pga prematur fødsel, men også mye etter at ammingen var kommet i orden.

Kjøpte etter fødsel sist, en elektrisk medela. Ville nok kanskje ventet til etter fødsel for å se om jeg trengte en brystpumpe. Er jo lett å få tak i på apotek :)

Jeg har kjøpt. Brukte ikke så mye med de andre 2 da jeg ammet svært kort tid. Med nr 2 brukte jeg litt for å prøve å øke produksjonen samt se om hun ville ha melka mi på flaske.
De fleste anbefaler medela swing

Kjøpte medela da vi dro fra sykehuset. Kunne ikke vært foruten!

Jeg lånte brystpumpe fra helsestasjonen etter fødsel. Elektrisk :) Betalte kun 120,- for et sett slanger og "koppen" og kunne ha pumpa så lenge jeg ville :)

Jeg hadde det klart, og har det allerede klart tiø bruk, og tar det med på sykehuset, liker å bruke eget utstyr, ikke fellesgreie!

Jeg hadde fra avent tror jeg. Fikk bruk for den, spesielt om man må være borte fra babyen eller ikke vil amme i full offentlighet er det ok å pumpe på forhånd og ha på flaske :)

Jeg hadde manuellpumpe sist, å den var flittig i bruk. :p så denne gangen har jeg gått til innkjøp av avent sin elektriske :)

Takk for svar :D tror muligens jeg blir å investere i en :) kan jo evt selges om den ikke blir brukt :)

Jeg trengte brystpumpe og hadde kjøpt en manuell avent med flasker av ei venninne for 100 kroner i forkant, men så fort at jeg både fikk vondt i ryggen pga dum sittestilling og at behovet var stort. Kjøpte elektrisk medela swing og den er super god!

Last edited:
Back
Topp