Brystpumpe

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Hva bruker dere av brystpumpe? Manuell eller eletrisk? Bruker du ikke i det hele tatt?
Takker for alle meninger og erfaringer:D

Men jeg har full pumpet i 18 Mnd med første pga teite små pupper og over produksjon. Medela fungerte ikke for meg.

Avent elektrisk. Funker veldig bra, men har ikke prøvd noe annet :P

Bruker Medela elektrisk, super fornøyd. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne, da lillegutt er så liten at han ikke klarer å gape over puppen min enda.

Bruker ikke pumpe, vesla gaper pg suger i vei så trenger ikke det :)

Jeg har en medela elektrisk siden sist. Var generelt ingen fan av pumpimga jeg, men ikke pumpe sin feil.... Om man skal pumpe en del ville jeg i alle fall hatt elektrisk......

Jeg har nå prøvd både manuell og elektrisk for å redde ammingen men det fungerte ikke.
Den manuelle var smertefull og ikke mulig å regulere styrke.
Så prøvde jeg modell elektrisk og det var enkelt annen verden.
Anbefales på det sterkeste.

Har elektrisk fra Medela. Jeg bruker nesten ikke flaske så pumper bare litt for å ta noe av trykket så mini får tak og for å samle opp litt om morgenen siden kveldsproduksjonen av og til ikke gir nok. Den bråker litt men funker helt greit. Nå har ikke jeg prøvd andre så vet jo ikke bedre ;) Siden jeg ikke tar så mye med pumpa er det nesten like enkelt å bare håndmelke.

Sniker fra oktober.
Sist gang fikk jeg prøve både avent manuell og en medela elektrisk på sykehuset.

Synes den elektriske var best å bruke.
Jeg har nå gått til innkjøp av medela swing elektrisk pumpe og den er veldig lik den på sykehuset.
Den har stimuleringsprogram, pumpeprogram og man kan justere styrken :)

pumper bare litt innimellom når jeg ikke får håndmelka og puppene mine er sprengte.. så bruker bare manuell, forrige gang prøvde jeg medela og nå mam syns dem funker like greit, men mam sin passa best til puppene mine :p prøvde så vidt elektrisk medela på sykehuset helt greit det også om man skal pumpe mye så er nok det bedre :)

Takk for mange svar!
Tenkte å kjøpe en manuell på tilbud. Men tror jeg bare venter å ser og eventuelt sender mannen ut for å kjøpe en eletrisk om det trengs. Ser at de fleste foretrekker det:)

Håper jeg og slepper å pumpe, det hadde jo vært supert:)

Satse på d :) brukte manuell sist når jeg skulle ut på noe, funka helt greit den manuelle da, ikke noe stress :)

Har hatt Medela manuell, kjempe kjekk. :) Har jo ikke pumpet under hele ammeperioden, bare i 14 dager kanskje, så da synes jeg en elektrisk var for dyr :P

Hadde Medela elektrisk på sykehuset, genial den og, men stor og litt tungvindt på en måte også.

Back
Topp