Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor liker du ikke flaskene?bare lurer, føler alt dette er en jungel uten like
![]()
Jeg slet også, gutten hadde låsninger og greide omtrent ikke å ligge å suge i det hele tatt. Hadde en elektrisk fra avent som jeg hadde fått av ei venninne men den var ikke noe tess. Fikk låne elektrisk medelapumpe fra sykehuset og den var veldig bra...Jeg lurer også fælt på å skaffe pumpe. Slet veldig med amminga å det å ha nokk melk sist så vil prøve å få økt produksjonen så fort som mulig.
Tenker på å kjøpe medela eller hva den heter, den elektriske.
Hadde en manuell fra avent sist men den var det bare pes med.
Fikk prøve elektriske medela på sykehuset og den var mye bedre![]()
Jeg har også Medela Swing fra sist. Kjempefornøyd med denMedela swing er bare helt super å bruke! Synes ikke flaskene er så bra... Men det er jo bare å helle over i en annen flaske! Bør snart finne fram den og koke utstyret! [emoji4]
Venter lillesøster 5.Oktober
Jeg gikk aldri til å håndmelke med guttene mine, og måtte ty til pumpa i starten sist. Fikk sånn inn i hampen brystspreng den dagen jeg kom hjem fra sykehuset, og gutten min hadde ikke sjans å få tak på brystet. Pumpet da litt melk fra hvert bryst før ammingen noen få ganger. Dette skapte ingen problemer med utakt med babyen osv. Babyenes behov øker jo nærmest fra dag til dag i starten, så den overproduksjonen jeg hadde de første dagene ble snart "spist opp" av babyens økende behov for matJeg skal vente til etterpå. Var på ammekurs igår og der anbefalte JM at man venter til babyen er en mnd før man beg med flaske. Hvis brystene var sprengt før den tid, og ungen ikke var sulten, så anbefalte hun å gå i dusjen og håndpumpe til det lettet. Hun sa også at alle burde lære seg håndpumping før man dro fra sykehuset. Viktig å huske på atbde første ukene så skal babyen venne seg til å fordøye mat, samt i større og større mengder. Derfor ikke lurt å pumpe brystene tom den første tiden, fordi da vil du bare produsere mer og mer, for deretter å komme i utakt med babyen sitt behov for melk. Men så er det selvsagt individuelle forskjeller... Noen produserer masse og er derfor avhengig av å pumpe seg..
Husk at nyfødt intensivavdelinger trenger morsmelks donorer![]()