Brystpumpe

Jeg har kjøpt! :)
Ble avent sin elektriske da apotek 1 hadde 30% rabatt. Har sett vitus ha den samme kampanjen også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor liker du ikke flaskene? :-)bare lurer, føler alt dette er en jungel uten like :-P

Frøkna mi slet med å ta både pupp og flaske... Så når hun ble 5 mnd tok hun dr.brown wide neck flaskene. Når jeg ikke kunne amme.Flaskesmokkene på wide neck er myke og store som et bryst... Mens jeg synes medela Flaskesmokkene er alt for harde... Snuppa her klarte aldri å bruke de flaskene. Men pumpa til medela er uten tvil best [emoji6] ihvertfall min mening [emoji4]

Venter lillesøster 5.Oktober

Har Medela Swing så eg brukte forrige gong. Har og ei Avent elektrisk, men den har eg ikkje prøvd, den har eg fått ;)

Spennende å lese så mange meninger. Man lærer litt og litt hver dag :)

Jeg har Avent manuell siden jeg hørte elektrisk er ikke noe godt. Vennina mi sa at hvis man klarer å ordne amming så trenger man ikke pumpe. Andre sa at det er greit å ha pumpe siden noen ganger må vi gå noen sted uten barn, så har de mat når vi er borte.

Mange forskjellig erfaringer...

Blir vell å kjøpe hvis jeg kommer over et tilbud tenker jeg. Det er jo støtt og stadig 30 % på dem på apotekene har jeg sett. Men er det sånn at det er medela sin de fleste anbefaler eller? Skal uansett ha elektrisk pumpe, manuell er uaktuelt for min del.

Jeg kjøper ikke det før jeg ser at jeg trenger den. Hadde en manuell forrige gang, og den ble godt brukt da pjokken slutta med med pupp da han var 3 mnd.

Jeg lurer også fælt på å skaffe pumpe. Slet veldig med amminga å det å ha nokk melk sist så vil prøve å få økt produksjonen så fort som mulig.

Tenker på å kjøpe medela eller hva den heter, den elektriske.

Hadde en manuell fra avent sist men den var det bare pes med.
Fikk prøve elektriske medela på sykehuset og den var mye bedre :)
Jeg slet også, gutten hadde låsninger og greide omtrent ikke å ligge å suge i det hele tatt. Hadde en elektrisk fra avent som jeg hadde fått av ei venninne men den var ikke noe tess. Fikk låne elektrisk medelapumpe fra sykehuset og den var veldig bra...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde manuell sist. Har funnet alle delene til den:) fungerte helt greit, men minien nektet plent å drikke fra flaske. Til slutt gav vi han melk fra medisin målebeger. Det fungerte..

Medela swing er bare helt super å bruke! Synes ikke flaskene er så bra... Men det er jo bare å helle over i en annen flaske! Bør snart finne fram den og koke utstyret! [emoji4]

Venter lillesøster 5.Oktober
Jeg har også Medela Swing fra sist. Kjempefornøyd med den :)

Med førstemann hadde jeg kjøpt en manuell fra Dr. Brown før fødselen. Fikk nesten ingenting ut med den... Gutten min var prematur og jeg måtte pumpe mye i starten, men fikk da låne en elektrisk pumpe på helsestasjonen.

Jeg skal vente til etterpå. Var på ammekurs igår og der anbefalte JM at man venter til babyen er en mnd før man beg med flaske. Hvis brystene var sprengt før den tid, og ungen ikke var sulten, så anbefalte hun å gå i dusjen og håndpumpe til det lettet. Hun sa også at alle burde lære seg håndpumping før man dro fra sykehuset. Viktig å huske på atbde første ukene så skal babyen venne seg til å fordøye mat, samt i større og større mengder. Derfor ikke lurt å pumpe brystene tom den første tiden, fordi da vil du bare produsere mer og mer, for deretter å komme i utakt med babyen sitt behov for melk. Men så er det selvsagt individuelle forskjeller... Noen produserer masse og er derfor avhengig av å pumpe seg..

Husk at nyfødt intensivavdelinger trenger morsmelks donorer :)
Jeg gikk aldri til å håndmelke med guttene mine, og måtte ty til pumpa i starten sist. Fikk sånn inn i hampen brystspreng den dagen jeg kom hjem fra sykehuset, og gutten min hadde ikke sjans å få tak på brystet. Pumpet da litt melk fra hvert bryst før ammingen noen få ganger. Dette skapte ingen problemer med utakt med babyen osv. Babyenes behov øker jo nærmest fra dag til dag i starten, så den overproduksjonen jeg hadde de første dagene ble snart "spist opp" av babyens økende behov for mat :) Melka jeg pumpa frøs jeg ned og hadde på lur til senere :)

Last edited:
Medela sin elektriske er veldig enkel, liten og god! Har erfaring med to manuelle (avent og mam) - anbefales IKKE.

Back
Topp